Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PowerBank: jak zmniejszyć napięcie z 6V na 5V?

15 Paź 2016 19:12 1296 14
  • Poziom 3  
    Mam pytanie nobo robię Power bank.
    A mam baterie z akumulatora komputerowego
    O napięciu 6 volt. No a potrzebuje mieć 5 volt.
    Więc jak byście mi pomogli był bym wdzięczny.

Jestem początkujący. :D
  • Poziom 29  
    najprościej 2x w szeregu diody i masz na nich spadek 1,4V trochę dużo, lub lm 317 i odpowednia aplikacja. To wszystko z najprostszych, resztę na przetwornicach możesz zrealizować.
  • Poziom 15  
    Co to za bateria, zdjęcie jakieś?

Można użyć modułu step up/step down, jeśli napięcie bateri spadnie poniżej 5 V.
  • Poziom 34  
    Trochę inna kwestia, czym będziesz ładował te akumulatory?
    Napięcie można obniżyć dając w szereg diody i to zwykłe i Schottky po jednej z każdego rodzaju w szereg powinno dać spadek około 1V.
  • Poziom 3  
    1.Ładowarką o napięciu 5v.
    2.to będzie Power bank
    3. Mam 13 lat.
  • Poziom 34  
    Musisz trochę poczytać o elektronice, o akumulatorach i ich ładowaniu.
    Ładowarką o napięciu 5V nie naładujesz akumulatora 6V.
  • Poziom 3  
    Tylko że ja z niego wyciągnąłem 2 baterie.
    Czyli pewnie jakiś tranformatorek potrzebuje.
  • Poziom 36  
    Coś kolega przekombinował. Skąd ma kolega napięcie 6V przy ogniwach, które mają 3,7V? Nawet dwa w szeregu dają co najmniej 7,2V...

Uczulam kolegę, że ogniwa Li-ion są niebezpieczne w ładowaniu bez balansera i nie poprawnymi technikami; mogą eksplodować - mi się to jeszcze nie przydarzyło, ale byłem bardzo blisko :-)
  • Poziom 35  
    Na początek musisz zdobyć trochę więcej wiedzy. Ale kombinuj... Może zainteresuja cie gotowe moduły? Np ładowarka z usb do tego kilka ogniw 18650 i przetworniczka step-up.