Witam.
Na wstępnie chciałem tylko powiedzieć że jestem początkującym i proszę o nie mieszanie z błotem
Od kilku dni próbuje stworzyć przetwornice boost 12V/170V do eksperymentów z lampką Nixie. Po kilku nieudanych próbach podpatrzyłem schemat z tematu użytkownika electroNIXclock, niestety pomimo miliona prób i różnych kombinacji nie jestem w stanie na wyjściu uzyskać więcej niż ok. 11,7V.
Zrobiłem część którą zaznaczyłem na czerwono na obrazku
Na wszelki wypadek podam elementy których użyłem, może w nich tkwi błąd:
1N4936-FAI
IRF840PBF
COIL0608-0.47
Kondensatory zgodnie z schematem.
Całość chciałem wysterować atmegą8 na nóżce PB1 (OC1A). Atmega taktowana 8MHz. Kod poniżej (probowałem już wartości chyba ze wszystkich dostępnych kalkulatorów):
Od razu w tym samym temacie spytam przy okazji do czego służy sekcja zaznaczona na zielono na schemacie.
Bardzo prosiłbym o wskazanie błędu.
Na wstępnie chciałem tylko powiedzieć że jestem początkującym i proszę o nie mieszanie z błotem
Od kilku dni próbuje stworzyć przetwornice boost 12V/170V do eksperymentów z lampką Nixie. Po kilku nieudanych próbach podpatrzyłem schemat z tematu użytkownika electroNIXclock, niestety pomimo miliona prób i różnych kombinacji nie jestem w stanie na wyjściu uzyskać więcej niż ok. 11,7V.
Zrobiłem część którą zaznaczyłem na czerwono na obrazku
Na wszelki wypadek podam elementy których użyłem, może w nich tkwi błąd:
1N4936-FAI
IRF840PBF
COIL0608-0.47
Kondensatory zgodnie z schematem.
Całość chciałem wysterować atmegą8 na nóżce PB1 (OC1A). Atmega taktowana 8MHz. Kod poniżej (probowałem już wartości chyba ze wszystkich dostępnych kalkulatorów):
Spoiler:
#include <avr/io.h>
int main(void)
{
DDRB=0xff;
PORTB=0x00;
TCCR1A=0xa2;
TCCR1B=0x19;
ICR1=290;
OCR1A=270;
while (true)
{
}
}
int main(void)
{
DDRB=0xff;
PORTB=0x00;
TCCR1A=0xa2;
TCCR1B=0x19;
ICR1=290;
OCR1A=270;
while (true)
{
}
}
Od razu w tym samym temacie spytam przy okazji do czego służy sekcja zaznaczona na zielono na schemacie.