Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Modus 1.6 16V - Niepełne otwarcie przepustnicy.

jarek14r 16 Oct 2016 12:21 1794 15
  • #1
    jarek14r
    Level 15  
    Witam. Dziś przy okazji sprawdzania poziomu ładowania postanowiłem przejrzeć inne parametry w moim aucie (Renault Modus 1.6 16V 2005r.) i zobaczyłem, że przy włączonym zapłonie przy pełnym wciśnięciu pedału gazu przepustnica otwiera się jedynie na 60 % a bez wciskania gazu wartość otwarcia to 11 %. W moim drugim aucie (Meriva 1.6 z16xe) pokazuje przy pełnym gazie 100 %. Osiągi raczej prawidłowe chociaż powyżej 100 km/h trzeba trochę bardziej zdecydowanie pocisnąć żeby się odpychał. Czy na włączonym zapłonie jest to prawidłowy objaw czy czeka mnie czyszczenie?
  • #2
    nipper
    Level 16  
    Witam. Najprościej sprawdzić ten parametr na jeździe . Pusta droga , drugi bieg , na chwilę gaz do dechy i zobaczysz czy przepustnica ma 100% otwarcia . Pozdrawiam.
  • #3
    jarek14r
    Level 15  
    spróbuję może nawet dziś i dam znać
  • #4
    milejow
    Level 43  
    Nie potrzeba komputera, drugi bieg i gaz w podłogę, jak obroty dojdą do odcinki to wsio ok.
  • #5
    jarek14r
    Level 15  
    właśnie sprawdzałem i na dwójce przy pełnym bucie jest 85%
  • #6
    milejow
    Level 43  
    Kręci do odcięcia obrotów?
  • #7
    nipper
    Level 16  
    Znaczy się ten model tak ma . Gdyby były problemy z uzyskaniem otwarcia zadanego przez ECU to pojawiałby się odnośny błąd . A jak bardzo chcesz to sprawdź ręcznie czy możesz odchylić przepustnicę do końca albo wysteruj ją testerem .
  • #8
    jarek14r
    Level 15  
    do odcięcia nie kręciłem bo mi go szkoda :D , poza tym błędów nie ma
  • #9
    nipper
    Level 16  
    No to nie szukajmy dziury w całym :)
  • #10
    jarek14r
    Level 15  
    Witam po przerwie. Co do moich poprzednich obserwacji muszę skorygować nieco pewne informacje. Otóż dziś ponownie sprawdzałem napięcie na akumulatorze w spoczynku i przy okazji jeszcze raz sprawdziłem otwarcie przepustnicy na włączonym zapłonie. Poprzednio sprawdzałem jej otwarcie tylko przy pełnym wciśnięciu gazu, ale zauważyłem dodatkowo, że po lekkim lub średnim naciśnięciu gazu wartość w ogóle się nie zmienia i utrzymuje w początkowej wartości około 11%. Dopiero po pełnym wciśnięciu wyskakuje wartość maksymalna czyli 60%. Innymi słowy nie ma w ogóle wskazań pośrednich jest albo stan minimalny albo 60%. Po uruchomieniu silnika wartości pośrednie już widać. Jakieś nowe sugestie?
  • #11
    gawert
    Level 13  
    Zapisz przebieg napięcia na 1 i 2 ścieżce
  • #12
    m789
    Level 16  
    A jednak szukasz dziury w całym. Gdy silnik nie pracuje tylko przy wciśniętym do końca pedale gazu przepustnica się otwiera na max. Pośrednie wartości uzyskasz dopiero przy pracującym silniku.
  • #13
    jarek14r
    Level 15  
    m789 może i szukam dziury w całym, ale co do otwierania się przepustnicy na włączonym zapłonie już się nie zgodzę, że tak jest w każdym aucie, już na początku pisałem, że w oplu meriva 1.6 16V który też posiadam przepustnica otwiera się wtedy na max i widać też wartości pośrednie, to samo widziałem też w suzuki grand vitara 2.0 16V oraz Panda 1.2
  • #14
    m789
    Level 16  
    Ja np. w Megane ll 1.4 widziałem, że dopiero po naciśnięiu pedału gazu do końca przepustnica otwiera się na max (w parametrach z tego co pamiętam 80% było).
  • #15
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    jarek14r wrote:
    do odcięcia nie kręciłem bo mi go szkoda , poza tym błędów nie ma


    Co ci szkoda, przecież moc znamionową ma dopiero w okolicach odcinki, to jak Ty tym jeździsz?
  • #16
    genek1000
    Level 35  
    jarek14r wrote:
    Czy na włączonym zapłonie jest to prawidłowy objaw czy czeka mnie czyszczenie?

    Tak . Jest to prawidłowy objaw.
    jarek14r wrote:
    zauważyłem dodatkowo, że po lekkim lub średnim naciśnięciu gazu wartość w ogóle się nie zmienia i utrzymuje w początkowej wartości około 11%. Dopiero po pełnym wciśnięciu wyskakuje wartość maksymalna czyli 60%. Innymi słowy nie ma w ogóle wskazań pośrednich jest albo stan minimalny albo 60%. Po uruchomieniu silnika wartości pośrednie już widać. Jakieś nowe sugestie?

    Nie szukać uszkodzeń których nie ma. Uważasz że otwiera się za mało i dostaniesz 20KM więcej bo coś zepsute ?
    Chciałbym naprawdę mieć czas żeby wyszukiwać takie problemy jak Ty. Kilku ludzi zapewnia Cię że jest dobrze a Ty oczekujesz że ktoś rozwiążę za Ciebie problem który sobie sam wymyśliłeś . Czekasz tylko aż ktoś ci coś podpowie . Nawet nie zadałeś sobie trudu żeby pokopać w necie.
    (chyba znowu dostanę upomnienie za niewyparzoną gębę :( )

    W załącznikach dokumentacja producenta odnośnie pozycji przepustnicy.