Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Avidemux - jak się tym posługiwać?

harpagon1980 01 Nov 2016 21:25 7968 47
  • #31
    harpagon1980
    Level 7  
    A jak wkleić zielony pasek na dole filmu ?
  • #32
    Powolniak1987
    Level 12  
    harpagon1980 wrote:
    A jak wkleić zielony pasek na dole filmu ?

    Avidemux - jak się tym posługiwać?
  • #34
    harpagon1980
    Level 7  
    Chodzi mi o hard sub, będące częścią video jak re kodować cale wideo format napisów .ssa
  • #35
    deus.ex.machina
    Level 32  
    Nie rozumiem - masz już video z napisami (hard sub) i chcesz je usunąć a następnie nałożyć nowe hard sub czy coś innego?
  • #36
    harpagon1980
    Level 7  
    mam już video z napisami (hard sub) i chce je usunąć
  • #37
    deus.ex.machina
    Level 32  
    harpagon1980 wrote:
    mam już video z napisami (hard sub) i chce je usunąć


    Najlepiej użyć czegoś co potrafi zrobić inpainting https://en.wikipedia.org/wiki/Inpainting
    Najprościej można załatwić sprawę używając maski do ograniczenia obszaru który blurujemy (rozmywamy).
    Spróbuj użyć dedykowanego filtru np:
    http://www.compression.ru/video/subtitles_removal/index_en.html
    http://www.compression.ru/video/logo_removal/index_en.html
  • #38
    Powolniak1987
    Level 12  
    Jeśli chcesz kopiować np. z mp4 to wybierz

    1. 17 752 064.mkv
    2. 18 124 800.avi (bez wideo)
    3. 19 615 744.ts (bez wideo)

    Jeśli chcesz konwertować z mkv (XMedia Recode 3.1.7.6) to wybierz

    1. 73 728 Mpeg4 AVC (x264).mkv (bez wideo)
    2. 372 736 null.avi (bez wideo)

    1. 839 680 Mpeg4 AVC (x264).m1v (bez audio)
    2. 847 872 Mpeg4 AVC (x264).mkv (bez audio i tagów)

    1. 909 312 Mpeg4 AVC (x264).mkv
    2. 1 011 712 Mpeg4 AVC (x264).ts
    3. 2 125 824 Mjpeg Encoder.m2v (bez audio)
    4. 2 162 688 Mpeg4 ASP (xvid4).m2v (bez audio)
    5. 2 232 320 Mpeg4 ASP (xvid4).mkv
    6. 2 371 584 Mpeg4 ASP (ff).m2v (bez audio)
    7. 2 441 216 Mpeg4 ASP (ff).mkv
    8. 2 498 560 Mjpeg Encoder.avi
    9. 2 531 328 Mpeg4 ASP (xvid4).avi
    10. 2 740 224 Mpeg4 ASP (ff).avi
    11. 2 764 800 FLV1(flash).mkv
    12. 2 764 800 (FF) HuffUV.flv
    13. 3 063 808 FLV1(flash).avi
    14. 56 954 880 (FF) HuffUV.mkv
    15. 57 249 792 (FF) HuffUV.avi
    16. 57 249 792 Mpeg4 AVC (x264).avi
    17. 86 216 704 PNG Encoder.avi (bez wideo)
    18. 86 216 704 YV12 Encoder.avi (bez wideo)
  • #39
    harpagon1980
    Level 7  
    A jaki wybrać "Filters"
  • #40
    Powolniak1987
    Level 12  
    stały czynnik szybkości jednoprzebiegowy [url=https://obrazki.elektroda.pl/2695530200_1476381714.jpeg]Avidemux - jak się tym posługiwać?[/url. Tryb ten jest również znany jako "Constant Rate Factor", "Mode" lub "CRF stałej jakości". Wyższa kwantyzacja oznacza, mniejszy rozmiar pliku i gorszą jakość obrazu (skala kwantyzatowa 51), niższa większy rozmiar pliku i lepszą jakość obrazu (skala kwantyzatowa 1). Tryb ten podnosi kwantyzatory w szybkości odtwarzanych scen, gdzie strata nie będzie tak widoczna i obniży kwantyzator i rozmiar na dysku w przeciwieństwie do trybu Constant Quantiser (Single Pass). Constant Bitrate (Single Pass) / Stała szybkość transmisji danych w bitach na sekundę (jednoprzebiegowa) w najlepszej jakości odpowiada 20 skali kwantyzatowej w Constant Quantiser (Single Pass) i 19 w stałym czynniku szybkości jednoprzebiegowej. Zaznacz też Fast First Pass i Macroblock tree Rate Control. Constant Rate Factor zajmuje mniej miejsca niż Stały kwantyzator jednoprzebiegowy:

    05.721 z 05.682

    51 98304-106496= -8 192
    50 98304-106496= -8 192
    49 102400-106496= -4 096
    48 106496-106496= 0
    47 110592-106496= 4 096
    46 114688-106496= 8 192
    45 118784-110592= 8 192
    44 126976-114688= 12 288
    43 131072-118784= 12 288
    42 139264-122880= 16 384
    41 147456-131072= 16 384
    40 155648-139264= 16 384
    39 163840-143360= 20 480
    38 176128-151552= 24 576
    37 188416-163840= 24 576
    36 200704-176128= 24 576
    35 217088-188416= 28 672
    34 237568-200704= 36 864
    33 262144-217088= 45 056
    32 286720-237568= 49 152
    31 319488-262144= 57 344
    30 352256-286720= 65 536
    29 393216-319488= 73 728
    28 438272-352256= 86 016
    27 491520-393216= 98 304
    26 548864-442368= 106 496
    25 618496-495616= 122 880
    24 688128-561152= 126 976
    23 774144-634880= 139 264
    22 872448-716800= 155 648
    21 983040-806912= 176 128
    20 1101824-909312= 192 512
    19 1245184-1024000= 221 184
    18 1400832-1155072= 245 760
    17 1576960-1298432= 278 528
    16 1769472-1466368= 303 104
    15 1994752-1646592= 348 160
    14 2256896-1851392= 405 504
    13 2572288-2080768= 491 520
    12 2912256-2326528= 585 728
    11 3301376-2584576= 716 800
    10 3747840-2834432= 913 408
    9 4288512-3076096= 1 212 416
    8 4907008-3317760= 1 589 248
    7 5615616-3538944= 2 076 672
    6 6389760-3747840= 2 641 920
    5 7258112-3948544= 3 309 568
    4 8118272-4022272= 4 096 000
    3 8970240-4022272= 4 947 968
    2 9838592-4022272= 5 816 320
    1 10801152-4022272= 6 778 880

    Frametype Lookahead 05.721 z 05.682

    761 856 1-3
    782 336 4
    802 816 5
    815 104 6
    847 872 7
    860 160 8
    864 256 9
    868 352 10
    876 544 11
    880 640 12
    884 736 13-14
    888 832 15
    892 928 16
    897 024 17-19
    901 120 20-23
    905 216 24-31
    909 312 32-60

    IDC Level 05.721 z 05.682

    868 352 4.2
    909 312 2.1, 2.2, 3, 3.1, 3.2, 4, 4.1, 5, 5.1, Auto
    925 696 1.1, 1.2, 1.3, 2
    954 368 1

    Ruch 05.721 z 05.682

    880 640 5 Uneven Multi-Hexagonal Search
    880 640 5 Exhaustive Search
    884 736 5 Diamond Search
    884 736 5 Hexagonal Search
    884 736 5 Hadamard Exhaustive Search
    888 832 4 Diamond Search
    888 832 4 Uneven Multi-Hexagonal Search
    888 832 4 Exhaustive Search
    892 928 4 Hexagonal Search
    892 928 4 Hadamard Exhaustive Search
    901 120 2 Uneven Multi-Hexagonal Search
    901 120 2 Exhaustive Search
    901 120 7 Exhaustive Search
    901 120 2 Hadamard Exhaustive Search
    905 216 2 Diamond Search
    905 216 2 Hexagonal Search
    905 216 3 Uneven Multi-Hexagonal Search
    905 216 7 Uneven Multi-Hexagonal Search
    905 216 7 Hadamard Exhaustive Search
    909 312 3 Diamond Search
    909 312 7 Diamond Search
    909 312 3 Hexagonal Search
    909 312 7 Hexagonal Search
    909 312 8 Uneven Multi-Hexagonal Search
    909 312 3 Exhaustive Search
    909 312 8 Exhaustive Search
    909 312 3 Hadamard Exhaustive Search
    909 312 8 Hadamard Exhaustive Search
    913 408 6 Exhaustive Search
    913 408 9 Exhaustive Search
    913 408 10 Exhaustive Search
    913 408 6 Uneven Multi-Hexagonal Search
    913 408 9 Uneven Multi-Hexagonal Search
    913 408 10 Uneven Multi-Hexagonal Search
    913 408 8 Diamond Search
    913 408 8 Hexagonal Search
    913 408 6 Hadamard Exhaustive Search
    917 504 9 Hexagonal Search
    917 504 10 Hexagonal Search
    917 504 6 Diamond Search
    917 504 9 Hadamard Exhaustive Search
    917 504 10 Hadamard Exhaustive Search
    921 600 9 Diamond Search
    921 600 10 Diamond Search
    921 600 6 Hexagonal Search

    Maximum Motion Vector Search Range 05.721 z 05.682

    909 312 1-64

    Maximum Motion Vector Length 05.721 z 05.682

    909 312 137-190
    913 408 134-136
    917 504 131-133
    921 600 130
    925 696 125-129
    929 792 119-124
    933 888 116-118
    937 984 104, 107-115
    942 080 96-103, 105-106
    946 176 85, 87-95
    950 272 75, 77-84, 86
    954 368 61, 63-74, 76
    958 464 48-60, 62
    962 560 37-47
    966 656 33-36
    970 752 32

    Minimum Buffer Between Threads 05.721 z 05.682
    909 312 0-73

    Direct Prediction Mode 05.721 z 05.682

    909 312 Auto z Disabled
    909 312 Auto z Weighted References
    909 312 Auto z Weighted References + Dublicates
    909 312 Spatial z Disabled
    909 312 Spatial z Weighted References
    909 312 Spatial z Weighted References + Dublicates
    933 888 Temporal z Disabled
    933 888 Temporal z Weighted References
    933 888 Temporal z Weighted References + Dublicates
    974 848 None z Disabled
    974 848 None z Weighted References
    978 944 None z Weighted References + Dublicates

    Loop Filter 05.721 z 05.682

    Strength

    909 312 0-6 Strength
    913 408 -1 Strength
    921 600 -2 Strength
    929 792 -3 do -5 Strength
    933 888 -6 Strength

    Threshold

    909 312 0-6 Threshold
    913 408 -1 Threshold
    917 504 -2 Threshold
    925 696 -3 Threshold
    929 792 -4 do -6 Threshold

    Interlaced 05.721 z 05.682

    909 312 Fake Interlaced
    925 696 Bottom Field First
    925 696 Top Field First

    Trellis Quantization 05.721 z 05.682

    802 816 Only Always On
    843 776 Final Macroblock

    Psychovisual Rate Distortion Optimisation 05.721 z 05.682

    802 816 0,00
    815 104 0,10
    823 296 0,20
    835 584 0,30
    843 776 0,40
    851 968 0,50
    860 160 0,60
    868 352 0,70
    872 448 0,80
    880 640 0,90
    888 832 1,00
    892 928 1,10
    897 024 1,20
    905 216 1,30
    909 312 1,40
    913 408 1,50
    917 504 1,60
    921 600 1,70
    925 696 1,80
    929 792 1,90
    933 888 2,00
    937 984 2,10
    942 080 2,20 i 2,30
    946 176 2,40
    950 272 2,50
    954 368 2,60-2,70
    958 464 2,80-3,00
    966 656 3,10-3,20
    970 752 3,30
    974 848 3,40-3,60
    978 944 3,70-3,80
    983 040 3,90-4,00
    987 136 4,10-4,20
    991 232 4,30-4,50
    995 328 4,60-4,70-4,90
    999 424 4,80
    999 424 5,00-5,20
    1 003 520 5,30-5,40
    1 007 616 5,50-5,80
    1 011 712 5,90-6,10
    1 015 808 6,20-6,70
    1 019 904 6,80-7,00
    1 024 000 7,10-7,50
    1 028 096 7,60-8,20
    1 032 192 8,30-8,80
    1 036 288 8,90-9,50
    1 040 384 9,40, 9,60-10,00

    Psychovisual Trellis 05.721 z 05.682

    1 040 384 0,00
    1 064 960 0,10
    1 085 440 0,20
    1 122 304 0,30
    1 142 784 0,40
    1 159 168 0,50
    1 171 456 0,60
    1 187 840 0,70
    1 200 128 0,80
    1 208 320 0,90
    1 212 416 1,00
    1 220 608 1,10
    1 224 704 1,20
    1 228 800 1,30
    1 232 896 1,40-1,60
    1 236 992 1,80
    1 241 088 1,70, 1,90-2,00, 2,20
    1 245 184 2,10, 2,30-2,80, 3,10
    1 249 280 2,90-3,00, 3,20-3,80, 4,40
    1 253 376 3,90-4,30, 4,50-5,20, 5,50, 5,80, 6,50-6,70, 6,90, 7,80, 9,30
    1 257 472 5,30-5,40, 5,60-5,70, 5,90-6,40, 6,80, 7,00-7,70, 7,90-9,20
    1 257 472 9,40-20,00

    Noise Reduction 05.721 z 05.682

    1 122 304 120-122
    1 126 400 113, 115-119
    1 130 496 107, 109-112, 114
    1 134 592 100, 102-106, 108
    1 138 688 97-99, 101
    1 142 784 91-96
    1 146 880 85, 87-90
    1 150 976 78-84, 86
    1 155 072 74, 76-77
    1 159 168 73, 75
    1 163 264 67-72
    1 167 360 63-66
    1 171 456 60-62
    1 175 552 55-59
    1 179 648 50-54
    1 183 744 48-49
    1 187 840 46-47
    1 191 936 40, 42-45
    1 196 032 37-39, 41
    1 200 128 34-36
    1 204 224 31-33
    1 208 320 28-30
    1 212 416 24-27
    1 216 512 22-23
    1 224 704 18-21
    1 228 800 16-17
    1 232 896 13-15
    1 236 992 11-12
    1 241 088 8-10
    1 245 184 7
    1 249 280 5-6
    1 253 376 3-4
    1 257 472 1-2

    Intra Luma Quantisation Deadzone 1 05.721 z 05.682

    909 312 0, 8, 13-19, 21, 27, 29-30
    913 408 1-7, 9-12, 20, 22-26, 28, 31-32

    Intra Luma Quantisation Deadzone 2 05.721 z 05.682

    905 216 26, 28-32
    909 312 0, 8, 13, 15-25, 27
    913 408 1-7, 9-12, 14

    Minimum Quantiser 05.721 z 05.682

    98 304 51-69
    102 400 49-50
    106 496 48
    110 592 47
    114 688 46
    118 784 45
    126 976 44
    131 072 43
    139 264 42
    147 456 41
    155 648 40
    167 936 39
    176 128 38
    188 416 37
    204 800 36
    221 184 35
    237 568 34
    262 144 33
    286 720 32
    319 488 31
    352 256 30
    397 312 29
    446 464 28
    503 808 27
    565 248 26
    626 688 25
    667 648 24
    716 800 23
    761 856 22
    802 816 21
    835 584 20
    860 160 19
    880 640 18
    888 832 17
    897 024 16
    901 120 14-15
    905 216 0-13

    Maximum Quantiser 5.721 z 05.682

    909 312 29-69
    913 408 28
    925 696 27
    942 080 26
    1 003 520 25
    1 126 400 24
    1 269 760 23
    1 425 408 22
    1 605 632 21
    1 810 432 20
    2 039 808 19
    2 281 472 18
    2 543 616 17
    2 818 048 16
    3 088 384 15
    3 354 624 14
    3 629 056 13
    3 784 704 11
    3 866 624 12
    4 366 336 10
    5 013 504 9
    5 689 344 8
    6 602 752 7
    7 544 832 6
    8 433 664 5
    9 334 784 4
    10 178 560 3
    11 063 296 2
    12 152 832 1
    12 992 512 0

    Maximum Quantiser Step 05.721 z 05.682

    12 832 768 0-10

    Average Bitrate Tolerance05.721 z 05.682

    12 832 768 69-100
    12 992 512 0-68

    I and P-frame Quantiser Ratio 05.721 z 05.682

    12 992 512 1,0-10,00

    P and B-Frame Quantiser Ratio 05.721 z 05.682

    909 312 1,0-2,1
    1 646 592 2,2-10,0

    Chroma to Luma Quantiser Offset 05.721 z 05.682

    1 536 000 12
    1 544 192 11
    1 548 288 10
    1 552 384 9
    1 556 480 8
    1 564 672 7
    1 572 864 6
    1 576 960 5
    1 589 248 4
    1 597 440 3
    1 613 824 2
    1 630 208 1
    1 646 592 0
    1 671 168 -1
    1 703 936 -2
    1 736 704 -3
    1 781 760 -4
    1 835 008 -5
    1 904 640 -6
    1 986 560 -7
    2 080 768 -8
    2 191 360 -9
    2 310 144 -10,-12

    Variance AQ

    Normal 05.721 z 05.682

    12 992 512 0,50-1,50

    Auto Variance AQ 05.721 z 05.682

    12 992 512 0,50-1,50

    05.721 z 05.682

    1. +974 848 Fast First Pass+wszystko
    1. -974 848 Fast First Pass
    2. +974 848 Macroblock tree Rata Control+wszystko
    2. -1 163 264 Macroblock tree Rata Control
    3. -942 080 Weighted Prediction for B-Frames
    3. +974 848 Weighted Prediction for B-Frames+wszystko
    4. -942 080 Constrained Intra Prediction
    4. +974 848 Constrained Intra Prediction+wszystko
    5. -937 984 8x8 DCT Spatial Transform
    5. +974 848 8x8 DCT Spatial Transform+wszystko
    6. -974 848 8x8, 8x16 and 16x8 P-frame Intra-predicted Blocks
    6. +974 848 8x8, 8x16 and 16x8 P-frame Intra-predicted Blocks+wszystko
    7. +974 848 8x8, 8x16 and 16x8 B-frame Intra-predicted Blocks+wszystko
    7. -974 848 8x8, 8x16 and 16x8 B-frame Intra-predicted Blocks
    8. +974 848 4X4, 4X8 AND 8X4 P-frame Intra-predicted Blocks+wszystko
    9. -974 848 4X4, 4X8 AND 8X4 P-frame Intra-predicted Blocks
    9. +974 848 8X8 Intra-predicted Blocks+wszystko
    9. -974 848 8X8 Intra-predicted Blocks
    10. +974 848 4X4 Intra-predicted Blocks+wszystko
    10. -974 848 4X4 Intra-predicted Blocks
    11. +974 848 CABAC+wszystko
    11. -1 089 536 CABAC
    12. -942 080 Periodic Intra Refresh
    13. +974 848 Periodic Intra Refresh+wszystko
    13. +974 848 Mixed References+wszystko
    13. -974 848 Mixed References
    14. +974 848 Chroma Motion Estimation+wszystko
    14. -974 848 Chroma Motion Estimation
    15. +974 848 Fast Skip Detection on P-Frames+wszystko
    15. -978 944 Fast Skip Detection on P-Frames
    16. +974 848 DCT Decimation on P-Frames+wszystko
    16. -995 328 DCT Decimation on P-Frames
  • #41
    harpagon1980
    Level 7  
    Jak odbarwić obraz ?
  • #42
    Powolniak1987
    Level 12  
    harpagon1980 wrote:
    Jak odbarwić obraz ?

    Avidemux - jak się tym posługiwać?
  • #43
    harpagon1980
    Level 7  
    Jak zmienić kontrast (stosunek między największym a najmniejszym stopniem naświetlenia jakiegoś przedmiotu) i jasność w luminacji (wielkości fotometrycznej wyrażającej gęstość powierzchniową natężenia światła) i chrominancji U i V( jakościowa cecha barwy obejmująca nasycenie i odcień koloru; chromatyczność) ?
  • #44
    deus.ex.machina
    Level 32  
    Nie rozumiem w którą stronę dryfuje ten watek - przykłady zamieszczane przez kolegę powolniak1987 są poprawne jedynie w wypadku źródła którego użyto - inne źródło może dawać inne rezultaty.

    By obniżyć saturacje można użyć filtru Kontrast i ustawić niższy kontrast (nie jasność) dla planów U i V.
  • #45
    Powolniak1987
    Level 12  
    harpagon1980 wrote:
    Jak zmienić kontrast (stosunek między największym a najmniejszym stopniem naświetlenia jakiegoś przedmiotu) i jasność w luminacji (wielkości fotometrycznej wyrażającej gęstość powierzchniową natężenia światła) i chrominancji U i V( jakościowa cecha barwy obejmująca nasycenie i odcień koloru; chromatyczność) ?
    Kolega deus.ex.machina zaś nie wysłał Ci zrzutu ekranu
    Avidemux - jak się tym posługiwać?
  • #46
    harpagon1980
    Level 7  
    A jak zmienić kolor klatki na np. niebieski z innym kontrastem i jasnością ?
  • #47
    deus.ex.machina
    Level 32  
    Powolniak1987 wrote:
    Kolega deus.ex.machina zaś nie wysłał Ci zrzutu ekranu


    Bo nie mam Avidemux'a - używałem tego programu bardzo dawno temu - w tej chwili preferuje ffmpeg, avisynth i inne tego typu programy.
  • #48
    Powolniak1987
    Level 12  
    harpagon1980 wrote:
    A jak zmienić kolor klatki na np. niebieski z innym kontrastem i jasnością ?

    Avidemux - jak się tym posługiwać?