Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 6 - Pomyłka ze zbiorniczkami

Skazany1986 18 Paź 2016 01:47 1005 9
  • #1 18 Paź 2016 01:47
    Skazany1986
    Poziom 4  

    Witam. Mam mazde 6 i pomyliłem zbiorniczek płynu chlodzacego ze zbiorniczkiem od wspomagania kierownicy wlalem tam ze 100 mililitrow płynu do chłodnicy i mam pytanie czy mogę to tak zostawić czy coś Się stanie złego?

    0 9
  • #2 18 Paź 2016 05:27
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Płym od wspomagania do wymiany. Odpalałeś auto po dolaniu i jeździłeś nim?

    1
  • #3 18 Paź 2016 18:07
    Skazany1986
    Poziom 4  

    Tak odpalalem i jeżdżę. Odrazu trzeba wymienić czy mogę zaczekać do soboty?

    0
  • #4 19 Paź 2016 12:34
    Skazany1986
    Poziom 4  

    Chciałbym też wiedzieć na czym polega wymiana czy na samej wymianie oleju czy jakieś czyszczenie jeszcze?

    0
  • #5 19 Paź 2016 15:13
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Zlewasz wszystko łącznie z listwą , płuczesz i dopiero druga zmiana. Tak powinno być. Jezdzenie z takim mixem to raczej zły pomysł.

    0
  • #6 19 Paź 2016 15:34
    eurotips
    Poziom 35  

    Płyn do wspomagania to zwykły olej hydrauliczny,
    w płynie zawsze jest woda bo to silnie higroskopijna substancja,
    ale przy takiej ilości co wlałeś to bym sobie głowy nie zawracał,
    zobacz tylko czy nie wydaje podejrzanych odgłosów jak na pracującym silniku skręcisz kierownicą do oporu.

    Moderowany przez robokop:

    Post był raportowany, jako porada szkodliwa, z czym się zgadzam. Po pierwsze - to nie jest zwykły olej hydrauliczny;
    po drugie - wcale nie jest silnie higroskopijny - jak każdy olej zresztą;
    po trzecie - nawet taka ilość mieszaniny glikolu z wodą zaszkodzi precyzyjnej pompie wspomagania.

    0
  • #7 19 Paź 2016 18:51
    psilos1
    Poziom 31  

    eurotips napisał:
    Płyn do wspomagania to zwykły olej hydrauliczny,
    w płynie zawsze jest woda bo to silnie higroskopijna substancja,
    ale przy takiej ilości co wlałeś to bym sobie głowy nie zawracał,
    zobacz tylko czy nie wydaje podejrzanych odgłosów jak na pracującym silniku skręcisz kierownicą do oporu.

    Tylko ze tej wody są promile a nie 1/10 objetosci układu wspomagania...
    Bezwzględnie jak najszybsza wymiana na odpowiedni olej -nowy kosztuje kilkadziesiąt złotych a przekladnia i pompa wspomagania to nie są tanie rzeczy...

    0
  • #8 20 Paź 2016 13:16
    eurotips
    Poziom 35  

    Nie zrozumieliście mnie do końca, po części z mojej winy bo dwuznacznie się wyraziłem.
    Silnie higroskopijny jest oczywiście płyn hamulcowy a nie olej.
    Ponieważ sam jeżdżę takim autem to ubytek 100g to więcej niż polowa zbiorniczka,
    też mam ten problem, ubywa mi 1 cm na miesiąc (ok 1000 km) a nigdzie nie widać aby coś ciekło.
    Dolewałem Steering Power Fluid z czerwoną etykietą ale znaczna poprawa nastąpiła jak zacząłem dolewać olej ATF do skrzyń automatycznych, ma on kolor czerwony.
    Właśnie taki olej miałem na myśli pisząc "zwykły"
    Oleju starego nie spuszczałem bo jestem zdania że przy tak dużym ubytku już dawno mam tam sam ATF.
    Jako ciekawostkę wam podam że olej hydrauliczny (płyn do wspomagania) zimny ma lepkość 1000 razy większą niż rozgrzany, dlatego w automatyce robi się podgrzewanie wstępne oleju, w samochodach takich podgrzewaczy nikt nie montuje więc konstrukcja pompy musi to uwzględniać.

    0
  • #9 20 Paź 2016 15:15
    robokop
    Moderator Samochody

    eurotips napisał:
    Dolewałem Steering Power Fluid z czerwoną etykietą ale znaczna poprawa nastąpiła jak zacząłem dolewać olej ATF do skrzyń automatycznych, ma on kolor czerwony.
    Właśnie taki olej miałem na myśli pisząc "zwykły"

    Przecież to ta sama klasa/rodzaj oleju - ATF220/Dexron II.
    eurotips napisał:
    ako ciekawostkę wam podam że olej hydrauliczny (płyn do wspomagania) zimny ma lepkość 1000 razy większą niż rozgrzany

    Ta klasa oleju jest sama w sobie dość rzadka i utrzymuje lepkość w bardzo szerokich granicach - od temperatur minusowych, do ponad 100 stopni C.
    Cytat:
    ATF DEXRON® II D
    Lepkość kinematyczna w 100 °C, mm2/s 8,6
    Lepkość kinematyczna w temperaturze 40 ° C, mm2/s 48,0
    Wskaźnik lepkości 165
    Temperatura płynięcia, w °C -42
    Temperatura zapłonu (COC), w °C 198
    Barwa czerwona

    Może jednak kolega da sobie spokój ?

    0
  • #10 20 Paź 2016 16:48
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Bierz na klatę @eurotips błąd w poradzie a nie brniesz w pokrzywy :) Czasem szybko się napisze ale nie pomyśli. Tak czy siak płyn do zlania i do zalania taki jak przewidział producent, koszty z 5% naprawy całośći jak klęknie.

    0