Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niski transfer w sieci LAN (komputer - dysk sieciowy)

karol747 18 Paź 2016 08:33 1254 7
  • #1 18 Paź 2016 08:33
    karol747
    Poziom 3  

Cześć,
    zacznę od tego, że generalnie jestem laikiem w sieciach komputerowych. Poniżej podsyłam schemat sieci, którą mam zainstalowaną w domu (konfigurował mi znajomy, ale teraz wyjechał i nie mam się jak z nim za bardzo skontaktować). Poniżej opis problemu.

LEGENDA do schematu:

1. Router EdgeRouter X - Porty gigabitowe
    ubnt.com/edgemax/edgerouter-x/ (linki musiałem skrócić, bo to pierwszy post i nie chce mnie puścić system Elektrody)

2. Komputer stacjonarny (WIN7), zintegrowana karta sieciowa (gigabitowa):
    Karta Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)

3. Router bezprzewodowy TP-Link AC750 Archer C2
    tp-link.com.pl/products/details/cat-9_Archer-C2.html

4. Dysk sieciowy Synology DS115j z dyskiem WD Red 2TB
    synology.com.pl/dysk-sieciowy-ds115j.php

Czerwone kropki to wtyczki kabli.

Opis sieci:
    EdgeRouter X (1) podłączony jest do Internetu, włączony jest routing, spina kablami gniazda we wszystkich pokojach. Router TP-link (3) ma wyłączony routing, działa jako switch i acces point dla WiFi. Cała sieć ma połączenia i porty gigabitowe. Urządzenia 1, 3, 4 mają przypisane stałe IP.

Problem:
    Przesył danych pomiędzy komputerem stacjonarnym (2), a dyskiem sieciowym (4) osiąga 100Mb (choć dwukrotnie przez kilka dni osiągało 1Gb). Oto po kolei co było robione:
    1. Sieć utworzona, transfer na poziomie 2,6MB (pomiędzy komputerem stacjonarnym, a dyskiem sieciowym). Dla sprawdzenia podłączam laptop z gigabitową kartą – transfer na poziomie 12MB (czyli 100Mb). Zostawiam laptopa.