Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco daily 3,0 diesel - Nie odpala

18 Paź 2016 10:27 3087 20
  • Poziom 16  
    Mam problem z Iveco Daily z 2006 roku, silnik 3,0 diesel 100KW. Auto nie odpali bez plaku, na plaku odpali. Chodzi elegancko, ma moc, nie ma znaczenia, czy ciepły, czy zimno. Samo nie odpali. Błędów brak, pompka zasilająca pracuje, paliwo dochodzi, nie zapowietrza się.
    Co może być przyczyną?
  • Poziom 16  
    Wtryski na stole sprawdzone są ok, dalej błędów na kompie nie ma, regulator na pompie pod mnieniłem , nic nie pomogło.
  • Poziom 24  
    Jakie ciśnienie tłoczy pompa na rozruchu?
  • Poziom 39  
    Czym to czytasz? Obroty w czasie rozruchu?
  • Poziom 24  
    Raczej obroty widzi, tylko pewnie ciśnienie za małe na wysterowanie wtryskiwaczy, jak podbije obroty plakiem, to ciśnienie podskoczy i zastartuje.
  • Poziom 31  
    Powtórzę za
    manta napisał:
    Czym to czytasz? Obroty w czasie rozruchu?

    Don de Leon napisał:
    Raczej obroty widzi

    Jeżeli zobaczy 190 obr/min to nie odpali.
  • Poziom 16  
    Czytam ST-6000
    Wtryskiwacze sprawne na 100%
    z obrotami dziś sprawdzę.



    Własnie sprawdziłem obroty podczas odpalania , ponad 300obr/min i w końcu pojawił się jakiś błąd , kod 85 , niestety nie mam opisu.

    Dodano po 3 [godziny] 5 [minuty]:

    Podmnieniłem czujnik cisnienia na listwie i pompkę elektryczną , nic nie pomogło.
    Jak jak sie poluzuje przewód paliwowy idący od pompy do listwy podczas próby uruchomnienia nie widac zeby cisnienie było. Czy to wina pompy wysokiego cisnienia?
  • Poziom 24  
    Don de Leon napisał:
    Jakie ciśnienie tłoczy pompa na rozruchu?
  • Poziom 16  
    Na rozruchu do 18bar. Doszedłem ze kod 85 to cos z EGR ale nie powinno to miec wpływy na rozruch.
  • Poziom 24  
    To już chyba znalazłeś przyczynę.
  • Poziom 16  
    Dzis odebrałem pompe z regeneracji , zapewniano mnie ze pompa jest 100% sprawna , sprawdzana itp. Zamontowałem pompe , nowy filtr paliwa i czas na uruchomnienie i dupa. Zero poprawy , absolutnie nic sie nie zmieniło. Na kompie brak błędow , jak z placzka odpale chodzi jak marzenie, bez plaka nie odpali , ręce mi opadają.
    Możliwe ze człwoiek ktory robi tylko układy CR jakos na odwal sprawdził wtryskiwacze?
    Gdzie szukac przyczyny?
  • Poziom 24  
    Dalej 18 bar na rozruchu?
  • Poziom 16  
    Don de Leon napisał:
    Dalej 18 bar na rozruchu?

    Tak , nawet 20 bar. W zakłdzie od pomp twierdzili ze pompa wytwarza dobre cisnienie , jak odpale na plaku to 300 bar nabija bez problemu. Mam wrazenie ze to jednak wtryskiwacze, możliwe to?
  • Poziom 30  
    Tak możliwe, paliwo wraca powrotem jeżeli nawet jeden jest uszkodzony - może nie odpalić, podjedz do zakładu który specjalizuje się w CR - na aucie sprawdzą ci, który/które wtryski uszkodzone - a ty wybierzesz czy naprawiasz wszystkie czy tylko uszkodzonego/ne. Jeżeli pompa sprawna - to wtrysk otworzy się dopiero przy minimum 10 krotnie wyższym ciśnieniu niż teraz, jeżeli paliwo idzie w powrót nie zapali sam.
    zakład który sprawdzał powinien wystawić ci papier na którym zobaczysz ilościowe zestawienie porównywalnych wartości wielkość przelewu na wtrysk, udział przelewu w dawce, wskaźnik sprawności, względne różnice - oczywiście może być coś dopisane włącznie z wartościami minimum / maximum - robiłem taki test dla mojego forda transita w serwisie wszystko było wyszczególnione - a czy to robili u siebie czy zlecili??
    pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Iveco daily 3,0 diesel - Nie odpala
    Tak ma być?
    Wtryski sam woziłem do sprawdzenia i facet twierdził ze dobre są?
  • Poziom 24  
    Jeżeli dobrze widzę to 2,3,4 mają za dużą korekcję.
  • Poziom 16  
    Może być to przyczyną ze nie odpala sam?