Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kąt wtrysku, jak ustawić, problem z VAgiem

11 Lip 2005 09:44 12012 16
  • Poziom 12  
    Panowie mam pytanko i proszę o podpowiedź
    wymieniłem w octawii TDi rozrząd ( to znaczy mechanik mi wymienił)
    ale nie ustawił mi konta wtrysku, i od razu na drugi dzień rano zauważyłem że mi słabiej pali
    więc podejrzewam że jest źle ustawiony
    mam Laptopika porzyczonego i Vag-a
    jak przy pomocy jego mogę go ustawić
    na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę w przypadku złego palenia na zimno ( bo muszę kręcić 5-7sekund za czym załapie)
    później jest już ok.
    proszę o wszelką pomoc

    i pytanie drugie
    jak uruchomiłem Vag-a
    wszedłem w zakładkę silnik
    blok 8 wartości mierzone
    to na początku mogłem odczytać frupę 000
    teraz jak wpisuje 000 to mi automatycznie przeskakuje na 001
    itd. to znaczy mogę odczytać kazdą inną 002,003 004 itd, natomiast nie mogę odczytać tej początkowej 000
    czy coś źle robię
  • HELUPOWER
  • Spec od samochodów
    Masz oczywiście Vaga - pirata.
    Jeśli żle scracowany to masz grup >25.
  • Poziom 12  
    to znaczy jeśli źle acrakowany to mam więcej niż 25 grup
    bo tak napisałeś ">25"

    czy mniej powiinno być
    a którą wersję Vaga masz?
    a czy mógłbyś mi przesłac na maila?
    jurek131(malpa)o2.pl

    ale cholera dlaczego mi tej grupy 000 nie wyświetla?

    a czy ktoś mi pomoże z tym kątem wtrysku?
    bardzo proszę panowie o jakąkowiek pomoc jak to Vagiem w której grupie itd.
    przypominam ze problem dotyczy Octawii 1.9Tdi
    pozdrawiam
  • HELUPOWER
  • Poziom 12  
    witam
    sluchaj ale czemu mi sie ta grupa 00 nie chce wyswietlic?
    czy to wina Vaga czy czego?

    to ja moze napisze jakie mam wartosci przynajmniej w 04 grupie
    1 pozycja - obroty silnika - mam 903; na wydruku Master-sa dla silnika AHF 861-950/min

    2 pozycja - kąt pocztątku wtrysku (wymagany) - mam od 1,1° do 1,3°; na wydruku Master-sa dla silnika AHF 2° za do 3° przed GPZ

    3 pozycja - kąt początku wtrysku (rzeczywisty) - mam od 1,1° do 1,3°; na wydruku Master-sa dla silnika AHF 2° za do 3° przed GPZ

    Panowie powiedzcie Mi czy to jest dobrze
    bo z wydrukami jak widzicie sie nie zgadza, a są one z Forum TDi tak ze mysle ze tak powinno być
    jezeli ktos chce moge podeslac wydruki

    proszę powiedzcie mi co mam zrobic
    aha
    mam jeszcze jedno pytanie
    dlaczego na pozycji 2 tzn kąt początku wtrysku (wymagany) jest wartość 1,1° do 1,3°; a nie 2° za do 3° przed GPZ tak jak na wydruku, przeciez powinna to byc wartosc wymagana jak sama nazwa wskazuje???

    Itek jezeli mozesz podeslij mi swoje GG na maila bo chcialbym z Toba porozmawiać

    proszę o wszelka pomoc w temacie
  • Poziom 12  
    Panowie pomóżcie w temacie
    bede bardzo wdzięczny
  • Poziom 12  
    Panowie udało mi sie stestowac moją octawke
    i w bloku 000
    w grupie 2 mam wartosc 55
    natomiast w grupie 9 wartosc 139

    prosze wypowiedzcie sie na ten temat
    czy kąt wtrysku jest dobry czy nie
    mnie sie wydaje ze chyba nie

    tym bardziej ze jak rano ją pale to musze krecic 7sekund.
    pozdrawiam i prosze o sugestie
  • Poziom 39  
    nie robiłem z oktawiami ,ale czy przypadkiem nie przestawił pompy o zabek ten twój mechanik?
    bo chyba tam jest jeszcze pompa wtryskowa [dziśwszystko jest porąbane]
    jeśli zwtrysk jest za pużny to może tak być ,praca silnika jest cichsza wyraznie i dymi na biało przy zapłonie
    jesli za duzy kąt wyprzedzenia ,to charakterystyczne bębnienie grochem o sscianę ,głośna praca ,ale pali nieżle
    a inna opcja to taka ze schodzi ci paliwo przez noc i tyle
  • Poziom 12  
    sluchaj a powiedz mi jedną rzecz to wtrysk a kąt wyprzedzenia to co innego i czym innym sie go ustawia
    bo piszesz zy jezeli wtrysk zbyt pózny to dymi
    a jezeli zbyt duzy kąt wyprzedzenia to glosna praca

    moj silnik to AHF 110km pompa Bosh VP-37
    daj znać co moge zrobic
    jezeli wiesz o co chodzi i znasz moze jakie powinny byc dobre wartosci
  • Poziom 39  
    nie wiem jak jest z oktawiami[robię z ciężarówkami] ale to nie ma do rzeczy
    -kąt wyprzedzenia to jest właśnie zapłon pużny lub wczesny,to jest tdi ,więc elektronicznie jest dobierana dawka,ale przecież tam nikt nic nie kręcił ,więc nasówa się że facetowi przeskoczył ząbek na pasku [to jest 4 mm] -więc jeśli są znaki i jakaś procedura odpowiednia dla tego wehikułu to należy to sprawdzić
    inna rzeczą jest ze targając ża pokrywy,osłony itp -uwalił jakis przewód ,lub rurkę od czujnika czy przetwornika
    a wracając do wcześniejszego postu ,po prostu może schodzic paliwo z pompy [cofać się]więc po nocy pompa,i pompka musi poobracac aby napełnić swe trzewia
    nie piszesz czy zmieniło się coś w pracy silnika,prucz kłopotów z pierwszym zapaleniem
  • Poziom 12  
    Raczej sie nic nie zmieniło w pracy silnika
    a kąt tutaj jest bardzo wazny podobno bo Master's napisał ze
    "Kąt poczatku tłoczenia jest niezwykle istotny. W silnikach z pompami VP..jego złe ustawienie ma kluczowy wpływ na uruchamianie zimnego silnika. Tylko zimnego...bo potem ECU odpowiednio wysterowywuje hydrauliczny przestawiacz kąta w zależności od obrotów i obciązenia silnika. Jesli mechanior zbagatelizuje ( a najczęściej się tak dzieje z powodu braku testera i wiedzy) temat sprawdzenia i korekty kąta po wymianie paska, moze powstać problem rozruchu. "
    tak wiec widzisz tutaj to jest być moze tego wina


    aha mówisz ze moze sie cofać paliwo z pompy
    jak to sprawdzić i jak temu zapobiec
    pozdrawiam
  • Poziom 39  
    w tej kwesti już ci nie doradzę ,bo nie znam tego auta i zasady ,ale pasek miałeś wymieniany 1 raz więc wszystko wraca do ustawień fabrycznych...-podjedż do kogoś dobrego w tej marce
    paliwo też nie znam anatomi wozu ,może to pompka
    ,zaworki nie wiem jak tam jest -a gdyby wkręcić sposobem szczelnie rurkę igelit,z jednej strony otwartą, na zasilaniu pompy podlać ją do pełna i zobaczyć czy się cofnęło za noc..
  • Poziom 18  
    Ustawienie kąta wtrysku przy tym silniku robi się za pomocą czujnika zegarowego. Wartość 0,50mm.
  • Poziom 12  
    Nie mam czujnika zegarowego
    czy ktos mi pomorze jak to zrobic za pomocą VAG-a
    pozdrawiam
  • Poziom 27  
    przy pomocy czujnika robi się nastawę początkową a dalej z pozycji vag .poszukaj na elektrodzie nakładki na vaga ja to kiedyś widziałem pomocny przy regulacji,można ustawić z dokładnością do 0,1 o
    jak nieznajdziesz to poszukam bo ja to ściągnołem
  • Poziom 12  
    Panowie chciałbym wyrazić swoje zadowolenie, oraz zaopiniować kilku kolegów
    którzy w sposób bezpośredni i efektywny pomogli mi zlokalizować usterkę w moim aucie,
    usterką był źle ustawiony kąt wtrysku, praktycznie jako laik próbowałem to zrobić zdobywając
    potrzebne narzędzia w postaci softu. Nie mogłem jednakże znaleźć wprowadzającego w temat,
    nie wiem czy była to niechęć z waszej strony czy może brak czasu czy sezon urlopowy.
    Teraz jestem o rozdział mądrzejszy i elokwętniejszy w tym temacie
    za Sprawą pana Aligatora oraz owicz0-a są to ludzie na których można polegać, na których moglibyśmy
    zbudować naszą lepszą rzeczywistość, którym podejrzewam można bezinteresownie zaufać i czuć że pomogą w chwilach kiedy tego potrzebujemy
    życzę wam wszystkiego najlepszego i dziękuję jeszcze raz za pomoc

    chciałbym także nadmienić tutaj pana Maicrofta który mi pomógł
    oraz zenonpl i fred
    Wielkie dzięki
    kończąc swoją wypowiedź, chciałbym zaprosić wszystkich do współpracy o którą w dzisiejszych czasach trudno
    i zachęcić administratorów Forum aby takich własnie ludzi wyróżniali na Forum w sposób wyrazisty.
    z poważaniem Jurek.
  • Poziom 12  
    Witam.
    Potrzebuje informacji (kawa na lawe) gdyz musze przełożyć swoja pompe wtryskowa VP37 z jednego silnika do drugiego.Wiem ze sie ja jakos blokuje aby sie nie przestawila.Ale potrzebuje dokładnych informacji jak to sie robi.Nigdy nie ustawiałem pompy od TDI w swoim aucie,robil to mechanik,lecz teraz sytuacja mnie zmusza do zrobienia tego.
    Wiem ze bez zegara sie nie obejdzie,ale chce jak najwiecej zrobic sam,aby mechanikowi zajelo to najmniej czasu.Podziękował.