Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mitsubishi Carisma - Nowy zamek centralny

Inaccurate21 18 Oct 2016 17:21 1959 18
  • #1
    Inaccurate21
    Level 8  
    Witam, zakupiłem zamek centralny (uniwersalny) marki Stig.
    Znalazłem schematy, sposób sterowania, podłączyłem i wszystko działa oprócz otwierania.
    Zamek sterowany jest minusem, podając masę do przewodu otwierania zamka centralnego wszystko się otwiera jak należy. Po podłączeniu sterownika wydaje dźwięki (sterownik) jak by otworzył ale nie otwiera zamków.
    Schemat podłączenia sprawdzałem z 20 razy i kombinowałem na różne sposoby (również zamykałem z przycisku i kabli otwierania [żeby sprawdzić czy sterownik podaje ten minus]).
    Nie potrafię sobie z tym poradzić, wygląda na to że ta masa którą podaje sterownik jest za mała aby podała impuls do otwarcia drzwi można to w jakikolwiek sposób wzmocnić ?
  • #2
    krau
    Level 24  
    Sprawdź czy sterownik na pewno podaje pewną masę (a nie przez jakąś rezystancję). Możesz zamienić kable sterownika służące do otwierania/zamykania i czy wtedy bedzie działał odwrotnie niż napisy na pilocie ale poprawnie.
  • #3
    pioart
    Level 38  
    Podłącz żarówkę pod „+” a drugi przewód pod wyjście sterujące CZ, jeśli żarówka się zaświeci OTW to układ działa prawidłowo, jeśli nie to błąd w podłączeniu. Sprawdź oba sterowania w ten sposób, cudów nie ma, jeśli z „łapki” działa to musi działać.
  • #4
    Inaccurate21
    Level 8  
    krau wrote:
    Sprawdź czy sterownik na pewno podaje pewną masę (a nie przez jakąś rezystancję). Możesz zamienić kable sterownika służące do otwierania/zamykania i czy wtedy bedzie działał odwrotnie niż napisy na pilocie ale poprawnie.


    Właśnie tak zrobiłem. Źle to opisałem może dlatego nie zrozumiałeś.
    Zrobiłem tak zamyka normalnie.

    Dodano po 13 [minuty]:

    pioart, nie mam takiej żarówki na 12v jest jakiś inny sposób żeby to sprawdzić?

    Tzn czekaj, rozumiem, ale na zamykaniu to działa, nawet jak obrócę podłączenia i przyciskiem otwierania zamknę to tak działa.

    Krótko - nie mogę za pomocą sterownika podać masy na przewód ta masa ma jakąś lipą jakość i mogę nią tylko zamknąć.

    Jak to jest, zamykanie wymaga mniejszej siły niż otwarcie ?
  • #5
    pioart
    Level 38  
    Sterownik wielofunkcyjny? Daj dokładny symbol lub rozpiskę tego ustrojstwa. Jeśli jedna funkcja działa a druga nie, to źle coś podłączone, ale o tym już pisałem. Co do tematu żarówki, to mnie nie rozśmieszaj, w lampach masz parę, a poza tym POWINIENEŚ w aucie mieć zapasowe.
  • #6
    krau
    Level 24  
    Wymagana siła jest dokładnie taka sama. Sprawdź jeszcze raz połączenia. Fajny opis podłączenia masz na forum mitsumaniaki. Łącznie z obrazkami.
  • #7
    Inaccurate21
    Level 8  
    Myślałem że chodziło o taką lampkę specjalną co to mają elektrycy.
    Jutro spróbuje z żarówką zobaczę co wyjdzie.
    Tymczasem dołączam zdjęcia z instrukcji ze schematami.
    Jutro zrobię zdjęcia kabli jak podłączyłem, jest to wielofunkcyjny ale te funkcję jak domykanie szyb odpuszczam, zwinąłem te przewody.
    Krau posługiwałem się różnymi forami, i angielskimi, sprawdziłem to wszystko, robię dokładnie tak jak gościu z youtube, czy też ludzie piszący na mitsumaniakach, jest tam gościu z podobnym problemem ale nie wiadomo jak sobie poradził...
    Mam przycisk na środku na tunelu który otwiera i zamyka centralnie, podpinałem się też tam ale jest to samo, wyciągnąłem fotele, sprawdziłem całą wiązkę jaka idzie do otwierania i nic. Jutro wstawię zdjęcia może ty coś zobaczysz.
  • #8
    pioart
    Level 38  
    Skoro CZ z zamka i przycisku działa poprawnie i po podaniu bezpośrednio masy jako sygnał otwarcia też realizuje funkcję, to po kiego grzyba prujesz instalację, tam nic nie znajdziesz. Szukaj błędu /usterki/ w dokładanym urządzeniu.
  • #9
    Inaccurate21
    Level 8  
    Opisałem mam nadzieje że w miarę jasno zdjęcia, dołączam filmik z żarówką.
    Żarówka po podłączeniu stale do plusa i masą sterowaną ze sterownika świeci w momencie naciśnięcia przycisku "otwórz" na pilocie.
    Dzwoniłem już do firmy stig, przedstawiłem problem i wyśle mi drugi sterownik uważa że zawinił jakiś przekaźnik w sterowniku. Ale gdyby tak było to poprzez zamianę przewodów przyciskiem otwarcia nie mógłbym zamknąć tak? A tak się da...
  • #11
    Inaccurate21
    Level 8  
    matimon22, już to robiłem, pisałem. Cały problem opisałem. Gość z tego linka podłączył się po prostu trochę dalej zaraz przy przekaźniku tam już nawet z nudów odizolowałem i podpiąłem się i nic to nie dało podpinałem się w kilku miejscach bez skutku. Zamyka ale nie otwiera, dam masę bezpośrednio otwiera. Sterownik podaje masę ponieważ zaświeca żarówkę w czym problem ?

    pioart, jakość świecenia oraz długość i moment zaświecenia żarówki podanej pod zamykanie była taka sama (na oko).
  • #12
    matimon22
    Level 25  
    Jeśli na sztywno jest ok, to spróbuj dać impuls masy przez dodatkowy przekaźnik. Nie ma bata że nie będzie działać. Ewentualnie wydłuż impuls na 3,5s.
  • #13
    Inaccurate21
    Level 8  
    Wydłużenie impulsu nic nie daje. Jaki przekaźnik by się nadał?
  • #15
    Inaccurate21
    Level 8  
    Kupiłem przekaźnik ale on ma jakieś nóżki nie da się wyprowadzić przewodów. Zaraz jadę do kolegi po jakiś przekaźnik samochodowy, podłączę według schematów zobaczymy czy zadziała.

    Niestety dalej nie działa dołączam schematy według których podłączałem otwieranie przez przekaźnik.
    Spróbowałem również podłączyć zamykanie przez przekaźnik i również nie zadziałało, nie było nawet słychać przekaźnika.
  • #16
    matimon22
    Level 25  
    Coś źle robisz. Schemat jest ok.
  • #17
    Inaccurate21
    Level 8  
    Ten przekaźnik był zepsuty, mam dwa inne które działają, sprawdzałem je. Po podłączeniu według 2 schematów dalej nie otwiera zamków. Po podłączeniu przekaźnika według schematu do zamykania, sterownik zamyka wszystkie zamki bez problemu.
    Żarówkę przez masę zaświeca natomiast zamków przez masę nie otwiera. Ktoś potrafi rozwiązać tą zagadkę ?
  • #18
    pioart
    Level 38  
    Może podłączasz pod złe przewody, sterownik CZ masz po lewej stronie kol. Kierowniczej / chyba /. Sterowanie brąz/żół, brąz/nieb / tak wynika z instr./ . Czy taki sam efekt jest z wewnętrznego przycisku ZAMKNIJ/OTWÓRZ? Generalnie gdzieś jest błąd ewidentny.
  • #19
    Inaccurate21
    Level 8  
    Wkleiłem zdjęcia jak podłączyłem, dokładnie o te przewody o których piszesz, podając do nich mase otwiera/zamyka.
    Sterownik jest gdzieś pod deską rozdzielczą, nie mam tam dostępu.
    Przycisk wewnętrzny otwiera i zamyka bez problemu.
    Można zmienić sposób podawania masy? Np jej jakość czy częstotliwość w jakiś prosty sposób ?