Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 6L 1.2 12v 2002r. AZQ przygasa silnik podczas wciskania hamulca

ponton20 18 Oct 2016 17:39 2880 16
  • #1
    ponton20
    Level 10  
    Jak w temacie problem z ibizą podczas wciskania hamulca obroty w samochodzie spadają z 870obr/min na 520obr/min. Wymienione zostały świece zapłonowe, filtr powietrza i paliwa, serwo(wężyk od serwa szczelny zaworek na nim działa prawidłowo), czujnik pedała stop. Na vagu nie pokazuje żadnych błędów, sprawdzone sondy lambdy, czujnik map, przepustnica czyściutka po adaptacji.
  • #2
    brofran
    Level 39  
    Silniczek lub pompa wspomagania hamulców jako pierwszy podejrzany .

    Moderated By ociz:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie za te bzdury.

  • #3
    ponton20
    Level 10  
    Czy istnieje możliwość sprawdzenia pompy wspomagania?? Chodzi o silniczek krokowy?? Jeśli tak to u mnie występuje przepustnica.
  • #4
    jacek074
    Level 28  
    Kolego brofran w tym silniku nie ma pompy ani silnika wspomagania hamulcy , podciśnienie z kolektora ssącego. A co się dzieje po odłączeniu przewodu od serwa i zaślepienia od strony silnika ?
  • #5
    ponton20
    Level 10  
    Idę sprawdzić dam odp za chwilkę

    Dodano po 19 [minuty]:

    Więc tak po zaślepieniu pedał hamulca jest twardy a obroty pod czas wciskania nie falują już.
  • #6
    jacek074
    Level 28  
    Pedał twardy - normalne, jak obroty nie spadają to raczej wiadomo co ?
  • #7
    ponton20
    Level 10  
    Pompa hamulcowa?? czy może Abs??

    Dodano po 18 [minuty]:

    Zapomniałem dopisać że im niższa temperatura na dworze np. rano po nocy 6 stopni na dworze po odpaleniu mam tylko 1000 obr/min a po pracy gdy temperatura otoczenia jest w granicach 13-15 stopni po odpaleniu obroty są w granicach 1200 obr/min i nie wiem czy to coś ma wspólnego z moim wspomnianym problemem.
  • #8
    jacek074
    Level 28  
    Co ma pompa i abs do obrotów silnika , nieszczelne serwo.
  • #9
    ponton20
    Level 10  
    Serwo wymienione na nowe.
  • #11
    ponton20
    Level 10  
    Nowe. Z używką różnie bywa.
  • #12
    ociz
    Moderator of Cars
    Z życiu 3 razy zamontowałem nowy zamiennik i 3 razy je zwracałem z reklamacją... na koniec i tak poszedł używany oryginał.
  • #13
    ponton20
    Level 10  
    Serwo jest szczelne bo po 2-3 godzinach postoju samochodu w garażu ściągając wężyk od podciśnienia to słychać jak syczy.
  • #14
    jacek074
    Level 28  
    Pisząc nowe miałem na myśli nowy oryginał ,więc dopytałem bo wiem ,że nie będzie tani. Jak zamontujesz nowy i dalej będzie problem to wtedy będziemy szukać. Jak problem jest po wciśnięciu więc zostaw wciśnięty. Tyle w tym temacie, jałowa dyskusja.
  • #15
    ponton20
    Level 10  
    Serwo sprawdzone i jest w 100 procentach sprawne. Brak mi juz pomyslów
  • #16
    jacek074
    Level 28  
    Na początku piszesz , że obroty spadają, potem że po zaślepieniu już nie falują a to ma znaczenie . Jak falują to najczęściej jakaś nieszczelność w dolocie. Czy po wciśnięciu hamulca falują cały czas czy to chwilowe. Jaka wartość podciśnienia z czujnika, adaptacja przepustnicy idzie prawidłowo ? Spróbuj też zaślepić przewód od egr .
  • #17
    ponton20
    Level 10  
    Obroty falują tylko jak puszczam hamulec chwilowy spadek do ok. 500obr/min i wracają. jeśli trzymam cały czas wciśnięty obroty się nie zmieniają. ja adaptacji nie robiłem tylko mechanik ale nic nie mówił ze jest coś nie tak(no chyba ze nie zrobił a powiedział ze zrobione). co do nieszczelności to ostatnio miałem kolektor ssący wyciągnięty w celu sprawdzenia czy jest cały. bylem jeszcze sprawdzić spaliny i na wolnych obrotach mam uboga mieszankę lambda = 0,750, przy 3000obr/min lambda =1.001. czy wina możne leżeć po stronie przepustnicy?? poranki są coraz gorsze bo ciężko mu odpalić a po odpaleniu ma ok950/min na zimnym silniku.