Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana paska rozrządu Audi 2,5 tdi A6 C4 AEL Automat

19 Paź 2016 06:46 5022 2
  • Poziom 14  
    Witam
    Wymieniałem pasek rozrządu w swoim krążowniku i w związku z tym że na temat aut wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów nic nie znalazłem spróbuję ułatwić sprawę innym. Spotkałem się z opinią że wymiana rozrządu w 2,5 tdi nie różni się zbytnio od wymiany w 1,9 tdi, i uważam że w 2.5 jest nawet łatwiejsza(napinacz który ,,pokazuje'' jak ma być ustawiony i mniejsza ilość kół do ułożenia na znaki przy jednym naciągu paska) co nie znaczy że biorę odpowiedzialność za błędy w składaniu przez innych użytkowników. Nie będę opisywał jak i co się rozkłada bo to jest do znalezienia. Znaki na kole pasowym ustawiamy jak na fotce 6 czyli kreska wybita na blaszce przykręconej do silnika musi się pokrywać z znakiem OT na kole pasowym. Śruba którą przykręca się koło pasowe (27 chyba) odkręca się w tą samą stronę co 4 imbusowe(stojąc przodem do auta to w lewo) ale trzeba użyć bardzo bardzo dużo siły, to samo się tyczy dokręcania. Nie wkładałem nic w wieniec nie używałem kluczy pneumatycznych jedynie co to zrobiłem klucz z rury, fotka 4,5. Z wałka rozrządu zbijamy obydwa koła zębate, w wcięcie(fotka 3) na wałku od strony kabiny wkładamy (może się narażę-ja włożyłem klucz płaski który wchodził dość ciasno w wycięty ku temu otwór). Później zgrywamy znaki na kole pasowym zakładamy koło od wałka rozrządu ustawiamy napinacz na języki i połowa pracy za nami. Polecam przekręcić kilka razy wałem za śrubę 27 żeby nie narobić sobie kłopotu. Ustawiamy znaki tak jak powinny być(upewnić się że wcięcie na wałku rozrządu jest tak jak powinno być- pomimo że koło pasowe jest ustawione to wcięcie jest raz na górze raz na dole) i zakładamy koło od strony kabiny. Pompę ustawiamy na znaki (czerwone kółka na fotce 1). U mnie ktoś porobił znaki flamastrem obok i te znaki są "ważniejsze" nie wiem dlaczego. Przy pompie jest trochę trudniej z napinaczem(wkładałem imbusy i śrubokrętem naciągałem) Po wszystkim przekręcamy wałem jeszcze kilka razy za śrubę 27 dla pewności. Ustawiamy kąt wtrysku przy rozgrzanym silniku w sterowniku silnika w BS blok 000 pierwsza wartość, ja ustawiłem na 70, wartość to może skakać i u mnie skacze około 5 jednostek góra-dół. Po złożeniu wszystkiego w całość(chyba że ktoś nie odkręcał chłodnicy) sprawdzamy poziom oleju w skrzyni biegów-bez komputera się nie obejdzie, musimy znać temperaturę oleju i odkręcamy korek z fotki 2 i przy temperaturze 35 stopni olej przy pracującym silniku powinien zacząć ciec. Temat zostawiam otwarty jak ktoś uważa że zrobiłem coś żle lub mógłbym zrobić to lepiej to proszę o wpisy, ale nie na zasadzie nie bo nie tylko z jakimś logicznym uzasadnieniem. Mam nadzieję że pomogłem.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 1  
    Witam podpowiedz jak u Ciebie było ze znakiem na kole zamachowym? Miałeś znak -0- jak go ustawić w okienku?
  • Poziom 14  
    Kolego na kole zamachowym nie ustawiałem bo mam w automacie i wszystkie porady w necie dotyczyły chyba manuala bo ja u siebie nie kojarzę tego znaku a jak jest to nie pasuje z znakami na wałku rozrządu(nie pamiętam jakmto było dokładnie) Wał ustawiałem wg znaków na kole pasowym- tym co ciągnie pasek pk. Ale, jeśli masz nie oryginalne koło to możesz nie mieć tych znaków więc wtedy pierwsza świeca żarowa wek i śrubokręt do tłoka