Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan X-trail YD22 - wymiana silnika

19 Paź 2016 19:13 2064 12
  • Poziom 8  
    Witam

    Przymierzam się do wymiany silnika YD22 i nie wiem czy muszę wyjmować silnik wraz ze skrzynią biegów czy wystarczy że odkręcę silnik od skrzyni i uda się wyjąć? Czy będzie na tyle miejsca żeby wyjąć silnik ?

    1 Planuję zdjąć chłodnicę żeby było więcej miejsca.
    2 Kolektor dolotowy zostawiam.
    3 Wydech odkręcam od turbiny od dołu.
    4 Sprężarkę klimy też muszę odkręcić.
    5 Muszę odkręcić śrubę od poduszki pod silnikiem i łapy boczne trzymające silnik.
    6 Intercooler oczywiście i przewody od wtrysków i czujników ...

    Czy podczas wyjmowania powinienem szczególnie zwrócić na coś uwagę lub uważać np podczas rozłączania skrzyni od silnika ?

    Mój X-trail jest z 2001 roku silnik który chcę zamontować pochodzi z almera Tino z 2006... dzwoniłem do serwisu nissana w Tarnowie i sprawdzałem po numerze vin czy silnik będzie pasował. Zapewnili że tak.

    Nie jestem mechanikiem ale wymieniałem wcześniej dwa razy silniki w innych autach ale sporo starszych dlatego za wszelkie sugestie, podpowiedzi i wsparcie będę wdzięczny.
    Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Twój jest na pompie VP, a ten drugi to już raczej CommonRail, chyba tak łatwo tego nie pożenisz.
  • Poziom 8  
    16700 AW420 - Denso
    Takie oznaczenia są na pompie z silnika który planuję włożyć z 2006 roku Almera Tino

    Wtryski jakie są u mnie w starym silniku mają oznaczenie 16600 8H800 Denso
    i takie samo oznaczenie na pompie - 16600 8H800 Denso

    Czy jest możliwość przełożenia pompy? czy podejdzie ?
  • Poziom 22  
    A to w takim razie przepraszam, jeden i drugi CR. Ja przełożyć orginalną pompę sugeruję, nawet po ilości złączek elektrycznych widać, że są między nimi róznice, pewnie elektronika stetująca nimi tez się różni. Mechanicznie powinny pasować jedna za drugą. A dlaczego zmieniasz silnik?
    Jednak poczekaj, niech wypowie się ktoś bardziej obeznany w temacie.
  • Poziom 8  
    Zmieniam silnik bo już nie mam siły do starego.
    Podczas wymiany luźnego łańcucha pompy wody, odkręcając od wałka koło nie zablokowałem wałka i łańcuch rozrządu prawdopodobnie przeskoczył o ząbek i się zablokował. Skręciłem do kupy nie wiedząc o tym przekręciłem stacyjkę... dziwny dźwięk .. nie sprawdziłem czy obraca się silnik swobodnie .. doprowadziłem do pęknięcia wałka zerwania łańcucha rozrządu i inne do wymiany... skrzywiony jeden zawór pęknięta szklanka ... wymieniłem wszytko złożyłem i nie chodzi jak trzeba ... .klekocze ... jakby zawory za każdym razem metaliczny dźwięk ... może to coś innego ale nie umiem tego zdiagnozować . na domiar złego woda podczas ostatniej próby odpalania olej dostał się do obiegu wody ... poza tym ma przejechane już 350 000... wtryski dymiły ... czas na niego.
    Kupiłem za 2000 w wizualnie i słyszalnie dobrym stanie ... mam nadzieje że zrobię przynajmniej 50 000 km ... może lepiej jak o niego zadbam...
  • Poziom 8  
    Czy ktoś wyjmował, wymieniał ten silnik i mógłby coś poradzić ? jak najłatwiej to zrobić ?
  • Poziom 8  
    Zdemontowałem IC, chłodnicę, alternator, sprężarka turbo wisi... dolna belka i wydech

    Będę chyba wyjmował silnik w dół - spróbuję odkręcić półosie , podpory skrzyni i przesunąć ją na max w lewo w kierunku koła ... i zobaczę czy wystarczy żeby rozpiąć silnik od skrzyni jeśli nie to wyjmę razem ze skrzynią tylko wtedy chyba dołem....
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Ze skrzynią i na dół, mniej się narobisz.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Wyciągnąć może i wyciągniesz sam silnik, ale pomyśl o jego włożeniu. Na luzie łatwo spasujesz skrzynie z silnikiem. Kilka śrub więcej, ale robota robi się łatwiejsza.
  • Poziom 8  
    Tak własnie planuje jak tu zrobić żeby zrobić a się nie narobić :) stąd te pytania...

    Mam jeszcze jedno pytanko na szybko - czy jest możliwość wyjęcia półosi ze skrzyni nie demontując ich od strony koła
    ( widziałem na filmiku że można odkręcić jedną śrubę z wahacza i można lekko odgiąć w bok całe koło z tarczą - tylko filmik dotyczył innego auta też nissan ale innny mode) ?
    Czy może dodatkowo przy okazji rozkręcić przesmarować? i złożyć ?
  • Poziom 8  
    Silnik już prawie leży pod samochodem ...

    odkręciłem:

    półosie prawa na łączeniu z przekładnia i odpiąłem z kopyta piastę i wyszła na zewnątrz
    lewa sobie wisi przyczepiona do skrzyni razem z piastą ( też odkręciłem od kopyta ) ... zdjąłem tylko osłonę nadkola plastikową

    Słabe dojście jest do podpory nad sankami ... nie ma jak ... może od niej powinienem zacząć ( zostawić podpory silnika i skrzyni zewnętrze) żeby śruba wyszła lekko a tak musiałem szukać pozycji i wybijać ją a tam nie ma za dużo miejsca
    sanki odkręcone - trzymają je jeszcze tylko 2 śruby maglownicy. Dojście jest słabe. ale jutro klucz płaski 19 i rura i może pójdzie.
    Wał odkręcony

    Wszystko idzie puki co gładko - na razie zerwałem tylko jedna śrubę :)
    i nie mogłem odkręcić korka od zlewania oleju z przekładni...
    Silnik odkręcony ....

    Teraz przekładka pompy - niestety muszę chyba oznaczyć i zdjąć łańcuch górny żeby wyjąć pompę ... bo ona jest napędzana właśnie tym łańcuchem ... no chyba że jest jakiś magiczny sposób żeby ten proces pominąć ?
  • Poziom 13  
    udał się ten swap? Mam taki sam problem.
  • Poziom 8  
    jeszcze nie ...

    komputer nie pokazuje błędów ... paliwo jest podawane na listwę a wtryski nie otwierają się chyba bo pali tylko na placku...

    sprawdziłem ciśnienie paliwa programem consult 3 - pokazuje między 40 a 60 MP
    podczas próby uruchomienia silnika rozrusznikiem

    Jakie powinno być ciśnienie żeby wtryski się otworzyły ?