Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Insignia 2.0 - Ciśnienie oleju zimny silnik zapalająca się kontrolka.

markus-wielki 20 Oct 2016 16:11 9876 14
Automation24.pl
  • #1
    markus-wielki
    Level 18  
    Witam. Wiem ze temat poruszany wielokrotnie ale nigdzie nie mogę znaleźć odp.(mechanicy,forum) na temat ciśnienia oleju w Insygnia 2.0 163km .Rano gdy odpalam lub po kilku godzinach zapala się kontrolka niskie ciśnienie wyłącz motor. Wymieniłem olej filtr i oring (uszczelkę) miedzy pompa olejowa a smokiem. Nic to nie pomogło .Kupiłem nowy czujnik ciśnienia oleju. To samo zero reakcji. Podłączyłem zegar i moje pytanie czy ciśnienie odbudowuje się dobrze czy nie za długo?(pojawia sie około 30s po odpaleniu). Dodam ze nie słychać stuku panewek silnik pracuje oki. Auto odstawiłem bo boje się aby nie zajechać motoru.Gdy odpalam drugi raz to jest ciśnienie szybko. Wartość na zimny to okolo 1.8-2 bary. Wieczorem dodam film

    Dodano po 1 [godziny] 30 [minuty]:

    https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct...CDIwAA&usg=AFQjCNH0JeRT_A9N65hXV2NtX03iP9lHfA
  • Automation24.pl
  • #2
    Don de Leon
    Level 24  
    A samą pompę ktoś rozebrał, pomierzył i zobaczył co się z nią w środku dzieje.
  • Automation24.pl
  • #3
    andrzej20001
    Level 43  
    markus-wielki wrote:
    Wartość na zimny to okolo 1.8-2 bary
    tak z 5 na zimnym to powinno być
  • #4
    markus-wielki
    Level 18  
    Czyli 2 to jest źle ? Wszyscy mówią że wartość Oki tylko to odbudowanie długo.Nikt nie rozbieral pompy.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Pompę powierzyć nie rozumiem?
  • #5
    reaven22
    Level 30  
    markus-wielki wrote:
    Pompę powierzyć nie rozumiem


    Pompę należy pomierzyć, zbyt duże luzy lub porysowane płaszczyzny mogą spowodować problemy z zaciągnięciem oleju.
    Co do ciśnienia nie wiem jakie ten silnik ma fabrycznie ale napewno nie 5 bar jak ktoś sugerował wcześniej. 2-3 bary to normalne ciśnienie większości silników.
  • #6
    markus-wielki
    Level 18  
    Pytanie ciągle które mnie meczy czy czas zaciągania tego oleju jest oki ? Kupiłem dziś nowy czujnik i teraz pytanie dlaczego na nowym jest 0,45bara a na starym oryginalnym 0.2-0.5 bara.
  • #7
    Don de Leon
    Level 24  
    Według mnie jest za wolno.
  • #8
    markus-wielki
    Level 18  
    Wczoraj zamontowany nowy czujnik .Rano sprawdzam to samo.
  • #9
    helmud7543
    Level 43  
    markus-wielki wrote:
    Podłączyłem zegar i moje pytanie czy ciśnienie odbudowuje się dobrze czy nie za długo?(pojawia sie około 30s po odpaleniu).

    O wiele za długo. Ciśnienie powinno wzrastać od razu do kilku sekund po rozruchu (w zależności od miejsca pomiaru i temperatury silnika).
  • #10
    kkknc
    Level 43  
    Filtr oleju prawidłowy. Zawór zwrotny działa? Wszystko wskazuje na spływanie oleju z magistrali. Nie znam tego silnika o strony schematu olejowego, może ktoś na forum ma.
  • #11
    markus-wielki
    Level 18  
    Zawór zwrotny ?
  • #13
    helmud7543
    Level 43  
    markus-wielki wrote:
    Zawór zwrotny ?

    Zapobiega spływaniu oleju z magistrali gdy pompa nie pracuje. Jeśli jest wadliwy, po uruchomieniu silnika pompa musi najpierw wypełnić pusty układ olejem, co daje efekt jak u Ciebie. Nie muszę dodawać że ruchome elementy silnika pracują bez odpowiedniego smarowania, sama pompa, jeśli jest wysoko i złapie powietrze, może w ogóle mieć problem z zaciągnięciem oleju - skutki dla silnika (jak i samej pompy - też się może zatrzeć) wiadome.
    W zdrowym silniku, w zależności od tego w którym miejscu jest umieszczony czujnik oraz temperatury, kontrolka powinna gasnąć przy rozruchu (gorący silnik, czujnik nisko) do maks kilku sekund (mróz + zimny silnik + czujnik wysoko).
  • #14
    kakibara
    Level 34  
    Cześć, szukasz pewnie od dłuższego czasu rozwiązania swojego problemu, pierwsze pytanie po ilu sekundach gaśnie komunikat i czy jest z alarmem, czy za drugim odpaleniem już nie ma komunikatu?
    wg mnie pierwsza odpowiedz jest najbardziej możliwa pompa olejowa, rozszczelnienie luźne śruby na obwodzie,
    możliwe złe założenie - uszkodzenie przy montażu uszczelki, problem ze smokiem, uszkodzenie od dołu obudowy filtra oleju.
    Jeżeli zdecydujesz się na ponowne zdjęcie miski, sam dla siebie zajrzał bym do panewek - szczególnie na 4 cylindrze - ogólnie jeżeli ktoś handluje autami i spotyka na placu opla 2.0 160 KM z uszkodzonym silnikiem to w większości zatarty silnik - bez możliwości przekręcenia wałem - a wynika to z tego, że serwis wgrywa nowy soft, który tylko ukrywa problem z ciśnieniem na krótko.
  • #15
    markus-wielki
    Level 18  
    Witam.Po walce udało mi sie ogarnąć temat.Wymieniłem pompę olejowa i oring jeszcze raz i jest oki.Ciśnienie około 5bar na wolnych obrotach. Dzięki wszystkim za pomoc.