Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bateria wymiana - Helokopter RC BLACK HAWK Hero - 3863

20 Paź 2016 17:16 945 4
  • Poziom 14  
    Witam,

    Posiadam helikopterek RC BLACK HAWK 3863.
    Posiada on standardowo baterię 3.7v ok 900mah.
    Podłączenie do helikoptera to dwużyłowa wtyczka/złączka.

    Patrząc na napięcie to bateria akumulatorek od starej nokii również ma 3.7v a czasem taka ma 1800 mah ale ta znowu ma 3 wejścia. Plus, minus i... coś.

    Pytanie (a nawet dwa)
    1. jak podłączyć taką baterię nokiową 3.7v z trzema wejściami by działała na 2 kabelkach pod danym modelem rc?
    2. Czy jest możliwość by samemu budować tego typu akumulatorek z baterii AA lub AAA przy zastosowaniu minimum kombinacji elektronicznych? Jakiś opornik czy coś?


    Wiem jak lakonicznie brzmią moje pytania acz jeśli by była możliwość to proszę o wsparcie.

    Pozdrawiam
  • Poziom 41  
    Zważ akumulatorki jakie chcesz zastosować, ten helikopterek nie uniesie tych baterii AA lub AAA następny problem to wydajność akumulatorów 3,7V fabrycznych, zalecenie stosować fabryczne lub z wydajnością prądową 10-20C.
    Akumulatorki 3,7V LiPo po naładowaniu napięci 4,2V.

    wic1 napisał:
    3.7v a czasem taka ma 1800 mAh

    Jest za ciężka i ma małą wydajność prądową.
    Stracisz wyważenie helikoptera.
    Szukaj 3.7V 1000mAh Li-Po. Sprawdź wymiary akumulatorka 5x3x1,5 cm
  • Moderator Robotyka
    Jeżeli masz dobre ubezpieczenie od pożaru oraz nieszczęśliwych wypadków, obejmujące winę własną - to możesz próbować się bawić w podłączanie baterii z komórek czy laptopów do modeli śmigłowców. W końcu to twój dom i twoje zdrowie.

    Jeśli jednak jesteś przywiązany do swojego miejsca zamieszkania i własnego zdrowia, to zapomnij o takich pomysłach.

    Jest coś takiego jak wydajność prądowa akumulatora.
    W urządzeniach mobilnych, pobiera się małe prądy, aby akumulator wystarczył jak najdłużej. I tak też te akumulatory są konstruowane.

    W modelach zaś mamy pakiety wysoko prądowe. Nawet w małym modelu, prąd może sięgać kilkudziesięciu amper. Takie prądy po prostu rozsadzają pakiety nisko prądowe.

    Jak to wygląda - polecam zajrzeć na YT. Hasło "Lipo Overcharging" lub "Lipo blowing up". Nawet taki pakiet jak w telefonie komórkowym, zachowuje się jak bomba zapalająca. O Wybuchających Samsungach czy Iphonach na pewno słyszałeś.

    Dodatkowo dochodzi kwestia masy. Helikopter jest urządzeniem latającym. Ma masę, która go ściąga w dół, i wytwarza siłę nośną. Jeśli zwiększysz jego masę, musi wytworzyć więcej siły nośnej, a to wymaga więcej energii. W efekcie wkładanie większego pakietu z reguły nie daje korzyści, bo im większy pakiet, tym jest cięższy.
    To jak sprawić żeby helikopter latał, jest zadaniem dla inżyniera, który dobiera zasilanie i napęd do danej konstrukcji. I zwykle czyni to optymalnie.

    Jeśli chcesz latać dłużej, to po prostu kup jeszcze ze dwa pakiety zapasowe i wymieniaj je, jak się poprzedni pakiet wyczerpie. To najlepsze wyjście.