Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie akumulatora

11 Lip 2005 13:16 4759 9
  • Poziom 10  
    Mam całkowicie rozładowany akumulator bezobsługowy. Rozładował się przez załączający się wentylator w czasie postoju. W obsługowych wiem, że trzeba odkręcic korki, sprawdzić płyn. A tu nie wiem na co zwrócic uwagę. po ładowaniu około 2 godziny zrobił się ciepły.
    Jak go naładować?
  • Poziom 18  
    Witam
    Najlepiej ładować go małym prądem a dłużej czyli jeśli to 50A ładujemy go prądem 2,5A i najlepiej sprawdzać pobór prądu jesli spadnie do minimum akumulator jest naładowany
  • Poziom 39  
    Tak naprawdę to martw się aby podczas ładowania napięcie na zaciskach nie przekraczało 14,5 V (przynajmiej niewiele). Nieco lepiej gdyby wynisło 13,8-14,0 V. Reszta będzie wynikiem powyższego. Mierzenie prądu jest złudne bowiem w pewnych warunkach napiącie na akumulatorze osiągnie wartość nawet 20 V i nie jest to dla niego zdrowe. Chyba , że jest pewne iż prostownik nie przekroczy tych 14,5 V,
  • Poziom 28  
    W dwie godziny nie naładujesz całkowicie rozładowanego aku. Prądem o wartości 1/20 pojemności około dwie doby non stop.
  • Poziom 30  
    Dla dobra tego akumulatora nie laduj go duzym pradem. Z reszta wiekszosc teraz dostepnych prostownikow jest automatyczna bez regylacji pradu ladowania.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Panowie akumulator ładuje się całą dobę. Ma on pojemność 44Ah. Zresztą nie wiem czy to pojemność. Na prostowniku jest regulacja od 3 - do 15. Jak go ustawiłem na minimum to na skali pokazuje 10A. Chyba nic z niego nie będzie bo wydaje mi się, że się gotuje.
    Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    wykorzystaj wskazówki jakie dał ci mczapski i zmierz napięcie podczas ładowania i po odłączeniu prostownika , to będziesz coś wiedział więcej.
  • Poziom 22  
    Witam ! Powyższe sugestie kolegów są słuszne . Jest to akumulator z gamy Futura , gdzie ładowanie winno być 14,1÷14,4V z ograniczeniem prądu do 5 I²°. Czas doładowania 12-24 godz. Wzrost temp.pow.40°C w czasie ładowania , przerwać i pozwolić ostygnąć i dalej kontynuować ładowanie . B. ważne ! - przekroczenie nap. 14,4V w trakcie doładowania , może zniszczyć akumulator ! ! ! Trudno mi się wypowiedzić odnośnie prostownika , czy to jest automat , czy jest nastawialny /?/ Sugeruję , że może sam prostownik daję za duży prąd ładowania . Pozdr.
  • Poziom 39  
    Trochę wątpię w sens tych dywagacji ale próbuję. Naprawdę jeśli chcesz cokolwiek zrobić dobrze to zdobądź miernik o odpowiednim zakresie pomiarowym. Aż dziw bierze gdzie ty podłączasz ten akumulator, że przy dobowym ładowaniu pobiera 10 A. Dalej nic nie wiesz o napięciu chociaż mordujesz akumulator dłuższy czas. I wreszcie do czego zamierzasz używać ten akumulator. Bo jeśli w samochodzie to wystarczy kilka godzin pod prostownikiem i reszta podczas eksploatacji. I wreszcie jeśli ten prostownik zasila prądem 10 A (rozumiem, że napięcie około 14 V) to możesz jeszcze w szereg włączyć np żarówkę reflektorową co ograniczy ten prąd do 3-4 A. Chociaż jeśli to prawda to chyba z tego akumulatora pożytku nie będzie.
  • Poziom 14  
    A czy napewno podłanczasz dobrze ładowarkę, bo w przypadku całkowitego rozładowania i odwrotnego podłączenia aku. będzie się grzał?