Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 - Antipolution fault

kwasik1985 20 Oct 2016 17:42 8904 15
Bosch
  • #1
    kwasik1985
    Level 10  
    Witam wszystkich
    Moje cacko to
    Peugeot 307 2004r 1.6 16V
    110koni
    Hatchback
    silnik NFU
    Opisze swój przykład błędu Antipolution fault
    Na początku zaświeciła mi się kontrolka od silnika i pojawił sie komunikat Antipolution fault
    Podpiąłem autko pod PP i zczytalem takie błędy , screen
    Peugeot 307 - Antipolution fault
    Skasowałem błędy lecz po 2 dniach komunikat Antipolution fault sie pojawil na nowo
    Podpiąłem ponownie PP i zczytalem taki błąd
    Peugeot 307 - Antipolution fault
    opis kodu błędu jest nastepujacy
    Peugeot 307 - Antipolution fault
    dodadkowo sprawdzilem takie rzeczy na biegu jałowym nie wiem czy są one przydatne ale lepiej dodać
    Peugeot 307 - Antipolution fault
    Według mnie najbardziej przydatny screen dotyczacy sond lambda
    Peugeot 307 - Antipolution fault
    Sa na nich napięcia na sondach lecz nie mam pojęcia czy sa one prawidłowe
    Jest tez stan sond
    Zatem tutaj moje pytanie a raczej pytania
    1. Czy mam racje i po wpisie na screenie ze stan sondy lambda tyl - NIEAKTYWNY
    wynika ze jest do wymiany?
    2.Czy jeśli stan sondy przód jest aktywny to jest dobra?
    3.Czy napięcia na sondach są OK?
    4. Jesli musze tylko wymienic sonde tylna to jaka kupic?
    Dzwonilem do sklepu to powiedziano mi ze sa standardowe
    cena od 80 do 150 w zaleznosci od ilosci przewodów
    Czy będzie pasować taki zamiennik sondy czy może muszę kupić jakiś oryginał bo wiadomo ze to francuz ?
    Co byście polecili
    5. Czy moge jezdzic na takim bledzie dotyczacym sondy lambda? Zona ma rodzic za tydzien a tu auto sie psuje :(

    znalazlem taka tez sonde Bosch
    http://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambda-bosch...km,88-4771-15901-100048-0-30-0258006185.html#
    Z góry dziękuje za odp
  • Bosch
  • #2
    gałgan1
    Level 14  
    tylko oryginalne sondy , szkoda kasy i czasu na zamienniki , napięciena sondach powinno się zmieniać 0-1v


    Moderated By T5:

    Proszę przeczytać temat jeszcze raz i ze zrozumieniem.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #3
    żałosna udręka
    Level 34  
    kwasik1985 wrote:
    Zona ma rodzic za tydzień a tu auto sie psuje
    Możesz uspokoić zonę. Jak na razie żadne badania naukowe nie wykazały, negatywnego wpływu uszkodzonej grzałki drugiej sondy na przebieg ciąży. Druga sonda nie wpływu na prace silnika. Napraw po rozwiązaniu.
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sonda diagnostyczna martwa - przerwa w obwodzie grzałki. Do wymiany - przestanie wyświetlać komunikat i świecić helikopter na liczniku. Tylko oryginał - bolesne, ale daje rękojmię jednorazowego wydatku.
  • Bosch
  • #5
    kwasik1985
    Level 10  
    Naprawić naprawie
    Jednak chciałbym się dowiedzieć czy wymiana tylniej sondy załatwi sprawę i usunie usterkę
    Jeśli ktoś zmieniał już sondę lambda to czy można stosować zamiennik czy tylko orginal


    ... a czy możecie coś polecić z firm ?
    Wiem, że montowali Bosch i Denso w Peugeotach
  • #6
    gałgan1
    Level 14  
    Oryginał tylko i wyłącznie , chyba że chcesz często zmieniać
  • #7
    żałosna udręka
    Level 34  
    gałgan1 wrote:
    chyba że chcesz często zmieniać
    Nie w tym rzecz. Nie będzie pasować i lampka będzie się świecić.
  • #8
    kwasik1985
    Level 10  
    gałgan1 wrote:
    Oryginał tylko i wyłącznie , chyba że chcesz często zmieniać

    No własnie tu jest problem bo nie ma naklejki kogo to jest w PP nie znalazłem opisu
    Z google wiem ze montowali w peugeotach 307 fabrycznie sondy Bosch i Denso
    Które lepsze? ktoś już wymieniał na bosch czy tez denso i czy mu działa dobrze ?
  • #9
    gałgan1
    Level 14  
    Bosch będzie dobrym wyborem
  • #10
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Upewnij sie ze masz taki sam typ sondy tzn 4 kabelki i dobierz odpowiednia rezystancje grzałki . około 15Ω. Zamiennik bosch powinien chodzic poprawnie z tym modelem. To nie Azja.
  • #12
    kwasik1985
    Level 10  
    Sonda wymieniona na sondę Bosch
    Po podpięciu pod PP sprawa wygląda tak ze tak jak na ostatnim screenie
    Stan sondy lambda tył zmienił się z nieaktywny na aktywny
    Napiecia na obu sondach sa sinusoidalne w zakresie od 0-1
    Jak narazie bląd nie wyskoczył

    Mam jednak pytanie dotyczące kontroli katalizatora
    Dlaczego wciąż jest NIEAKTYWNY
  • #13
    fuelinyourblood
    Level 35  
    usisz troche pojezdzic w róznych warunkach. Jak sonda pracuje to bedzie ok.
  • #15
    kwasik1985
    Level 10  
    Jak narazie jest OK ,nie ma żadnych błędów choć kontrola katalizatora pisze ze jest nieaktywna
    O co z nią chodzi tego nie wiem ale dam sobie spokój skoro nie pojawiają się błędy
    Wniosek jeden oryginalna sonda Bosch pomogła i lepiej od razu kupić taka by się nie rozczarować
    Dziękuję za pomoc