Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW sharan - Sprawdzanie czujnika ABS

20 Paź 2016 19:07 3807 12
  • Poziom 12  
    Witam,

    Wyczytałem u nas na forum że czujnik ABS da się w sumie sprawdzić na dwa sposoby używając zwykłego multimetru (ponoć da się jeszcze oscyloskopem którego nie posiadam).
    Pierwszy za pomocą woltomierza, sprawdza się czy czujnik podaje impulsy podczas obracania kołem.
    Drugi to pomiar rezystancji Omomierzem.

    Zastanawia mnie fakt czy wszystkie czujniki da się w ten sposób zmierzyć i czy te pomiary są od siebie zależne.

    Zaświeciły mi się kontrolki ABS i ESP. VAG wskazał czujnik prawy przód.
    Podczas pomiaru Woltomierzem czujnik podaje impulsy podczas obracania kołem.
    Natomiast podczas pomiaru Omomierzem wskazuje okrągłe Zero. Jedynie podczas przełączania wartości na ułamek sekundy pojawiają się przypadkowe wartości.
    Omomierz sprawny więc go wykluczam.
    Co o nim sądzić? do wymiany czy nie?
    W ramach ścisłości chodzi o VW Sharan 2002r. 1,9 TDI AUY

    pozdrawiam
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 38  
    hajs444 napisał:
    Podczas pomiaru Woltomierzem czujnik podaje impulsy podczas obracania kołem.


    To nic nie znaczy, bo nie sprawdzisz jak wygląda przebieg z tego czujnika i czy jest poprawny, czy np. gdzieś impuls nie wypada, a sterownik to wychwyci.
    Skoro masz vaga to po co bawisz się multimetrem?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 12  
    W tym modelu nie zawsze czujnik jest powodem swiecenia kontrolki. Dlatego prewencyjnie go sprawdzam. Kiedyś kolega miał podobną sytuację i po wymianie czujnika dalej się kontrolki świeciły. Po długiej walce okazał się być uszkodzony moduł na pompie ABS.

    Czyli z twojej wypowiedzi wynika że nie ma sensu się bawić tylko wymieniać... ?
  • Poziom 38  
    hajs444 napisał:
    Czyli z twojej wypowiedzi wynika że nie ma sensu się bawić tylko wymieniać... ?


    Nie ja tylko napisałem że pomiar multimetrem się nie sprawdza, ponieważ nie jesteś w stanie ocenić jego impulsów. Jedynie wiesz że działa ale czy poprawnie tego nie wiesz. Jeżeli wiesz jak wygląda oscylogram z takiego czujnika to np. na 50 poprawnych impulsów 2 zgubi i Ty multimetrem tego nie wychwycisz. Zawsze jest warto sprawdzić przed wymianą. Nie masz podgłądu parametrów rzeczywistych, prędkości kół?
  • Moderator Samochody
    Dla pewności możesz spróbować zmierzyć rezystancję na którymś z pozostałych czujników, ale prawdopodobnie masz tam już czujniki halla a nie indukcyjne więc nic tym mulimetrem nie pomierzysz.
  • Poziom 12  
    Gdzieś wyczytałem że czujników Halla nie wolno mierzyć Omomierzem ale nie wiem ile w tym prawdy. A tak na marginesie: czy czujnik Halla nie powinien mieć 3-ech kabli? U mnie są dwa....
  • Poziom 43  
    Tak czujnik Halla ma 3 przewody od ABS. VW sharan - Sprawdzanie czujnika ABS



    Moderowany przez T5:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

  • Poziom 12  
    W takim razie wnioskuje że u mnie są zwykłe indukcyjne.
    Zmierzę jeszcze jutro po przeciwnej stronie.
  • Poziom 43  
    Indukcyjne mają rezystancje coś około 600 do 1200 omów.
  • Poziom 12  
    Czy to jest warunek konieczny dla każdego czujnika?
  • Poziom 38  
    Nie zależnie od czujnika ale w danym aucie np. od abs to tak. 4 o prawie identycznych wartościach.
  • Poziom 12  
    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi oraz za pomoc.
    Czujnik zamontowany u mnie to był prawdopodobnie czujnik Halla. Ten model czujnika był produkowany od 2000 do 2002 roku.
    Ostatecznie zdecydowałem się na jego wymianę. Po wymianie problem świecących kontrolek ustał.
    pozdrawiam - temat zamykam