Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

układ chłodzenia

11 Lip 2005 13:24 3558 8
  • Poziom 10  
    Mam problem z układem chłodzenia. na wolnych obrotach jest wszystko wporządku. wentylator się załącza i temperatura utrzymuje się na stałym poziomie.
    Jak jadę z "pedałem w podłodze" też jest OK.
    Problem jest jak jade 90-100km. temperatura wzrasta i po przegazowaniu samochodu raptownie opada. Tak jakby coś blokowało. Termostat jest nowy. Wymieniany jakieś 2 tygodnie. Problem jest od 3 dni kiedy uruchomiłem w samochodzie gaz. Myślę, że to nie ma związku.
    Układ chłodzenia odpowietrzałem. Za termostatem jest odpowietrznik jak w układzie hamulcowym.
    Nie wiem co jeszcze sprawdzić. Jak sprawdzić pompę. Czy może wyjąć termostat i wtedy sprawdzić. Jeżeli nie będzie się przegrzewał to termostat do wymiany.
    Proszę o pomoc.
  • Poziom 16  
    jaki samochod? jaki silnik?


    sam obieg wody z tego co piszesz jest ok , termostat jesli byl wymieniany tez powinien byc ok.

    stawial bym na wiatraki / przekazniki niestety nie wiem jaki samochod :-(

    ale w zaleznosci od tem plynu i kilku innyhc czynnikow (np wlaczona klima itd) w niektorych samochodach sa 2-3 predkosci wiatrakow, moze byc u ciebie tak ze akurat brak jest 2 stopnia i sie przegrzewa?

    co do podlaczenia gazu :-) to mozliwe ze jakis fachowiec jakis kabelek / przekaznij zapomnial albo zle sie podpial itd

    znam przypadki rozne ( niedzialajaca klima po wymianie stabilizatora :-) bo sie juz przewodu masowego nie chcialo przylrecic :-)


    ale napisz jaki samochod jaki silnik itd
  • Poziom 10  
    Rover 600. Silnik 1.8 116 KM.
    Piszesz, że obieg wody musi być OK. to dlaczego jak w czasie jazdy, gdy wzrośnie temperatura i zwiększę kilka razy obroty to temp. raptownia spada. Wydaje mi się, że wtedy udrażnia się przepływ np. termostatu czy w pompie?!
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Ja bym wyjął termostat i go sprawdził. To jest zachowanie typowe gdy się nie otwiera do końca termostat. A wcześniej tak było? Przed jego wymianą? Jakiej generacji jest instalacja gazowa? Może parownik jest mało drożny. W takich wypadkach na początku to się czyści cały układ chłodzenia. Może jakies paprochy wpadły w mały prześwit i tam cały czas są?
  • Poziom 16  
    Sprawdziłbym regulację instalacji gazowej. Prawdopodobnie w tym zakresie obrotów (odpowiadającym 90-100km) masz ubogą mieszankę która spala się w wyższej temperaturze. Natomiast fragment "po przegazowaniu samochodu raptownie opada" swiadczyłby o tym że coś blokuje przepływ chłodziwa i przy wzroście wydajności pompki (wzrost obrotów) kanał udrażnia się. Może coś wpadło instalatorowi przy montażu gazu do układu chłodzenia? Najłatwiej będzie sprawdzić mieszankę przy obrotach odpowiadających szybkości ok 100km/h.
  • Poziom 10  
    Bardzo dziękuję za cenne odpowiedzi.
    Po pierwsze sprawdzę parownik. Odłączę dopływ gazu, Połączę węże wody, które do niego dochodzą i sprawdze czy wtedy się grzeje. TAK BYŁO PRZED ZAMONTOWANIEM NOWEGO PAROWNIKA KIEDY NIE DZIAŁAŁ STARY i skazówka od temperatury na rozgrzanym silniku nie poruszała się.
    Jeżeli wcześniejsze nie pomoże wymontuje termostat żeby go sprawdzić i samochód czy przegrzewa się bez niego.

    Mam prośbę do xawiera. Napisz mi jak się czyści układ chłodzenia tak łopatologicznie.
    Jak sąsiad miał poloneza to niedrożny układ chłodzenia czyściliśmy sodą. I poszło.

    Pozdrawiam wszystkich.

    A ten Rover to honda accord i silnik też.

    Dodano po 25 [sekundy]:

    Bardzo dziękuję za cenne odpowiedzi.
    Po pierwsze sprawdzę parownik. Odłączę dopływ gazu, Połączę węże wody, które do niego dochodzą i sprawdze czy wtedy się grzeje. TAK BYŁO PRZED ZAMONTOWANIEM NOWEGO PAROWNIKA KIEDY NIE DZIAŁAŁ STARY i skazówka od temperatury na rozgrzanym silniku nie poruszała się.
    Jeżeli wcześniejsze nie pomoże wymontuje termostat żeby go sprawdzić i samochód czy przegrzewa się bez niego.

    Mam prośbę do xawiera. Napisz mi jak się czyści układ chłodzenia tak łopatologicznie.
    Jak sąsiad miał poloneza to niedrożny układ chłodzenia czyściliśmy sodą. I poszło.

    Pozdrawiam wszystkich.

    A ten Rover to honda accord i silnik też.
  • Poziom 10  
    Panowie. Jeszcze raz dziękuję za cenne podpowiedzi. Na rozwiązanie wpadł kolega xawier, który napisał: "Może parownik jest mało drożny".
    Odłączyłem obieg wody od parownika i połączyłem go rurką. Temperatuta utrzymuje się na tym samym poziomie i jest OK.
    Zastanawiam się czy można zrobić rozgałęzienie przepływu na tych przewodach. Tak żeby część wody szła przez parownik a część przez dodatkowy zmostkowany wąż. Czy wtedy nie będzie zamarzał parownik???
    Sprawdzę.
    Będę pisał na forum.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Może posunę się za daleko w przypuszczeniach, ale w takiej sytuacji to gazownik dał d***. Parownik powinien być zamontowany na małym obiegu równolegle z nagrzewnicą wnętrza. I wtedy niema wpływu na główny obieg z termostatem.
  • Poziom 29  
    Wyjąłeś mi to z ust mars1. Też tak myślę, że parownik nie jest w tym miejscu.

    Rada dla autora postu: jedź do innej stacji montażu gazu i to sprawdź. Nie może tak być abyś jeszcze dodatkowe obiegi wody robił. I tak jest ich wystarczająco.