Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przyczepoalarm - Pomysł na alarm do przyczepy samochodowej.

21 Paź 2016 10:56 1314 13
  • #1 21 Paź 2016 10:56
    2557462
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 21 Paź 2016 11:11
    decybel91
    Poziom 39  

    Podpinając pod pin 5 obie pozycje masz wolny pin 7 do wykorzystania.

    0
  • Relpol
  • #3 21 Paź 2016 11:24
    2557462
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #4 21 Paź 2016 11:25
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Wyklęty napisał:
    Raczej nie wykorzystam obecnego już 7-miopinowego złącza auta, bo nie ma tam wolnego pinu

    Użyj gniazda 13-pin .
    Przyczepoalarm - Pomysł na alarm do przyczepy samochodowej.

    0
  • #5 24 Paź 2016 08:33
    2557462
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #6 24 Paź 2016 10:34
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Wyklęty napisał:
    nie wiem jakie samochody będą wykorzystywać tą przyczepkę

    To kupisz przejściówkę z "13" na "7"
    Przyczepoalarm - Pomysł na alarm do przyczepy samochodowej.

    0
  • Pomocny post
    #7 24 Paź 2016 11:53
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Na mój gust, przekombinowane. Trzeba zainstalować niezależny alarm w przyczepie. Pomijam dedykowane, są bardzo drogie, można założyć "analogowy" alarm samochodowy. Masz możliwość zabezpieczenia wstrząsowego, przechyłowego i co tam jeszcze sobie zażyczysz. Pozostaje kwestia ładowania akumulatora. Ale to już jest opisane setki razy na forum.
    Gniazda w przyczepach kempingowych powinny być już 11 pinowe. Czasy, kiedy w przyczepce były tylko światła, minęły bezpowrotnie. W razie czego zastosujesz przejściówkę, jak wskazał Kolega wyżej. Niedopuszczalne jest robienie wszelkiego rodzaju podłączeń dodatkowych (przyczepa-auto), bez dedykowanego do przyczep złącza.

    0
  • #8 24 Paź 2016 13:36
    2557462
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #9 24 Paź 2016 15:48
    bhtom
    Poziom 36  

    Witam,

    Wyklęty napisał:
    Stąd też wziął się pomysł zmostkowania pinów 5 i 7 co uwalnia jeden pin w gnieździe auta.


    Bardzo głupi pomysł. Nie zapominaj, że z reguły obwody świateł pozycyjnych są na osobnych bezpiecznikach w samochodzie. Osobno strona lewa (tył i przód) oraz osobno prawa (tył i przód). Co Ci da, że zmostkujesz piny w gnieździe? Będziesz miał wszystkie światła pozycyjne przyczepy na jednym bezpieczniku (lewym lub prawym). W przypadku zwarcia nie masz świateł w przyczepie w ogóle.
    Tylko i wyłącznie gniazdo 13-pin z przejściówką. Żadnego mostkowania pinów.

    Pozdrawiam.

    1
  • #10 24 Paź 2016 18:21
    2557462
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #12 25 Paź 2016 23:44
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Wyklęty napisał:
    Niby tak. Mój błąd. Tylko jak teraz dać znać alarmowi w przyczepie że "oho, ktoś podpiął przyczepkę do auta, trzeba włączyć alarm" lub "oho, ktoś odpiął przyczepkę od auta i trzeba włączyć alarm"? Skąd brać ten sygnał?
    Oj to akurat jest proste, zmiana stanu na którymś z pinów, lub łatwiej przerwanie/utworzenie pętli pomiędzy masą a np obwodem świateł w aucie.

    0
  • #13 26 Paź 2016 09:11
    2557462
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 26 Paź 2016 11:42
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Przecież włączanie świateł, nie ma nic do rzeczy. Zauważ, że obwód do masy pojazdu, zamknie się choćby poprzez włókno żarówki.

    0