Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy MK2 2.3 - Opiłki w skrzyni automatycznej a sprzęgło konwertera.

22 Paź 2016 09:31 1440 1
  • Poziom 9  
    Witam, czy małe opiłki na dnie miski w skrzyni automatycznej mogą zwiastować padające już sprzęgło konwertera? Jest ich tyle że filtr się zapchał. We wcześniejszej skrzyni też były opiłki lecz w skrzyni nie zauważyłem niczego "zjechanego". Auto Ford Galaxy MK2 2,3 benzyna.
  • Poziom 9  
    Opiłki nie pochodziły z uszkodzonego sprzęgła tylko wytartych tarczek. Posypał się kosz K2 i części sprężynek uszkodziły tarczki.
    Walczę jakiś czas już z tą skrzynią. Nie poddaje się, bo powiedziałem sobie, że ją naprawie i koniec :) Chciałem oddać skrzynię do fachowca, ale lubię naprawiać takie rzeczy.
    I mam parę pytań, był bym bardzo wdzięczny za pomoc. Jeśli ktoś mi rzeczowo pomoże nie obędzie się bez odpowiedniej nagrody.

    Skrzynia automatyczna jest na bazie skrzyni VW AG4. Numer skrzyni to HOL 099321107 , sterownik hydrauliczny 01m325283.
    W skrzyni wymieniłem zużyte tarczki i przekładki kosza K3, wymieniłem kosz K2, pierścienie uszczelniające i sprawdziłem kosz K1. Po złożeniu na stole sprzęgła konwertera pompy hamulca B2, Koszy K1 , K2, K3, sprawdziłem ciśnieniowo czy tłoki działają jak trzeba. Sprawdziłem to oto takim sposobem.


    Link


    Według mnie było ok.

    Złożyłem skrzynie, i niestety okazało się że gdy wybiorę D, 3, lub 2 auto nie rusza. Poszukałem w internecie informacji i okazało się ,że muszę sprawdzić kosz K1 lub sprzęgło jednokierunkowe. Wymontowałem skrzynię, rozebrałem, i okazało się ,że założyłem odwrotnie to sprzęgło. Sprawdziłem wszystko jeszcze raz i złożyłem skrzynię. Niestety dalej Auto nie chce ruszać z pozycji D 3 lub 2. Z pozycji R, 1, i przełączania ręcznego wszystkie biegi się załączają. Ogólnie to brakuje pierwszego biegu z pozycji D, gdy rozpędzę auto np do 30km/h przełączę podczas jazdy na D, wszystko działa. Rozebrałem sterownik hydrauliczny, wyczyściłem, sprawdziłem solenoidy , zamontowałem i nic to nie dało.
    Zrobiłem chyba coś jeszcze źle, bo teraz za zimnym silniku auto się dławi gdy wybiorę R lub 1. Gdy olej w skrzyni się rozgrzeje to jest OK. Nie wiem czy to nie jest wina zaworu BOOST, bo możliwie iż za bardzo skręciłem ten zawór. Ogólnie to za co odpowiada ciśnienie BOOST?

    Co do braku ruszania z biegu D,3,2 jakieś pomysły?



    Dziękuję za wszelkie sugestie.