Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 3 - dymi mocno na czarno

22 Paź 2016 17:40 3894 12
  • Poziom 11  
    Witam , jak w opisie świeżo zakupiona Mazda 3 z 2007 roku z silnikiem 1.6d, dymi już przy lekkiej przygazówce a przy ostrym przyspieszaniu jest wręcz czarno za autem.
    Nie ma przedmuchów z korka, silnik pali na dotyk równo pracuje , moc w normie.
    Poprzedni właściciel wymienił EGR na nowy.
    Dziś zacząłem szukać przyczyny i znalazłem:
    Rura powietrza z dziurką (była reanimowana gumą na opaskach ale nie skutecznie)
    mokra z oleju przepustnica, okolice filtra powietrza, wyjście z intercoolera.
    Pytanie - czy owa dziura w dolocie może powodować dymienie na czarno?
    I czy obecność oleju świadczy o wadliwym uszczelnieniu turbiny? Będę zobowiązany za sugestię jak się pozbyć dymienia :) - zdjęcia pacjenta ... Mazda 3 - dymi mocno na czarno Mazda 3 - dymi mocno na czarno Mazda 3 - dymi mocno na czarno Mazda 3 - dymi mocno na czarno Mazda 3 - dymi mocno na czarno
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Dziura za przepływomierzem ma duży wpływ na skład mieszanki. Realnie jest inna ilość powietrza niż widzi przepływomierz. Może dymić.
  • Poziom 11  
    A obecność oleju???
  • Poziom 35  
    Rury od interculera muszą być szczelne. Jeśli są wilgotne wewnątrz od oleju, to taki objaw dopuszczalny (opary oleju), natomiast jeśli olej jest w interculerze i rurach, świadczy to o usterce turbiny. Taki stan może doprowadzić do "zaciągnięcia" oleju przez silnik i "rozbiegania" się na max. obroty, a wówczas silnik "eksploduje". Jeśli będziesz miał szczęście i sprawne sprzęgło, to na najwyższym biegu masz szansę "zadusić" silnik i uratujesz go, ale Twoja reakcja musi być natychmiastowa.
  • Poziom 11  
    Czyli dziura za turbiną powoduje dymienie a obecność oleju nieszczelność turbiny mam rozumieć? I to jest niezależna usterka która nie powoduje nadmiernego dymienia?
  • Poziom 30  
    Staszek49 napisał:
    Rury od interculera muszą być szczelne. Jeśli są wilgotne wewnątrz od oleju, to taki objaw dopuszczalny (opary oleju), natomiast jeśli olej jest w interculerze i rurach, świadczy to o usterce turbiny. Taki stan może doprowadzić do "zaciągnięcia" oleju przez silnik i "rozbiegania" się na max. obroty, a wówczas silnik "eksploduje". Jeśli będziesz miał szczęście i sprawne sprzęgło, to na najwyższym biegu masz szansę "zadusić" silnik i uratujesz go, ale Twoja reakcja musi być natychmiastowa.

    Nie ma co straszyć. Czasami to zwykły olej z odmy. Wymienić wąż, wyczyścić układ z oleju i jeździć. Jak dalej będzie dymil, będzie olej w dolocie to diagnostyka i oględziny mechaniczne.
  • Admin grupy Samochody
    Staszek49 napisał:
    Taki stan może doprowadzić do "zaciągnięcia" oleju przez silnik i "rozbiegania" się na max. obroty, a wówczas silnik "eksploduje". Jeśli będziesz miał szczęście i sprawne sprzęgło, to na najwyższym biegu masz szansę "zadusić" silnik i uratujesz go

    W starych kapciach bez klapy gaszącej możliwe, w tym modelu klapa już jest i silnik grzecznie gaśnie po wyłączeniu kluczykiem.
  • Poziom 11  
    układ ma być szczelny
  • Poziom 11  
    Turbina ma luz osiowy czy to może być powodem dymienia ???
  • Admin grupy Samochody
    Powodem dymienia jest dziura widoczna na pierwszym zdjęciu.
  • Poziom 11  
    to zostało uszczelnione dymi mniej ale dymi ... czarno i dużo sadzy
  • Admin grupy Samochody
    Jazda próbna porządnie zrobiona?
  • Poziom 11  
    Tak ok 300 km po autostradzie z prędkością 160 km / h