Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307sw 2.0 Pb - błąd p410 - przekaźnik pompy

23 Paź 2016 11:27 3648 4
  • Poziom 9  
    Witam.

    Mam problem z moim Peugeot-em. Mianowicie co jakiś czas wyskakuje błąd "Antipolution Fault" i po podpięciu pp2000 pokazuje błąd p410. Jest to błąd związany z pompą powietrza wtórnego.

    Mimo kodowania (brak pompy) i odłączenia jej fizycznie, błąd dalej się pojawia. Wyczytałem gdzieś na forum że w BSM, pewnie skleił się przekaźnik RL3.
    Wczoraj wyciągnąłem moje BSM (wersja B5) i okazuje się, że nie dam rady wyciągnąć płytki z przekaźnikami z obudowy - sklejone jakąś żywicą/klejem.

    W związku z tym mam pytanie, czy ktoś może mi wskazać w którym miejscy jest ten przekaźnik? Wymyśliłem, że wytnę nad nim kawałem obudowy, wylutuje go i dam nowy a potem zakleję obudowę.

    Peugeot 307sw 2.0 Pb - błąd p410 - przekaźnik pompy[/URL]

    Peugeot 307sw 2.0 Pb - błąd p410 - przekaźnik pompy[/URL]

    Czy bsm od wersji HDi będzie pasować?? Jest wersji B5 ale ma inny numer na początku.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Przekaźnik to TYCO V23076-A3001-D142.
    Okazuje się że nigdzie nie można go dostać, znalazłem tylko na portalu AliExpress a tam czas oczekiwania 30-60 dni.

    Może ktoś z Was zna jakiś zamiennik??
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 15  
    Witam
    Mam ten sam problem i ten sam BSM.
    Udało ci się rozebrać obudowę i wymienić ten przekaźnik??
  • Poziom 8  
    Poradziliscie sobie z tym problemem??
  • Poziom 15  
    W końcu się zabrałem za wymianę tego przekaźnika.
    Mój BSM to model 9650663880 BSM B5
    Dolna obudowa jest na zatrzaskach i schodzi bez problemu. Gorzej jest z górą bo tak jak napisał krzys315 płyta jest wklejona w górną obudowę jakimś klejem/żywicą który nawet po podgrzaniu nie puszcza ale robi się jakby kruchy.
    Przekaźnik znalazłem mierząc przejcie z bezpiecznika F16 od pompy powietrza.
    Jako że nie było jak zdjąć obudowę postanowiłem wyciąć kawałek nad przekaźnikiem. Wytopiłem kawałek obudowy lutownicą pistoletową a po wymianie wtopiłem ten kawałek na miejsce. Może nie wygląda super ale jak dla mnie jest OK.
    Przy oblutowywaniu oryginalnego trzeba uważać ponieważ klejem jest też zalana całą płyta z obu stron przez co przekaźnik też jest przyklejony do płyty.
    Ja wstawiłem TYCO V23076-A3001-C132 (z tego co wyczytałem w datasheet tych przekaźników wynika że różnią się tylko materiałem styku)

    Peugeot 307sw 2.0 Pb - błąd p410 - przekaźnik pompyPeugeot 307sw 2.0 Pb - błąd p410 - przekaźnik pompy

    Niestety po tak długim niedziałaniu pompa zardzewiała i się zatarła. Nie wiem skąd ale stała w niej woda. Jestem w trakcie próby jej odratowania.