Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 - Sprzęgło/skrzynia biegów

23 Paź 2016 21:18 2253 6
  • Poziom 6  
    Witam:) Mam kilka problemów dotyczących Audi A4 B5. Silnik: 1.9 TDI 90 KM(1Z).

    Problem 1:
    Około 1,5 roku temu została wymieniona skrzynia biegów na inną używaną ponieważ w tej pierwszej przestały wchodzić biegi. Wszystko byłoby dobrze lecz gdy chciałem odjechać od mechanika zauważyłem, że na biegu jałowym coś dziwnie chrobocze, szeleści ze zmienną siłą, a gdy wcisnąłem sprzęgło objaw ten ustępował. Wtedy szybko poszedłem zapytać mechanika dlaczego tak dziwnie działa ta skrzynia, a on stwierdził, że skrzynia wpada w jakiejś wibracje i nie mam się tym przejmować. No i tak jeżdżę 1,5 roku jednak denerwuje mnie to.

    Dodam, że podczas wymiany wymiany skrzyni została wymieniona tarcz sprzęgła. Biegi wchodzą dosyć dobrze, ale czasami jedynka lub wsteczny stawiają opór. Chcę zwrócić uwagę na to, że czasami jak wcisnę sprzęgło na lekkiej górce to i tak samochód stoi w miejscu i dopiero jak z oporem włączę bieg jałowy to skrzynia odpuszcza i samochód powoli zjeżdża. Problem ten nie objawia się za każdym razem. Ja mógłbym to ocenić tak jakby sprzęgło do końca nie chciało się wysprzęglić i trochę blokuje. Co chodzi o pedał sprzęgła to łapie na samej górze.

    Czy powodem może być uszkodzone łożysko oporowe? Jednak czytając na forach hałas powstawałby po naciśnięciu sprzęgła.

    Problem 2:
    Jest to problem z obrotami silnika. Gdy silnik trochę się rozgrzeje i dodam dużo gazu to gdy puszczę gaz obroty falują. Aby obroty się wyrównały wystarczy włączyć bieg i delikatnie ruszyć, tak aby silnik złapał lekki opór. Tutaj dodam, że pompa wtryskowa była uszczelniana, ponieważ trochę leciała z niej ropa.

    Problem 3:
    Podczas ruszania samochód szarpie(co występuje nie zawsze). Wydaje mi się, że jak się rozgrzeje to płynniej można ruszyć. Kiedy następuje przyspieszanie na piątym biegu to nawet w środku samochód drży. Dźwignią zmiany biegów praktycznie na każdym biegu się rusza, szczególnie gdy dodaję gaz lub puszczam i wtedy gdy puszczam następuje szarpnięcie samochodu. Nie ma takiej płynności.

    Jeżeli ktoś z was miął podobne objawy i wie co może być przyczyną, proszę o podzielenie się rozwiązaniami. Z góry dziękuję :D
  • Poziom 29  
    1. Chrobotanie przypomina padnięty dwumas. Tylko w 1Z go nie ma, chyba że masz AFN. Co chaczenia sprzęgła, układ wyprzęgnika mógł zostać źle odpowietrzony, lub jest już po prostu nie szczelny.

    2. Przepływomierz może się przycinać gdy jest brudny. Ale to trzeba by sprawdzić komputerem, chociaż profilaktycznie można go zawsze wyczyścić.

    3. Czy czuć wyraźny spadek mocy poniżej tych 2k (do załączenia turbiny)?
  • Poziom 6  
    Sprzęgło jest jednomasowe. Ciekawe co może być przyczyną. Wystarczy, że wcisnę do pół sprzęgło i już nic nie chrobocze. Patrzyłem ten przepływomierz i gdy odłączyłem wtyczkę samochód wyraźnie stracił na mocy, a obroty po przegazowaniu tak samo falują, więc możńa wykluczyć przepływomierz? Odpowiadając na trzecie pytanie, ciężko jest mi stwierdzić czy przed 2 tysiącami obrotów jest słaba moc. Wydaję mi się że z mocą wszystko ok, a jak wzrośnie do 2 tyś to wtedy czuć te przyspieszenie. Te szarpania są dziwne, a dźwignia zmiany biegów cała drży i jak dagle wciskam gaz na piątym biegu, wtedy aż słychać te wibracje w karoserii.

    Z tego co wyczytałem sprzęgło i hamulce działają w jednym układzie i w związku z tym mogę dodać , że kiedyś miałem problem, gdyż ilość płynu hamulcowego znacznie się zmniejszyła, a od niedawna pedał hamulca na postoju robi się twardy
  • Poziom 29  
    Jeżeli przy ruszaniu zwłaszcza pod wzniesienie trzeba dodać więcej gazu, i czuć że nie może dać sobie rady oraz strasznie go telepie (czyli brak mocy w dolnym zakresie), to możliwy jest że jest zły kąt wtrysku. Pasowało by auto podpiąć pod komputer, to by mogło wiele rzeczy wyjść na jaw. Nawet jeśli nie u mechanika (chociaż polecam, o ile dobry fachowiec) to interfejsy nie są drogie. Ja sam sobie jeden zbudowałem według schematu z elektrody, ale jeszcze nie poznałem wszystkich funkcji bo niewiele go używałem.
  • Poziom 6  
    Gunslinger tak jak mówisz, telepie go podczas ruszania pod nawet niewielką górkę. Co chodzi o komputer to mam możliwość podłączenia, tylko co mam tam sprawdzić? Tak w ogóle to jak była zmieniana skrzynia to i mechanik grzebał w pompie bo samochód był słaby, co więcej zablokował EGR i teraz nie wiem po której czynności auto nabrało mocy i tez silnik zaczął inaczej pracować. Dzisiaj skupiłem uwagę na przyspieszaniu i gdy gwałtownie przyspieszam i zmieniam bieg to mam wrażenie, że tarcza się ślizga, no chyba, że taki jest efekt gdy obroty za mało spadną i przełączam biegi gdy obroty są za duże, czy może jednak za wolno puszczam sprzęgło
  • Poziom 29  
    Kąt wtrysku. Przestawiony skutkuje brakiem mocy do 2k, kopceniem na biało ponad 4k i ogólnie nie jest zdrowy dla silnika. Co do tarczy, to jej poślizg sprawdza się przy w pełni puszczonym sprzęgle. Osiągnij koło 40km na 3 biegu, wbij 5 i dodaj gazu. Jeżeli silnik zacznie się wkręcać, to sprzęgło ci się ślizga. Jeżeli go zdławi to raczej jest dobre. Przy czym mechanik grzebał przy pompie? Bo takie sobie grzebanie mogło spowodować że również jest zła dawka. To również idzie sprawdzić na komputerze.
  • Poziom 6  
    Gunslinger tak w ogóle to dziękuję Ci za zainteresowanie tematem :D

    Pompa była robiona dwa razy i z tego co kojarzę przed mechanikami obroty falowały i szarpał, jednak jeszcze wtedy nie zwracałem na to uwagi. Pierwszy raz, czyli jakieś 3 lata temu, podobno jakiś znawca od pomp wtryskowych uszczelniał ją, bo zauważył, że trochę cieknie z niej ropa. Zrobił to przy okazji, ponieważ samochód u niego stał z powodu przesunięcia rozrządu(o jeden ząbek. Fart, że nic poważniejszego się nie stało). Drugi raz mechanikowi który zmieniał skrzynię biegów wspomniałem, że samochód jest dosyć słaby i chyba wtedy ustawiał dawki paliwa, oraz zaślepił zawór EGR, który był zepsuty i chyba został w pozycji otwartej. Po tych czynnościach auto nabrało mocy, jednak falowanie obrotów zostało i szarpanie też.

    Ostatnio trochę czytałem na ten temat i dowiedziałem się, że może być uszkodzony lub zanieczyszczony nastawnik pompy. Wszystkie objawy by na to wskazywały, czyli: szarpanie podczas ruszania, jazda na niskich obrotach no i te falowanie obrotów które ustępuje po obciążeniu silnika. Dodam jeszcze, że sprawdzałem ramię od gruszki turbiny i po włączeniu silnika nawet nie drgnęło, a chyba powinno prawda? To by wyjaśniało dlaczego przyspieszenie jest przy 2000 obrotów. Musiałbym sprawdzić czy to wina zaworu n75, czy może jakaś nieszczelność w układzie podciśnienia. Wydaje mi się, że te wszystkie podciśnienia są pokręcone, a hamulce na postoju same robią się twarde.

    Jako, że nie jestem mechanikiem, ale lubię się uczyć mechaniki, mógłbyś mnie jakoś naprowadzić od czego zacząć sprawdzanie tych podciśnień?