Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Z12XEP - Rysa na cylindrze

vp32 24 Paź 2016 06:20 1773 24
  • #1 24 Paź 2016 06:20
    vp32
    Poziom 11  

    Zależy mi na Waszej opinii.
    Znalazłem taką dość widoczną rysę na jednym z cylindrów biegnącą od środka cylindra w dół.
    Nie za bardzo wiem co robić? Skąd może pojawić sie rysa od środka?


    Opel Z12XEP - Rysa na cylindrze

    0 24
  • #2 24 Paź 2016 09:07
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    vp32 napisał:
    Znalazłem taką dość widoczna rysę na jednym z cylindrów biegnącą od środka cylindra w dół.
    Nie za bardzo wiem co robić?


    Kompresję zmierzyć i porównać z innymi cylindrami. Interweniować tylko jeśli jest wyraźna róznica. Jeśli głowica już zdemontowana to honować lub wymienić tuleje i założyć nadwymiarowe pierścienie.

    vp32 napisał:
    Skąd może pojawić sie rysa od środka?


    Ano od czegoś co wpadło do cylindra - elektroda świecy, uszczerbiony kawałek pierścienia, ziarno piasku zassane przez dziurawy filtr powietrza, "fusy" różnego pochodzenia w oleju itp.

    0
  • #3 24 Paź 2016 09:13
    kkknc
    Poziom 42  

    Zostawić i nic nie robić. Zdjęcie niewyraźne ale zdaje się za masz większą zatarciową rysę przez całość na prawo od strzałki.

    0
  • #4 24 Paź 2016 09:38
    jaszczur1111
    Poziom 32  

    Podejrzewam, że taki silnik będzie brał więcej oleju. Kompresja raczej nie ucierpi. Mój znajomy miał identyczny problem. Nie wiadomo dla czego. Coś wpadło i tyle. Zrobił szlif.

    0
  • #5 24 Paź 2016 11:09
    vp32
    Poziom 11  

    Tylko ta rysa jest wyraźna i niewyczuwalna pod palcem, ale jak przesunę po gładzi (lekko aby nie porysować) szczelinomierz to leciutko zahacza o nią.
    Przytarcia faktycznie nie widziałem. O zgrozo.

    Kompresją jest OK, 16,5 i 17Bara. Ktoś mi powiedział, że jak było mało oleju (bo na skutek uszkodzonego simeringu zostało około 1.5l mogły napuchnąć tłoki i zakleszczyły sie pierścienie. Jak to sprawdzić czy faktycznie nie stoją pierścienie w rowkach? A przede wszystkim dlaczego rysa jest od połowy w dół a nie po całości, zwłaszcza że pierścienie są na górze tłoka?

    Jest możliwość wyjęcia tłoka z pierścieniami i wsadzenia z powrotem? chodzi o to aby nie wymieniać pierścieni. szlif odpada, honowanie ręczne też. ja sobie z ręcznym honowaniem nie dam rady, przyznaję, a szlifierz jak usłyszał o szlifie to się przestraszył, więc w okolicy nie za bardzo jest gdzie.

    0
  • #6 24 Paź 2016 11:52
    Daro122
    Poziom 27  

    Dla świętego spokoju wyjmij tłok, sprawdź pierścienie, wyczyścić rowki nie zawadzi.

    0
  • #7 24 Paź 2016 12:22
    vp32
    Poziom 11  

    Tak chciałem ale podobno tak nie wolno!
    To już sam nie wiem mogę go wyjąć czy nie?
    Podobno nowych opierścieni nie wolno wkładać, bez szlifu i honowania, czyli nie mógłbym wyjąć i wsadzić nowych.
    A czy mogę tak jak piszesz wyjąc i wsadzić, tylko co z zamkami!

    0
  • #8 24 Paź 2016 13:25
    kkknc
    Poziom 42  

    Czemu sobie robisz sam problemy? Tłok wyciągasz pierścienie jak dobre mogą być te same. Zamków nie ma to nie dwutakt. Dobrze ci radzę składaj jeszcze pojezdzisz. A jak rozbierzesz to zobaczysz lekko przytarty tłok starte pierścienie, panewki itd. Skończy się na wymianie motoru albo na kapitalce. Jak masz czapkę podniesioną to daj do sprawdzenia i ewentualnej wymiany uszczelnień. Ale tylko jak ma tę 10 lat albo przynajmniej 150 tyś nawinięte na koła..
    Pytanie po co to rozbierałeś??????? Co się wydarzyło?

    0
  • #9 24 Paź 2016 13:44
    vp32
    Poziom 11  

    Olej mi wywaliło przez simeing od strony rozrządu. Kompresję miał 17 Barów. A po co głowica, teraz to już sam nie wiem, można było zostawić równie dobrze.

    Nie szukam "guza". Jak już zdjęta głowica i jest rysa na cylindrze to teraz szukam przyczyny.

    To powiedz mi dokładnie, jak wyciągnę tłoki, to co z tymi zamkami, wkładać jak były ustawione, czy tak jak instrukcja co 120 st. Nie denerwuj się że pytam, ale każdy mówi co innego i to w ogóle spójne nie jest. Ty mówisz że nie ma znaczenia, inny że jak ruszę to pierścienie popękają, albo jak założę to też pierścienie pękną. Można się pogubić, uwierz mi.

    0
  • #10 24 Paź 2016 13:51
    kkknc
    Poziom 42  

    Musisz dobrze wyskrobać nagar na górze cylindra bo inaczej ci tłok nie wyjdzie albo uszkodzisz pierścienie. Tak przy składaniu może dojść do pęknięcia pierścienia. Zdarza się masz opaskę do ściskania pierścieni by włożyć tłok? Pierścienie rozsuwasz co 120stopni jak masz 3 i to wszystko.

    0
  • #11 24 Paź 2016 14:24
    vp32
    Poziom 11  

    Z tym pęknięciem to raczej nie chodziło o montaż tylko o pracę. podobno jak cylinder robi sie owalny to pierścienie się układają do niego i dlatego nie mozna zmieniać ustawień pierścieni. Mam opaskę, spróbuje przy jej pomocy delikatnie wyjąć tłok.

    Czyli nie martwic się ustawieniem pierścieni tak jak są teraz tylko co 120st?

    Pytanie, dlaczego nie można dać nowych pierścieni, czym to grozi?

    0
  • Pomocny post
    #12 24 Paź 2016 15:00
    kkknc
    Poziom 42  

    Pierścienie zmieniają swoje położenie w tłoku. Opaska jest do wkładanie a nie ściągania tłoka. Pierścienie możesz dać nowe. W zasadzie niczym szczególnym to nie grozi.

    0
  • #13 24 Paź 2016 15:27
    wojtek1234321
    Poziom 29  

    vp32 napisał:
    Mam opaskę, spróbuje przy jej pomocy delikatnie wyjąć tłok.

    Opaska to służy do montażu tłoka z pierścieniami w cylindrze, ma ułatwiać ten montaż.

    0
  • #14 24 Paź 2016 16:47
    vp32
    Poziom 11  

    Stwierdzenie było troche na wyrost bez sprawdzenia. W zasadzie nie wiem jaki był cel checi uzycia opaskibdo demontazu. I tak nie pomoże.
    A zapytam inaczej. Grosi czyms pozostawienie tych rysboraz nie wykonanie honowania? Do tej pory działało. Oraz czy tak wygląda cylinder jak zabrakne oleju. Pytam bo może ten widok jest całkiem normalny po takim przebiegu a ja oczekuje nowki?
    A skąd się bierze twierdzenie o pekajacych pierscieniach?

    0
  • #15 24 Paź 2016 19:15
    Daro122
    Poziom 27  

    Tak jak napisał kkknc wyskrob nagar u góry cylindra i koniecznie usuń nagar z rowków a pierścienie ci nie pękną , wyciąganie tego na siłę i wkładanie bez czyszczenia spowoduje uszkodzenie pierścieni . Kompresja 17 atmosfer jest za duża i wskazuje na branie oleju przez silnik . Wymień przynajmniej uszczelniacze zaworowe.

    0
  • #16 25 Paź 2016 08:34
    vp32
    Poziom 11  

    Głowica była faktycznie nieszczelna bo po jej demontażu wyszło dopiero na jaw.
    Ale pierścienie zostawić jak były, tylko zobaczyć czy są ok i wyczyścić?

    PS. Zapomniałem zapytać, co z ustawieniem zamków pierścieni? Tak jak było przy demontażu, czy tak jak powinno byc. Opel nawet nie każe co 120 tylko pierwsze dwa od góry naprzeciwko siebie

    0
  • #17 25 Paź 2016 11:21
    Daro122
    Poziom 27  

    Zamki rozstawiasz co 120 stopni , nie patrz na to jak były włożone i tak znajdą swoje miejsce . Pewnie luzy na zamkach będą nawet z nowymi pierścieniami już powiększone i od doświadczenia mechanika zależy czy je zostawisz czy wymienisz.

    0
  • #18 25 Paź 2016 12:41
    vp32
    Poziom 11  

    A możesz mi coś wytłumaczyć. Przyrzynam że tego nie rozumiem i mnie to nurtuje.
    Dlaczego wymiana pierścieni samych bez szlifu i honowania jest gorsza niż pozostawienie tych co były? A druga sprawa, jak to jest z tym pękaniem pierścieni. Zna ktoś główną przyczynę tego?

    0
  • Pomocny post
    #19 25 Paź 2016 13:38
    kkknc
    Poziom 42  

    Znają, tylko jakś nie mam ochoty pisać pół dnia pracy doktorskiej. A ta wiedza jest tu na forum i książkach.

    0
  • #20 25 Paź 2016 13:55
    vp32
    Poziom 11  

    Szkoda,
    Poleć książkę

    PS. Więc poczytałem trochę elektrody i trochę sie wystraszyłem! czy aby na pewno jak wyjmę tłok to potem zadziała (zakładam że wymontowanie i zamontowanie przebiegnie prawidłowo).
    Chciałbym z jednej strony poznać przyczynę tej rysy na cylindrze, ale boje się że coś pójdzie nie tak.
    Chłopaki pisali o owalizacji cylindra, i o tym że pierścienie dopasowują się od jego kształtu, a Ty piszesz że pierścienie wkładać jak powinno sie to robić a nie jak były.
    Czy one same wrócą na swoje miejsce?

    0
  • #21 25 Paź 2016 18:38
    Daro122
    Poziom 27  

    Kolego ile można pisać , wystarczającą wiedzę już dostałeś , obawiam się tylko czy moderator to wszystko wytrzyma .

    0
  • Pomocny post
    #22 25 Paź 2016 19:32
    kkknc
    Poziom 42  
  • #23 25 Paź 2016 20:19
    vp32
    Poziom 11  

    Nie nie zdążę i raczej jestem pewny tego.
    kolego daro powiedz dlaczego tak piszesz. Wolałbym abys pomogl niz pisac cos takiego. Ja wiem ze ty to wszystko wiesz lecz ja nie i nie chce się czyc a wlasnej porażce. Nie wiem czy to rozumiesz? Wolę 10 razy zapytac niz raz zepsuc.
    Wymontowalem tłok jak ktos sie zgodzi to zapytam o coś a jak nie to ciśnienia wam nie chce podnosić.

    0
  • #24 25 Paź 2016 21:00
    Daro122
    Poziom 27  

    Korona tłoka zużywa się najszybciej - to ta boczna część pomiędzy denkiem tłoka a pierwszym pierścieniem , jak widać u ciebie ma już spory luz mogło tam się dostać jakieś większe zanieczyszczenie czy choćby kawałek porcelany ze świecy . Po za tym twój tłok posiada już wżery i ubytki materiału na denku te małe kawałeczki metalu również mogą się do tego przyczynić .Takie rysy w silnikach z większym przebiegiem to nie jakaś tragedia . Owalizacja cylindra owszem występuje jednak wiele razy zakładałem nowe pierścienie do mocno zużytych cylindrów (na wyraźne życzenie klienta)i nie było tragedii ani reklamacji . Niestety
    bez porażek się nie obejdzie tak się właśnie uczymy .

    0
  • Pomocny post
    #25 25 Paź 2016 23:11
    2828306
    Użytkownik usunął konto