Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW passat b6 TDI 1.9 2008 - zolta kontrolka kierownicy(00778 Steering angle sen)

cas-it-solutions 24 Oct 2016 09:48 25953 9
  • #1
    cas-it-solutions

    Level 3  
    Hejka,

    Mam taki oto problem ze kierownica mi sie nie odkreca kiedy wychodze z zakretu. Problem sie zaczał po awarii akumulatora - znajomy przez przypadek podpiał żle klemy(zamienił + z -) i dymek poszedł na pare sekund.

    Nie jest to brak płynu do wspomagania ani problem ze wspomaganiem - wspomaganie działa poprawnie.

    Zrobiłem diagnostyke i mam nastepujacy bład na vag:

    Fault: 44 - Steering Assist --> (!) 00778 Steering angle sensor

    Diagnostic - OBDII android application

    00778 - Steering Angle Sensor (G85): Faulty
    00778 - Steering Angle Sensor (G85): Defective
    Possible Causes
    Steering Angle Sensor (G85) faulty
    Possible Solutions
    Check Steering Angle Sensor (G85)
    Special Notes
    With steering wheel level, wheels pointing straight ahead, make sure G85 is reporting 0 degrees +/- 5 degrees. If a reading of +360 or - 360 degrees is found. Remove steering wheel and turn clock spring 1 turn in direction needed to fix. See repair manual.

    To co zrobiłem:

    1.Skasowałem błedy - nie pomogło - blad ciagle wisi
    2.odepnij aku.. na 30s. podłącz. odpal auto z kierownicą na wprost, pozniej na maxa w lewo, jeżeli będą 3 dźwięki lub odczekaj 3 s, później max w prawo na 3s /3 dźwięki i wróć do pozycji na wprost

    nie pomogło

    3.Adaptacja czyjnika ruchu przez VAG.

    https://www.youtube.com/watch?v=IqTleD0-Zj0

    1.Go to EBS control module
    2.component ESP MK60EC1 H445
    3.open basic settings (2 lewy przycisck)
    4.thirsts window from up - click up
    5.turn steering wheel streat
    6.showing 0 in window - do not turn steering any more
    7.go to security access(bottom in right corner - thirst from down)
    8.login 40168 - do it
    9.confirm - basic settings - scroll to G85 adjustment - adjustment OK

    czyli w skrócie - obróciłem kiere na wprost i ustawiłem kat na 0 st - zapisałem w ustawieniach.

    Niestety - błąd dalej widnieje w DTP

    Czy ktos ma jeszcze jakis inny pomysł dlaczego ten bład mi wisi (albo jak to naprawic)?
  • #2
    humbel
    Level 26  
    cas-it-solutions wrote:
    dymek poszedł na pare sekund

    Skąd ten dymek?
    Prawdopodobnie coś się spaliło i nic nie da to co robiłeś.
  • #3
    cas-it-solutions

    Level 3  
    Dymek z akumulatora(z miejsca gdzie były podpiete kable). Akumulator został wymieniony, jednak po wymianie zółta ktrolka dalej sie swieci i blad widnieje w DTP.
  • Helpful post
    #4
    milejow
    Level 43  
    Przejedź się ze 100-200 metrów z prędkością 30-40, jak po tym nie zgaśnie to pisz.
  • #5
    cas-it-solutions

    Level 3  
    milejow wrote:
    Przejedź się ze 100-200 metrów z prędkością 30-40, jak po tym nie zgaśnie to pisz.


    niestety - po zrobieniu adaptacji, przejechałem sie nawet wiecej niz 200 m. Bląd juz wisi dosyc długo.
  • #6
    autoas
    Level 42  
    No to wymień to co pod kierownicą i cześć...
  • #7
    cas-it-solutions

    Level 3  
    ok - tak tez zrobie. dam znac czy to cos zmieniło.
  • #8
    krzysiek305
    Level 10  
    Sprawdz wszystkie parametry wspomagania mógł nie wytrzymać sterownik .Czujnik kąta skrętu może być wypadkową zamiany biegunów mają też wpływ na to usterki w ABS i hamulce ręcznym
  • #9
    cas-it-solutions

    Level 3  
    krzysiek305 wrote:
    Sprawdz wszystkie parametry wspomagania mógł nie wytrzymać sterownik .Czujnik kąta skrętu może być wypadkową zamiany biegunów mają też wpływ na to usterki w ABS i hamulce ręcznym


    hej Krzysiek - daj znać jak to sprawdzić(rozumiem VAG i ABS module-basic settings/advanced settings) i jakie parametry powinny być ustawione.
  • #10
    cas-it-solutions

    Level 3  
    Hejka,

    Problem rozwiązany - generalnie ten błąd mi się pojawia po każdym odłączeniu akumulatora. Oto jak to naprawiłem:

    1. Po uruchomieniu zapłonu, stojąc w miejscu samochodem, skręciłem kiere maksymalnie w lewo
    2. Następnie maksymalne w prawo
    3. Po czym wyprostowałem
    4. Żółta kontrolka znikła.

    Także banał - sterownik nie został uszkodzony jak to było sugerowane :) Aczkolwiek dziękuje za pomoc i udział w dyskusji.