Hejka,
Mam taki oto problem ze kierownica mi sie nie odkreca kiedy wychodze z zakretu. Problem sie zaczał po awarii akumulatora - znajomy przez przypadek podpiał żle klemy(zamienił + z -) i dymek poszedł na pare sekund.
Nie jest to brak płynu do wspomagania ani problem ze wspomaganiem - wspomaganie działa poprawnie.
Zrobiłem diagnostyke i mam nastepujacy bład na vag:
Fault: 44 - Steering Assist --> (!) 00778 Steering angle sensor
Diagnostic - OBDII android application
00778 - Steering Angle Sensor (G85): Faulty
00778 - Steering Angle Sensor (G85): Defective
Possible Causes
Steering Angle Sensor (G85) faulty
Possible Solutions
Check Steering Angle Sensor (G85)
Special Notes
With steering wheel level, wheels pointing straight ahead, make sure G85 is reporting 0 degrees +/- 5 degrees. If a reading of +360 or - 360 degrees is found. Remove steering wheel and turn clock spring 1 turn in direction needed to fix. See repair manual.
To co zrobiłem:
1.Skasowałem błedy - nie pomogło - blad ciagle wisi
2.odepnij aku.. na 30s. podłącz. odpal auto z kierownicą na wprost, pozniej na maxa w lewo, jeżeli będą 3 dźwięki lub odczekaj 3 s, później max w prawo na 3s /3 dźwięki i wróć do pozycji na wprost
nie pomogło
3.Adaptacja czyjnika ruchu przez VAG.
https://www.youtube.com/watch?v=IqTleD0-Zj0
1.Go to EBS control module
2.component ESP MK60EC1 H445
3.open basic settings (2 lewy przycisck)
4.thirsts window from up - click up
5.turn steering wheel streat
6.showing 0 in window - do not turn steering any more
7.go to security access(bottom in right corner - thirst from down)
8.login 40168 - do it
9.confirm - basic settings - scroll to G85 adjustment - adjustment OK
czyli w skrócie - obróciłem kiere na wprost i ustawiłem kat na 0 st - zapisałem w ustawieniach.
Niestety - błąd dalej widnieje w DTP
Czy ktos ma jeszcze jakis inny pomysł dlaczego ten bład mi wisi (albo jak to naprawic)?
Mam taki oto problem ze kierownica mi sie nie odkreca kiedy wychodze z zakretu. Problem sie zaczał po awarii akumulatora - znajomy przez przypadek podpiał żle klemy(zamienił + z -) i dymek poszedł na pare sekund.
Nie jest to brak płynu do wspomagania ani problem ze wspomaganiem - wspomaganie działa poprawnie.
Zrobiłem diagnostyke i mam nastepujacy bład na vag:
Fault: 44 - Steering Assist --> (!) 00778 Steering angle sensor
Diagnostic - OBDII android application
00778 - Steering Angle Sensor (G85): Faulty
00778 - Steering Angle Sensor (G85): Defective
Possible Causes
Steering Angle Sensor (G85) faulty
Possible Solutions
Check Steering Angle Sensor (G85)
Special Notes
With steering wheel level, wheels pointing straight ahead, make sure G85 is reporting 0 degrees +/- 5 degrees. If a reading of +360 or - 360 degrees is found. Remove steering wheel and turn clock spring 1 turn in direction needed to fix. See repair manual.
To co zrobiłem:
1.Skasowałem błedy - nie pomogło - blad ciagle wisi
2.odepnij aku.. na 30s. podłącz. odpal auto z kierownicą na wprost, pozniej na maxa w lewo, jeżeli będą 3 dźwięki lub odczekaj 3 s, później max w prawo na 3s /3 dźwięki i wróć do pozycji na wprost
nie pomogło
3.Adaptacja czyjnika ruchu przez VAG.
https://www.youtube.com/watch?v=IqTleD0-Zj0
1.Go to EBS control module
2.component ESP MK60EC1 H445
3.open basic settings (2 lewy przycisck)
4.thirsts window from up - click up
5.turn steering wheel streat
6.showing 0 in window - do not turn steering any more
7.go to security access(bottom in right corner - thirst from down)
8.login 40168 - do it
9.confirm - basic settings - scroll to G85 adjustment - adjustment OK
czyli w skrócie - obróciłem kiere na wprost i ustawiłem kat na 0 st - zapisałem w ustawieniach.
Niestety - błąd dalej widnieje w DTP
Czy ktos ma jeszcze jakis inny pomysł dlaczego ten bład mi wisi (albo jak to naprawic)?