Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Ford C-MAX 1.6 TDCI - Chwilowe zaniki wspomagania

24 Paź 2016 14:06 6675 15
  • Poziom 14  
    Witam .Gdy jadę tym samochodem na wprost i chce skręcić kierownicą pojawia się tak jak by chwilowy zanik wspomagania . Wystarczy tylko odrobinę skręcić i wspomaganie działa poprawnie. Wie może ktoś o co w tym chodzi ?
  • Poziom 39  
    Wspomaganie hydrauliczne czy elektryczne? Jak hydrauliczne to należałoby sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku, w zależności od producenta czasami robi się to na uruchomionym silniku (-> instrukcja obsługi). Jeżeli elektryczne to pozostaje raczej tylko warsztat.
  • Poziom 18  
    Jezeli hydrauliczne i zbiornik jest na wierzchu a nie pod prawą lampą to przydalo by się wymontować zbiorniczek od plynu do wspomagania i wyczyscic go, w szczególnosci znajdujace się wewnątrz sito , przy okazji wymienić plyn na SSF/ATF III w zaleznosci jaki kolor masz obecnie.
  • Poziom 9  
    Prawdopodobnie sprawę załatwi wymiana płynu jest mieszalny z wodą a więc jeśli jest dosyć stary jest w nim zbyt duży procent wody
  • Poziom 14  
    płyn zmieniony i dalej to samo
  • Poziom 9  
    Jeżeli mogę to pod prawa lampa jest zbiornik z silnikiem do wspomagania ( zakładam że masz elektryczne) tam jest wtyczka zasilająca 2 kable i one uje to tak ze są one odpowiedzialne za chwilowy brak wspomagania... miałem też tak ze sporadycznie się to zdarzało a po jakimś dłuższym czasie całkiem znikło i c-max stał się stara 30 bez wspomagania.... wymiana wtyczki i działa już 2 lata
  • Poziom 40  
    @KRZYSIEK* Rozwiazałeś problem? Mam to samo w C-max. w czasie jazdy na wprost wspomaganie się wyłącza i załącza 1 sec za późno, co skutkuje chwilowym oporem na kole kierownicy.
  • Poziom 14  
    jeszcze nie
  • Poziom 1  
    Witam mam to samo ktoś już rozwiązał ten problem?
  • Poziom 2  
    Mam ten sam problem proszę pomozecie
  • Poziom 40  
    U mnie pomogła wymiana pompy wspomagania.
  • Poziom 28  
    A nie ma tam czujnika na listwie jak w fabi? Może tam kłopot ,a parametry?
  • Poziom 2  
    W nawiązaniu do tematu bo myślę ze jest to powiązana sprawa.....
    Podczas jazdy wyskoczył komunikat "awaria układu kierowniczego" po czym komputer odciął paliwo i samochód stanął. Dodam że w aucie cały czas występował problem opisany wyżej tzn. Ze przy rozpoczęciu skrętu w lewą lub prawa stronę czuć chwilowy opór po czym przeskakuje i można kręcić dalej. Za każdym razem tak jest gdy z ustawionych kół na wprost chcemy skręcić kierownicą. Co ciekawe to na postoju tego nie czuć dopiero przy prędkości od 30km/h latem problemu nie ma. W chłodniejsze dni powraca.
  • Poziom 28  
    A bawił się ktoś ustawieniami w menu?Bo dla mnie czy to sport czy to normal czy comfort nic nie daje.Kurde aż na czasie się przyjże dokładnie temu układowi.
  • Poziom 2  
    Bardzo często podobne objawy w fordzie daje zaśniedziały kabel masowy -ten główny przykręcony do kielicha. Zaczyna się od zaników wspomagania bo tam jest bardzo duży pobór prądu. Warto to sprawdzić i przeczyscić bo czesto zdarza się akurat w fordzie że wszystko można tym w 5 minut wyeliminować.
  • Poziom 14  
    po wymianie maglownicy wspomaganie działa prawidłowo .