Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 8P 1.6 BGU - Brak mocy na 2 biegu

24 Paź 2016 21:42 2943 29
  • Poziom 29  
    Witam,
    A3 cierpi na dziwną przypadłość - po zmianie biegu na 2 (nie ważne czy z 1 na 2, czy przy redukcji) auto traci moc. Efekt jest taki, że zawiesza się na obrotach i pomimo pełnego wciśnięcia pedału gazu "nie chce jechać". Nie występuje to zawsze, ale z reguły tak się dzieje. Na początku po wyrzuceniu z biegu i ponownym jego wbiciu wszystko wracało do normy - samochód zaczynał poprawnie przyspieszać na 2 biegu. Ostatnio zauważyłem, że nawet nie trzeba wyrzucać go z biegu tylko wystarczy wcisnąć i puścić sprzęgło. Co ciekawe dzieje się tak tylko na 2 biegu - nie zauważyłem tego na innych przełożeniach i z tego powodu nawet nie wiem gdzie szukać przyczyny tego problemu.

    Po podłączeniu do komputera jedyne błędy jakie są w silniku to:

    17947 - Clutch Pedal Switch (F36)
    P1539 - 008 - Implausible Signal - Intermittent


    Do naprawy/wymiany czujnika pedału sprzęgła już się przymierzam od pewnego czasu tylko pytanie czy on jest w stanie tak mieszać? Czytałem, że on jest używany aby wyłączyć tempomat.


    Czy ktoś spotkał się z takim zachowaniem lub podpowie od czego zacząć?

    Dzięki :D
  • Admin grupy Samochody
    marci4 napisał:

    Czy ktoś spotkał się z takim zachowaniem lub podpowie od czego zacząć?

    Od tego.
    marci4 napisał:
    17947 - Clutch Pedal Switch (F36)
  • Poziom 29  
    Nowy czujnik już jest w drodze. Pytanie tylko czy takie zachowanie samochodu spowodowane jest tymże czujnikiem?

    Oczywiście okaże się jak go wymienię ale do tego czasu jestem ciekawy czy ktoś spotkał się z takim zachowaniem.
  • Poziom 29  
    Czujnik wymieniony, działanie sprawdzane w blokach pomiarowych w VCDS i działa poprawnie. Niestety samochód wciąż zachowuje się tak samo. Czy ktoś ma jakieś inne pomysły?

    Patrząc w inne bloki pomiarowe zauważyłem, że jest tam pole które wskazuje aktualnie wybrany bieg. U mnie cały czas jest tam 0, niezależnie od położenia lewarka. Czy ktoś jest w stanie sprawdzić czy w Audi A3 8P z manualną skrzynią biegów w tym bloku powinien być wskazywany aktualnie wybrany bieg?
  • Poziom 2  
    Czy uporałeś się z brakiem mocy ? mam identyczny przypadek, brak błędów. Podstawiłem MAP, przepustnicę, pompę sprzęgła bez efektów. Proszę o podpowiedż.
  • Poziom 29  
    No właśnie nie do końca. Na razie ominąłem to poprzez odłączenie czujnika pedału sprzęgła - na komputerze jest błąd cały czas dotyczący braku sygnału ale przynajmniej samochód jeździ w miarę normalnie.
    U mnie kończy się już sprzęgło bo bierze już prawie na samej górzę także niedługo oddam do wymiany.

    Podstawiałeś pompę sprzęgła - a podstawiałeś może wysprzęglik?
    Napisałeś, że u Ciebie jest brak błędów - czyli nie ma również błędu dotyczącego czujnika pedału sprzęgła?
  • Poziom 2  
    Nie podstawiałem wysprzęglika w skrzyni bo sprzęgło mam OK i nie widzę związku z usterką. Spróbuję przetestować z wypiętą wtyczką. Ktoś podpowiadał mi że może wgrać nowy soft bo podobno była jakaś akcja serwisowa.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie mam żadnych błędów.
  • Poziom 43  
    ferro55 napisał:
    podobno była jakaś akcja serwisowa

    dzwoń do aso podaj vin i wszystko wiesz
  • Poziom 29  
    ferro55 napisał:
    Ktoś podpowiadał mi że może wgrać nowy soft bo podobno była jakaś akcja serwisowa.

    Interesujące... Napisałem email do lokalnego serwisu Audi z zapytaniem. Zobaczymy co odpiszą.

    PS. Jaką masz obecnie wersję oprogramowania ECU? U mnie wynika, że jest 5559:

    Code:
    Address 01: Engine        Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
    
       Part No: 06A 906 033 DS
       Component: SIMOS71 1.6l 2V     5559 
       Revision: --H03---
       Coding: 0000071
  • Poziom 2  
    Dzwoniłem do wsparcia VCDS-a, nie znają takiej usterki.
    Wypiąłem czujnik z pompki sprzęgła nie wypinając wtyczki, wisi na boku na kablu, auto jeździ kodów nie zgłasza. Wydaję się, że powinno być mocniejsze z dołu ale może tam ma.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Fachowiec od sterowników twierdzi, że soft nie może się wysypać jedynie kalibracja. Wrócę do tematu później poczekam co Ci odpiszą.
  • Poziom 29  
    ferro55 napisał:
    mocniejsze z dołu

    Akurat ten silnik na dole to jest mułkiem. Dopiero od ~3300rpm zaczyna się zbierać - gdzieś w okolicach tych obrotów osiąga max moment.
    Nie pomyślałem, żeby wypiąć czujnik z pompki sprzęgła zamiast wtyczki z niego. Chyba też będę musiał na razie tak zrobić. Jakoś nie lubię mieć błędów w silniku ;)

    Ten czujnik jest niby używany do delikatnego podbicia obrotów podczas zmiany biegów (choć nie jestem pewien czy również w silniku 1.6), ale również (lub może przede wszystkim) do tempomatu aby go wyłączyć jak się wciśnie sprzęgło.

    ferro55 napisał:
    Fachowiec od sterowników twierdzi, że soft nie może się wysypać jedynie kalibracja.

    No to może być prawda. Teraz powstaje pytanie - czy podczas eksploatacji auta taki sterownik nie powinien się na bieżąco kalibrować i/lub czy podczas wgrywania nowego softu kalibracja jest kasowana/ustawiana na nowo.

    Podczas szperania w internecie znalazłem stronę VAG-Flashfiles Information na której można sprawdzić aktualna najnowszą wersję softu dla danego numeru sterownika. Dla komputera 06A906033DS najnowsza wersja to 9856 8-O

    Akurat ja mieszkam w UK i do tutejszego serwisu napisałem email także zobaczymy co mi odpiszą. Podejrzewam, że nie dostają emaili z pytaniem czy są w stanie zaktualizować oprogramowanie ECU "bo mam takie widzimisię" na co dzień także albo dostanę odpowiedź, że "nie bo nie" albo w ogóle nie odpiszą :-? Jeśli nie odpiszą w przeciągu kilku nastepnych dni to się do nich przejadę i wtedy już będą musieli wymyśleć jakąś odpowiedź :lol:

    Można również taką aktualizację przeprowadzić samemu mając do dyspozycji głowicę VAS5054A i pliki zdobyte......zapewne gdzieś na ciemnej stronie internetu :D Lecz jest to w/g mnie zbyt ryzykowne chyba, że uda mi się wydłubać albo zdobyć drugi taki sam sterownik na "w razie co" gdyby oryginalny nie przeżył.

    Jeśli jesteś w stanie to zobacz co powie ASO w Polsce jeśli zapytasz ich o taką usługę. Jestem bardzo ciekawy :?:
  • Poziom 29  
    Więc żaden serwis w UK którego się pytałem nie chciał się podjąć aktualizacji softu. Zaoferowali mi pełny przegląd w skład którego wchodzi ewentualnie aktualizacja ECU (jeśli im się podświetli na komputerze, nie chcieli mi tego sprawdzić wcześniej) oczywiście za chore pieniądze więc podziękowałem.
    Pozostaje ewentualne zdobycie głowicy i aktualizacja na własną rękę.

    Udało mi się zlikwidować wszystkie błędy w silniku - winowajcą okazał się czujnik G28 (obrotów wału). Po wymianie zniknął błąd dotyczący samego czujnika, jaki i fałszywy błąd czujnika pedału sprzęgła F36.

    Niestety problem z przerwą w mocy po zmianie biegu na 2 pozostał. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to chętnie wypróbuję.
  • Poziom 29  
    ferro55, jeśli masz wciąż kontakt z tym autem to zainteresuje Cię poniższa wiadomość, którą uzyskałem na innym forum od osoby, która miała identyczny problem i go rozwiązała:

    Cytat:
    Problem z brakiem mocy spowodowany jest nieprawidłowym odczytem obciążenia silnika lub zamontowaną złą skrzynią biegów. W przypadku gdy obciążenie silnika nie odpowiada temu co wg. sterownika silnika powinno być, następuje ograniczenie mocy, wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje zignorowanie odczytu obciążenia i silnik odzyskuje moc.

    Jeżeli skrzynia biegów w twoim samochodzie jest o odpowiednich oznaczeniach, szukałbym przyczyny w osprzęcie silnika.


    Konkretnie rozwiązaniem problemu tej osoby była wymiana skrzyni biegów ponieważ tamta się zużyła.

    W Twoim, jak i w moim, przypadku prawdopodobnie również tutaj leży przyczyna problemów.
  • Poziom 7  
    Witam mam taki sam problem kupiłem taki pojazd bez skrzyni po nr vin dostałem skrzynię kod skrzyni :FVH
    Kod silnika : BGU
    Niestety mam takie same objawy czy może skrzynia po regeneracji która kupiłem miała inne bebechy ??
  • Poziom 29  
    Linki drążka zmiany biegów zostały poprawnie ustawione w/g instrukcji serwisowej?
  • Poziom 7  
    Myślę że ustawione dobrze było to w warsztacie gdy do nich wróciłem stwierdzili że jest ok wszystko najgorsze jest to że za każdym razem jak jechałem do mechanika i chciałem żeby się przejechał to wtedy było ok. A po opisaniu objawów większość mówiła że nie mają pojęcia jaka przyczyna.
    Myślę że będzie trzeba wymontować skrzynię i ja sprawdzić . Jak macie jakieś rozwiązanie to pomóżcie
  • Poziom 29  
    Pojedź do mechaników i zabierz jakiegoś z nich na przejażdżkę. Sam 'nauczyłem' się z tym jeździć i jeśli zmienisz biegi w odpowiednim momencie to ten efekt nie występuje. Być może oni akurat trafiają w ten punkt.

    Nie dziwię się, że większość z nich nie miała pojęcia jaka przyczyna bo problem jest dosyć mało popularny i w zasadzie znalazłem tylko jedną osobę której udało się to wyeliminować poprzez wymianę skrzyni.
    Problem jest o tyle dziwny, że komputer ogranicza moc ale nie zapisuje błędów dlaczego to zrobił - tak jakby według niego wszystko było ok.
  • Poziom 7  
    Od połowy sierpnia zaczynam działać narazie brak czasu dzięki wielkie za temat jak się czegoś dowiem to bapewno tu wrócę:) Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Jako pewną aktualizację do tematu dodaję, że wymienione zostało sprzęgło na nowe ponieważ w starym rozsypało się łożysko. Dla ciekawych załączam zdjęcie - jeszcze trochę i całe łożysko przeleciałoby przez 'słoneczko' 8-O Przed wymianą po wciśnięciu sprzęgła spod maski wydobywał się przeraźliwy hałas i na pedale sprzęgła odczuwane były duże drgania. Po wymianie jest cisza i pedał chodzi lekko i gładko przez cały zakres swojej pracy.

    Audi A3 8P 1.6 BGU - Brak mocy na 2 bieguAudi A3 8P 1.6 BGU - Brak mocy na 2 biegu

    Niestety po tej operacji problem z 2 biegiem pozostał :cry: Niektórzy podejrzewali sprzęgło jako winowajcę, lecz niestety nietrafnie. Tak więc - szukamy dalej.
  • Poziom 7  
    Witam ja też miałem nowe sprzęgło i te objawy z 2 biegiem są dalej obstawiam na komputer sterujący
  • Poziom 2  
    Witam, Mam ten sam problem. Pojawia się on sporadycznie i tylko tuż po odpaleniu auta i przejechaniu kilkudziesięciu metrów. Obroty na drugim biegu zablokują się maksymalnie dwa trzy razy ( za każdym razem pomaga ponowne wciśnięcie sprzęgła lub wrzucenie na 1 lub 3). Potem już auto jedzie normalnie na każdym biegu i ani na chwilę się nie zawiesza.

    Ktoś znalazł rozwiązanie ?
  • Poziom 4  
    Logi zrób VCDSem albo VAG comem. Na internecie mnóstwo poradników jak to zrobić.
  • Poziom 2  
    Mechanik zrobił logi. I nic z nich nie wynika. Brak jakiegokolwiek zapisu o błędzie. Jakby nic się działo i wszystko było w normie. A problem cały czas występuję
  • Poziom 3  
    Witam, mam ten sam problem z drugim biegiem skoda octavia 1.6 po wymianie skrzyni. Ktoś znalazł rozwiązanie ?
  • Poziom 2  
    Witam,
    Wymieniłeś skrzynię na oryginalną czy jakąś po regeneracji ?
  • Poziom 7  
    U mnie problem nie rozwiązany kupiłem nowe auto a tamto zostało narazie odstawione ale tak jak pisałem obstawiam na komputer sterujący praca silnika który z nie wiadomych przyczyn ogranicza moc
  • Poziom 3  
    Skrzynia była po regeneracji , dziwne troche bo przez jakis czas po wymianie skrzyni, przez ok tydzień wszystko było ok, a potem zauwazyłem problemy z drugim biegiem
  • Poziom 3  
    Skrzynia w skodzie octavii 1.6 podła mi w maju 2019, zdecydowałem sie na zakup skrzyni po regeneracji, po wymianie w czerwcu 2019 pojawiły sie problemy z drugim biegiem opisywane wczesniej w postach innych użytkowników. Kazdy z mechaników u których byłem twierdził, ze na pewno to nie wina skrzyni, bo jest to prosta skrzynia bez elektroniki i bieg drugi działa tylko czasami się zacina. Wymieniłem cewke, przepustnice, przewody, świece, pedał gazu, zero błędów w kompie. Osoba od której kupiłem skrzynie po regeneracji również twierdziła iż to nie wina skrzyni. Dodam, iz skrzynia po wymianie miała inny symbol niż ta którą miałem wcześniej, może ma to jakies znaczenie. W skodzie miałem JHT a dostałem chyba GVU cos takiego. Osoba sprzedająca twierdziła iż nie ma to żadnego znaczenia, moga byc tylko biegi dłuższe, przełożenia. Nie dawno zauważyłem wyciek oleju ze skrzyni biegów, z racji tego iż dostałem 6 miesięcy gwarancji, zadzwoniłem do gości który mi to sprzedał i kazałem mu przyszykować w ramach gwarancji skrzynie o symbolu jaki mu dałem JHT. Po wymianie w dniu dzisiejszym problem z drugim biegiem zniknął. Auto jeździ tak jak należy. Mam nadzieje że komuś przyda sie to info.
  • Poziom 1  
    Witam mam ten sam problem w VW Golf 5 po wymianie skrzyni biegow. Diagnoza z VW ze skrzynia zamiast JHT to JHV (chociaz na skrzyni numery sie zgadzaja) Sprzedawca twierdzi ze to nie wina skrzyni ale moze wymienic. Chyba beda tak musial zrobic mysle ze nie bede kolejne 500 zl w plecy bo mechanicy rozkladaja rece przy poszukiwaniu przyczyny tej usterki. Zdecydowana wiekszosc twierdzi ze to nie wina skrzyni.
    Ma ktos moze Golfa 5 hatchback 5d ze skrzynia JHT i moze mi napisac ile powinienem miec obrotow przy 100km/h na 5 biegu aktualnie mam 2850 a niby na JHT powinno byc 3000.
  • Poziom 3  
    U mnie mechanicy również rozkładali ręce, wymieniłem kilka podzespołów i ciągle to samo. Dopiero wymiana skrzyni na JHT pomogła. U mnie w skodzie i u Ciebie w Golfie to ten sam silnik i skrzynia.