Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 mpi 8v - Nie pali jeden cylinder na zimnym silniku

marcin_xyz 02 Lis 2016 22:04 16185 87
  • #31
    sebap
    Poziom 41  
    marcin_xyz napisał:
    Awaryjnie na gazie tez nie odpale ponieważ centralka od gazu włącza sie po uruchomieniu silnika

    Wsiadasz do auta, na wyłączonym zapłonie przytrzymujesz przycisk na centralce od gazu i wtedy kręcisz rozrusznikiem. Powinien odpalić na gazie. Jak odpali to nie dodawaj gazu bo reduktor zamarznie.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #32
    marcin_xyz
    Poziom 6  
    Tak jak już pisałem, nie mogę odpalić go na gazie ponieważ to sterowanie od gazu z przyciskiem i kontrolkami zaczyna byc aktywne juz po uruchomieniu silnika. W pozycji kluczyka na zapłon, sterowanie jest wyłączone. Trzebaby ewentualnie puścić plus z akumulatora do centralki. Tylko pytanie czy i komputer od gazu załącza sie juz na zapłonie czy dopiero po rozruchu
  • #33
    sebap
    Poziom 41  
    Zrozumiałeś to, co napisałem wyżej? Wduszasz i trzymasz przycisk na wyłączonej centralce, przed włączeniem zapłonu.
  • #34
    Daro122
    Poziom 30  
    Zamień miejscami wtryski benzyny , miałem w fabii podobny przypadek z zapchanym wtryskiem .
  • #35
    hobbista
    Poziom 18  
    T5 napisał:
    luzy się reguluje.
    Nie , nie ma tutaj czegoś takiego. Są popychacze hydrauliczne . Po każdej wymianie uszczelki przy planowaniu głowicy należy przeprowadzić procedurę regulacji tzw. wstępnego napięcia hydropopychaczy.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #37
    marcin_xyz
    Poziom 6  
    Co do odpalania na lpg, spróbowałem tak jak kolega pisał i nie zadziałało. Co do stanu popychaczy, sprawdzali je przy wymianie upg bo ich o to poprosilem, przynajmniej teoretycznie
  • #38
    D_Mrozu
    Poziom 21  
    T5 napisał:
    Z kablami mój błąd, luzy się reguluje.

    Witam.
    Na ten temat są 2 szkoly.
    Jedna mówi, że w tym silniku luzów się nie reguluje - kolejna modyfikacja oryginalnego czechosłowackiego silnika to hydrauliczna regulacja luzu zaworowego.
    Wstępnie reguluje się luz na 0 i dokręca 2 obroty. Resztę "załatwia" automatyczna regulacja.
    Druga mówi o ustawieniu luzu na 0,2mm zarówna na ssącym, jak i wydechowym.

    Ja w moim AME po wymianie UPG i planowaniu głowicy wstępnie napiąłem hydropopychacze i jet OK.
    Zobacz jeszcze tu:
    http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.ph...ie+pali+na+jeden+cylinder+po+drobnym+remoncie
    Pozdrawiam.
  • #39
    hobbista
    Poziom 18  
    D_Mrozu napisał:
    Na ten temat są 2 szkoly

    Zgadza się , z tym że jedna jest właściwa. Ta druga ze szczelinomierzem prawdopodobnie wynika z oglądania obrazków w manualu bez zrozumienia opisu czemu to ma służyć.
    Skoda Fabia 1.4 mpi 8v - Nie pali jeden cylinder na zimnym silniku
  • #40
    marcin_xyz
    Poziom 6  
    Czy normalnym jest ze po zupełnym odpieciu kompa lpg auto nie chce odpalic?
  • #41
    sebap
    Poziom 41  
    Zależy w jaki sposób odciąłeś.
  • #42
    marcin_xyz
    Poziom 6  
    Wypialem go zupelnie z instalacji poorzez wyciagniecie dwóch wtyczek
  • #43
    hobbista
    Poziom 18  
    Nie czytasz z uwagą tego co już tutaj zostało napisane np.
    sk700 napisał:
    Przewód sterujący wtryskiwaczem jest przecięty i w to miejsce podłączone są 2 przewody idące do sterownika gazu. Znajdź to miejsce i na próbę połącz te przewody tak jak były oryginalnie ( wtedy jeździj tylko na benzynie). Jeśli wykluczysz instalację gazową to przewody połącz tak jak były poprzednio.

    Odpiąłeś sterownik gazu to i nie masz sterowania wtryskiwaczami benzyny, więc jak ma odpalić ?
  • #45
    marcin_xyz
    Poziom 6  
    Odlaczylem wtryskiwacze benzyny od instalacji lpg, zamienilem też wtryski miejscami, jeszcze raz zamienilem miejscami świece, sprawdzilem czy jest iskra (jest),podlaczylem dodatkową masę do silnika i nic z tych rzeczy nie przyniosło skutku. Pozostaje regulacja zaworów i sprawdzenie cisnienia, czego już sam nie zrobię. Zastanawia mnie ciagle skąd bierze sie to przebicie iskry z silnika na pasek
  • #46
    m789
    Poziom 16  
    marcin_xyz napisał:
    Zastanawia mnie ciagle skąd bierze sie to przebicie iskry z silnika na pasek
    Jak możesz to nagraj tą iskrę i wrzuć tu filmik.
  • #47
    marcin_xyz
    Poziom 6  
    Wątpię aby bylo to widać na nagraniu. Jest to niebieska iskra przeskakujaca juz chyba z bloku silnika na pasek juz nie pamiętam id czego. Niby wymienialem cewke ale na używana. Skądś musi się to brać. Myślę czy nie zaryzykować zakupu nowej cewki.
  • #48
    karol1977
    Poziom 13  
    Widzę że temat sam rozwiązałeś >>>wymień cewki lub podmień na próbę jak masz od kogo żeby nie generować kosztów > iskra nie powinna skakaś tam gdzie potrzeba , a nie daje ci na świecę bo ma przebicie :D >>> :D
    Po zdjęciu obejrzyj dokładnie moduł z cewkami i fajkami musi mieć gdzieś ślady przebicia (choć nie zawsze to widać) :D
  • #49
    marcin_xyz
    Poziom 6  
    Tutaj fajki sa na tyle krótkie że zauwazylbym przebicie fajka-silnik. Natomiast tu tego nie widać. Zamienialem też fajki miejscami. wiec na mój rozum jeśli iskra gdzieś ucieka to juz w głowicy, jednak nie wiem czy jest to mozliwe.
  • #50
    hobbista
    Poziom 18  
    marcin_xyz napisał:
    Wątpię aby bylo to widać na nagraniu. Jest to niebieska iskra przeskakujaca juz chyba z bloku silnika na pasek juz nie pamiętam id .
    Aż z ciekawości spojrzałem na swój motor ( mam taki sam) Od pierwszej świecy do paska jest ok 12 cm. Zastanów się , pomyśl i napisz temat od nowa.
  • #51
    m789
    Poziom 16  
    Właśnie mnie zaciekawiło skąd tam ta iska. Jak się postarasz to będzie widać (kamerkę ustawiasz na miejsce w którym jest ta iskra i gasisz światło).
    Pozostań przy tym co miałeś zrobić sprawdź ciśnienie i zawory. Cewkę na razie odpuść bo z tego co napisałeś to ta iskra prawdopodobnie to nie z cewki. Trochę daleko z tej cewki do paska/ kół pasowych.
    Skoda Fabia 1.4 mpi 8v - Nie pali jeden cylinder na zimnym silniku Skoda Fabia 1.4 mpi 8v - Nie pali jeden cylinder na zimnym silniku
  • #52
    Daro122
    Poziom 30  
    Wyeliminuj definitywnie problem iskry aby po dwóch tygodniach pisania i snucia teorii nie okazało się że przyczyną jest przeskakująca gdzieś iskra .
  • #53
    marcin_xyz
    Poziom 6  
    Zgodnie z moimi przewidywaniami, iskry nie widać na nagraniu. Załączam zdjęcie z zaznaczonym miejscem pojawiania się iskry.

    Zrobiłem jeszcze eksperyment, zdjąłem fajkę z tego cylindra który jest najbliżej miejsca przeskakiwania iskry, wyjąłem też sprężynkę z cewki i odizolowałem ją tak aby uniemożliwić przechodzenie iskry z cewki na świecę. A mimo to zaznaczone na zdjęciu przebicie nadal występowało.
  • #54
    Teodor85
    Poziom 20  
    Było kiedyś już o podobnym przypadku tutaj na elektrodzie, wyszło chyba na to że pasek się elektryzuje.
  • #55
    marcin_xyz
    Poziom 6  
    Właśnie czytałem gdzieś w internecie o elektryzowaniu paska. Czy to mogłoby mieć jakiś wpływ na pracę tego cylindra?
  • #56
    Daro122
    Poziom 30  
    Teraz twoja cewka zapłonowa nadaje się na śmietnik , iskra nie może wisieć w powietrzu nawet jak zaizolujesz , napięcie już wytworzyło sobie drogę i będzie tam przebijać . Widzę to tak nowa cewka i nowe świece dobrej firmy i masz spokój z iskrą i z jej przeskakiwaniem .
  • #57
    marcin_xyz
    Poziom 6  
    Dziś zupełnie przypadkiem zauważyłem ze w oleju silnikowym czuć zapach benzyny
  • #59
    marcin_xyz
    Poziom 6  
    Zapach benzyny jest również wyczuwalny w spalinach, jakby nie przepalał tej benzyny (wtedy kiedy pracuje na 3 cylindrach). Jeśli gubiłby iskrę to wydaje mi się że znaczenia nie miałaby temperatura silnika i problem występowałby cały czas.
  • #60
    kkknc
    Poziom 43