Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.4 mpi 8v - Nie pali jeden cylinder na zimnym silniku

marcin_xyz 15 Nov 2016 20:48 25629 87
Tespol
  • #61
    marcin_xyz
    Level 6  
    Czy taki miernik będzie wystarczający do spr kompresji? http:xxxxxxxxxxxxx

    Moderated By T5:

    Link usunąłem.
    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

  • Tespol
  • #62
    marcin_xyz
    Level 6  
    Zamówiłem miernik. Mam pytanie co do samego dokonywania pomiaru. Od razu mam wykręcić wszystkie świece, czy wykręcić jedna, zmierzyć, wkręcić spowrotem itd... czy odpinac zasilanie wtryskiwaczy?
  • #63
    Daro122
    Level 31  
    Czy ty aby dasz radę ? , nie znasz podstaw . Kolego ta wiedza jest w książce na temat budowy silnika .
  • Tespol
  • #65
    m789
    Level 16  
    Wykręcić wszystkie świece, trzeba odłączyć układ zapłonowy i wtryskowy. Możesz odłączyć wtryski lub zasilanie pompy paliwa, odłącz też cewkę zapłonową. Można też prościej, odłącz czujnik płożenia i prędkości wału i wałka rozrządu (wtedy ECU nie "wie" że wał się obraca i nie steruje wtryskiem i zapłonem). Ciśnienie sprężania zmierz najpierw na zimnym silniku potem na ciepłym. Co do samego pomiaru to jedna osoba załącza rozrusznik i trzyma naciśnięty pedał gazu.
  • #66
    marcin_xyz
    Level 6  
    Na innym forum znalazłem taki wpis "po przywróceniu masy z kompa auto chodzi jak nowe. i taka może być zaqadkowa taka stara skodzina. ", problem dotyczył nierównej pracy silnika. Jest w ogóle coś takiego jaj masa komputera?
  • #67
    Bunny82
    Level 16  
    marcin_xyz wrote:
    Na innym forum znalazłem taki wpis "po przywróceniu masy z kompa auto chodzi jak nowe. i taka może być zaqadkowa taka stara skodzina. ", problem dotyczył nierównej pracy silnika. Jest w ogóle coś takiego jaj masa komputera?

    Chłopie albo słuchasz naszych porad albo jesteś niedowiarkiem. Zrób pomiar kompresji !! i wymień cewkę i świece na nówki sztuki dobrej marki. Jak tak będziesz przechodził z kwiatka na kwiatek to można ten temat jeszcze następny miesiąc ciągnąć.
  • #68
    marcin_xyz
    Level 6  
    Dziś mierzylem ciśnienie na zimnym silniku. Na cylindrze który nie działa pokazał 3 bary, pozostałe w okolicach 14 barów. Nie sprawdzałem ciśnienia na ciepłym silniku i nie robiłem próby olejowej.
  • #70
    marcin_xyz
    Level 6  
    Dziś zrobiłem próbę olejowa na zimnym silniku, nic sie nie zmieniło. Pojechałem do gościa który robił mi ta uszczelkę i opowiadając o tym co do tej pory sprawdziłem, wywalił oczy kiedy powiedziałem mu o próbie olejowej. Twierdzi ze tak sie nie robi bo mozna uszkodzić korowód? Zapytałem tez czy po wymianie uszczelki pod głowicą regulowali zawory, odp brzmiała nie.
  • #71
    Daro122
    Level 31  
    Wniosek jest prosty - zmień mechanika .
  • #73
    marcin_xyz
    Level 6  
    Chciałbym ogarnąć te luzy zaworowe sam. Na te chwilę nie wiem jak uzyskać dostęp do tej śruby którą można kręcić wałem. Natomiast w pewnym programie tv gościu robił to tak że wkladal w miejsce świecy śrubokręt aby ustalić najwyższe położenie tłoka, a aby doprowadzić do jego przesunięcia wrzucił 3 bieg i delikatnie przesuwal auto do przodu. Czy taki sposób się sprawdzi?
  • #74
    Daro122
    Level 31  
    Tak możesz tak zrobić , sam też tak robię jak nie ma dostępu do wału .
  • #75
    m789
    Level 16  
    Nie pchaj żadnego śrubokręta do cylindra. Luzy ustawiasz na tzw. mijankę zaworów, patrzysz na dźwigienki np. 4 cylindra i kręcisz wałem do momentu kiedy jeden zawór jest już prawie zamknięty a drugi zaczyna się otwierać. Wtedy ustawiasz luzy na zaworach 1 cylindra. Tu masz napisane co dalej: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1641412.html#7964341.
    Jak niema dostępu do śruby koła pasowego to wrzucasz piątkę podnosisz prawe koło i ręcznie nim kręcisz i parzysz na dźwigienki (wykręć świece to jeszcze łatwiej będzie kręcić).
  • #76
    hobbista
    Level 19  
    W swojej Fabii kręcę kołem pasowym alternatora. Klucz nasadowy 24 i grzechotka. Dojście bardzo dobre i zarazem widzimy na wprost klawiaturę. Przy wykręconych świecach , właściwym uciągu i stanie paska nie ma mowy o jego uślizgu.
  • #78
    m789
    Level 16  
    marcin_xyz wrote:
    Czy poniższa instrukcja dotyczy również mojego silnika 1.4 mpi 8v 68km ?
    Nie.
    Przeczytaj jeszcze raz drugą stronę tego tematu.
    Tu masz opis z instrukcji serwisowejSkoda Fabia 1.4 mpi 8v - Nie pali jeden cylinder na zimnym silniku15.jpg Download (294.75 kB).
    W linku z wcześniejszego mojego postu jest krótko opisane co trzeba zrobić. Niema co kombinować tylko brać się do roboty. No chyba, że chce Pan kolejny miesiąc ciągnąc ten temat.
  • #79
    marcin_xyz
    Level 6  
    Wziąłem sie za regulacje zaworów a wlasciwie jednego. Wg mnie i szczelinomierza za ciasny był zawór wydechowy tego cylindra, odrobinę go poluzowalem, wróciłem do domu i po 3 godzinach stania odpalilem go i pracowały wszystkie cylindry. Jednak teraz delikatnie słychać stukanie z tego cylindra. Pewność co do skuteczności regulacji będę miał jutro rano.
  • #80
    sanfran
    Network and Internet specialist
    A zawory sie czasem nie reguluje na zimnym silniku?
  • #81
    marcin_xyz
    Level 6  
    Regulację przeprowadziłem na zimnym silniku.
    Dziś rano byłem w szoku bo silnik pracował równo, co oznacza że regulacja tego zaworu pomogła. Na zimnym silniku słychać jego klepanie, ale może to kwestia dokładniejszego wyregulowania.
    Dziękuję wszystkim za uczestniczenie w rozwiązaniu problemu. Wiem że regulacja zaworów była sugerowana już wcześniej, jednak wszystkie czynności chciałem wykonać sam aby nie wydawać pieniędzy na diagnozę, a regulację zaworów zostawiłem na koniec ze względu na to że nigdy tego nie robiłem. Tak czy inaczej prawdopodobnie zaoszczędziłem kilkaset zł na diagnostyce.
  • #82
    Teodor85
    Level 20  
    marcin_xyz wrote:
    prawdopodobnie zaoszczędziłem KILKASET zł na diagnostyce


    Brawo Ty!!!

    U mechanika koszt poniżej 100zł i pół dnia z dojazdem a nie 1,5 miesiąca.
    Ja rozumiem że forum, jest od pomagania no ale...
    Gratuluje wytrwałości pomagającym w temacie.
  • #83
    marcin_xyz
    Level 6  
    owszem koszt regulacji to około 100 zł, jednak z 3 na 3 miejsca w których byłem i opisywałem objawy w pierwszej kolejności wymienialiby cewkę i świece, możliwe że w następnym kroku wpadliby na zmierzenie kompresji ale niekoniecznie wpadliby na regulację zaworów, bo nie każdy wie że w tym silniku jest też ręczna regulacja. Wiem może po prostu pojechałem w złe miejsca. Tak więc koszt usunięcia usterki żaden, ale koszt usługi mógł być znacznie większy.
  • #84
    Teodor85
    Level 20  
    Auto oddaje się mechanikowi żeby naprawił a nie wchodzi się do biura, przedstawia objawy i oczekuje diagnozy gdy mechanik nawet maski nie otwarł - taka mała dygresja.
  • #85
    marcin_xyz
    Level 6  
    To już może temat na inną dyskusję. Ale jestem prawie pewien że oddając samochód do mechanika nie zmieściłbym się w 100 zł.
    Dodam też że zaraz po zakupie auta wstawiłem go do warsztatu na regulację właśnie zaworów, wzięto ode mnie 120 zł, z czego 30 zł na uszczelkę (której nie wymieniono) a regulacja niczego nie zmieniła co by sugerowało że nic nie było regulowane, wtedy chodziło o klepiące popychacze. Ale temat z tym autem od początku był dość ciężki ponieważ sprzedawca prawdopodobnie nalał jakiegoś doktorka do silnika.
  • #86
    m789
    Level 16  
    marcin_xyz wrote:
    Wg mnie i szczelinomierza za ciasny był zawór wydechowy tego cylindra
    A po co był ten szczelinomierz skoro do ustawienia wstępnego napięcia popychacza hydraulicznego jest on niepotrzebny ?
    marcin_xyz wrote:
    Na zimnym silniku słychać jego klepanie, ale może to kwestia dokładniejszego wyregulowania.
    Raczej kwestia przeprowadzenia tego tak jak podano w instrukcji a nie na oko.
  • #87
    PozioYPozio
    Level 10  
    witam, przeczytalem caly temat. jako ze mam dwie skody i powrocil temat zaworow/rozrzadu mam konkretne pytania.
    mam ten silnik w obu:
    Skoda Fabia 1.4 mpi 8v - Nie pali jeden cylinder na zimnym silniku

    w tym temacie przewinal sie post z instrukcja kompensacji luzu zaworowego- o ten:
    http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Felicia/40
    do jakiego silnika jest ta instrukcja (bylo powiedziane ze nie do 1.4MPI )? ale! nurtuje mnie to bo w tej instrukcji jest zalaczone zdjecie bardzo podobne do mojego gdy sciagne pokrywe, gosc uzywa szczelinomierza.

    znowu tutaj kolega zarzucil obraz z instrukcji serwisowej(zamiescilem go w zalaczniku)- na zdjeciu jest jakis kawalek glowicy, niby z 1.4MPI ktorego u siebie nie widze. (zdj s15-0110)

    którym sposobem mam zrobic wstepna regulacje w silniku ktory podalem na zdjeciu???






    [/img]
  • #88
    D_Mrozu
    Level 21  
    Witam.
    Instrukcja zawarta w
    http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Felicia/40
    jak sama nazwa wskazuje - dotyczy silnika Skoda Felicia.
    W Fabii mamy doczynienia ze zmodernizowanych silnikem "czechosłowackim" - modernizacja polegała na zastosowaniu hydropopychaczy w celu automatycznego regulowania luzów międzyzworowych. W silnikach 1,4 8V Skody Fabii wstępnie napina się hydropopychacze: (w skrócie) ustawia się "0" luzu, dokręca 2 obroty i dokręca nakrętkę kontrującą momentem 13Nm
    Fragment instrukcji serwisowej z regulacją zaworów zawiera #78.
    Pozdrawiam.