Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 mpi 8v - Nie pali jeden cylinder na zimnym silniku

25 Paź 2016 11:58 16488 87
  • Poziom 6  
    Witam, dwa miesiące temu kupiłem Fabię 1.4 MPI 8V 68km AQW z instalacją gazową. Niedługo po zakupie pojawiły się pierwsze problemy. Najważniejszym z nich była uszczelka pod głowicą (ślady oleju w płynie chłodzącym). Została ona wymieniona, po tej operacji - nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy wina złej naprawy. Mam teraz problem po odpaleniu auta po dłuższym postoju, kiedy silnik już ostygnie.
    Np. rano po odpaleniu w silniku nie pracuje jeden cylinder (ten od strony zbiorniczka od cieczy chłodzącej). Zamieniałem świece miejscami - 0 efektu, podmieniłem cewkę na sprawną - brak efektu.

    Rozkładam już ręce i obawiam się, że zimą mogę mieć problem z poruszaniem się samochodem. Dodam że problem ustępuję po około 1 min, zaczyna wtedy pracować ten cylinder.

    Zauważyłem też przebicie elektryczne w nietypowym miejscu (na mojej starej cewce), mianowicie iskry przeskakują z boku silnika (właśnie od strony tego cylindra) na rolkę od pompy wody.

    Proszę o pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 34  
    Zmierz ciśnienie sprężania. Przebicia na cewce też nie powinno być.
  • Poziom 39  
    Nie ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego?
    Wykręć świece na zimnym silniku i zakręć starterem. Zobacz czy z "trefnego" cylindra wydobywa się to samo co z innych.
    Sprawdzałeś kompresje na zimnym silniku?
  • Poziom 6  
    Płynu nie ubywa.
    A co powinno z nich lecieć?
    Kompresja była sprawdzana, ale przed robieniem uszczelki podobno było ok.
    W tej chwili nie sprawdzałem.
  • Poziom 39  
    Nie pali na zimnym silniku. Odpalasz na benzynie, jak sądzę.
    Tak więc jeden cylinder ma inne warunki pracy.
    Moze być:
    - zalany płynem chłodzącym, podczas kręcenia rozrusznikiem będą wylatywały kropelki płynu;
    - nie mieć odpowiedniej kompresji, po rozruchu na skutek ciepła kompresja powraca;
    - brak zapłonu ze względu na brak iskry. To podobno sprawdzone. Poza tym cewki 1 i 4 oraz 2 i 3 z reguły są podłączone szeregowo lub rownolegle. Można spróbować zamienić kable zasilające cewki jeśli bedą wystarczająco długie.
    - brak zapłonu ze względu na brak paliwa - sprawdzić wtryskiwacz oraz jego uszczelkę.
  • Poziom 6  
    Jeszcze jedna rzecz. Podłączając kompa wyszedł błąd o słabym sygnale z czujnika położenia wałka rozrządu. Czy to jest ten po prawo od filtra oleju? Jeśli tak, to podpięcie jego wtyczki nic nie zmienia. Mozna tez uruchomić silnik z wypieta wtyczką. Sprawdziłem też jeszcze wieczorem, czy na tej drugiej używanej cewce również występuje przebicie i nadal jest.
    Co mnie jeszcze bardziej zdziwiło, to nie przebija na rolkę ale na pasek który na niej jest.

    Tego przeskakiwania iskry nie powinno tam być i w takim razie wydaje mi się że przyczyną tego wszystkiego jest coś nie tak z prądem. Nie wiem, ale może w jakiś niewyjaśniony sposób to prąd z alternatora przez pasek dostaje się na silnik i powoduje zaburzenia w najbliższym cylindrze.
  • Poziom 6  
    A czy moze byc tak, ze wteyskiwacz nie podaje paliwa i wtedy iskra ze swiecy przebija na silnik a z niego na pasek?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 6  
    Dziś odpalilem go na zimnym, pochodził poniżej minuty i go zgasilem jeszcze przed tym jak objaw ustal. Wykrecilem świece niepalacego cylindra oraz świece obok i obie wyglądały tak samo. Mam jeszcze pytanie, czytałem o metodzie sprawdzania szczelności układu dolotowego dymem z papierosa, tylko gdzie mam go wdmuchnac?
  • Admin grupy Samochody
    Ustaw luzy zaworowe i wymień kabel od świecy z 1-szego cylindra.
  • Poziom 6  
    Tam nie ma kabli, jest cały aparat zapłonowy połączony w jedną listwe, którą z resztą podmienialem na inną i nie bylo zmiany. Co do regulacji zaworów, tam sa przecież popychacze
  • Admin grupy Samochody
    Z kablami mój błąd, luzy się reguluje.
  • Poziom 10  
    Witam. Miałem podobny problem w Octavii,wypadanie zapłonu 4 cylinder. Podmieniłem cewkę, kable i nic. Okazało się,że to świeca i od tego powinno się zacząć . Zamiana świec miejscami nic nie da ,bo jeśli świeca jest wadliwa to nie pali inny cylinder i praca silnika wygląda tak samo. Pozdrawiam.
  • Poziom 6  
    Ja zamienilem miejscami świece a dalej nie palił ten sam cylinder.
  • Poziom 6  
    Może mi ktoś powiedzieć czym jest ta rzecz przymocowana do zbiorniczka płyny chlodzacego, to po jego prawej stronie.

    Zauważyłem też że 3 wtryskiwaczy są zabrudzone w miejscu kontaktu z silnikiem (cos na kształt kurzu) natomiast wtryskiwacz od niedziałającego cylindra w tym miejscu jest czysty. Załączam zdjęcie
  • Poziom 31  
    marcin_xyz napisał:
    Może mi ktoś powiedzieć czym jest ta rzecz przymocowana do zbiorniczka płyny chlodzacego, to po jego prawej stronie.
    EVAP
    Na próbę zmostkuj wcinę w kabel tego wtryskiwacza do instalacji LPG, ja bym również dla pewności wyjął listwę wtryskową i sprawdził jak rozpyla.
    No i:
    T5 napisał:
    Ustaw luzy zaworowe
  • Poziom 6  
    Na próbę zmostkuj wcinę w kabel tego wtryskiwacza do instalacji LPG
    Nie bardzo rozumiem o co chodzi.

    Listwe wtryskow zdemontuje w weekend.

    Luzy zaworowe były regulowane zaraz po zakupie
  • Admin grupy Samochody
    marcin_xyz napisał:
    Luzy zaworowe były regulowane zaraz po zakupie

    A po wymianie uszczelki pod głowicą już nie?
  • Poziom 6  
    NA to pytanie nie potrafię odp ponieważ wymiane upg przeprowadzono w warsztacie. Chyba powinni to zrobic jeśli jest to konieczne po wymianie uszczelki
  • Poziom 31  
    marcin_xyz napisał:
    Nie bardzo rozumiem o co chodzi.

    Przewód sterujący wtryskiwaczem jest przecięty i w to miejsce podłączone są 2 przewody idące do sterownika gazu. Znajdź to miejsce i na próbę połącz te przewody tak jak były oryginalnie ( wtedy jeździj tylko na benzynie). Jeśli wykluczysz instalację gazową to przewody połącz tak jak były poprzednio.
  • Poziom 6  
    Instalację lpg wykluczylem na samym poczatku, zakrecajac butle i wypalajac resztki z układu. Jeździłem kilka dni na pb i bylo tak samo.
  • Poziom 41  
    Reguluj zawory, jeśli nie ich wina to myśl dalej.
  • Poziom 6  
    W jaki sposób można sprawdzić oczy na cewke podawany jest odpowiedni prąd? Posiadam multimetr. Rozumiem ze minus dokładam do masy a plusem sprawdzam piny w kostce. Powinienem to robić kręcąc rozrusznikiem? Jaki powinien byc prąd na tych pinach? Pomyślałem o tym poniewaz komp pokazuje slaby sygnał czujnika polozenia walka rozrządu
  • Poziom 31  
    Jedna cewka przypada na dwa cylindry, jeśli to byłaby wina cewki to nie miałbyś zapłonu na dwóch cylindrach.
  • Poziom 6  
    Ta listwa nie składa sie z czterech cewek? W każdym razie, jak powinienem to poprawnie sprawdzić?
  • Poziom 31  
    Nie, z dwóch. W kostce tej listwy masz masę, plus 12v i 2 przewody sterujące. Sygnały sterujące możesz sprawdzić diodą z rezystorem, a zasilanie żarówką 21W ale zacznij od tego co pisałem wcześniej na temat lpg. Zakręcając gaz sprawdziłeś jedynie czy wtryski gazowe nie przepuszczają i cylinder nie jest zalewany dwoma paliwami a nie sprawdziłeś czy to nie komputer gazowy szwankuje odcinając ten wtrysk benzynowy tak jak w momencie przejścia na gaz.
  • Poziom 6  
    Zaworów i kompresji sam nie ogarne, a najpierw chce zrobić to co mogę sam aby uniknąć kosztów. Awaryjnie na gazie tez nie odpale ponieważ centralka od gazu włącza sie po uruchomieniu silnika. Co do odlaczenia tych kabli od sterowania wtryskami. Czy wypinajac bezpiecznik od instalacji lpg, nie osiągnę tego samego efektu co wypinanie kabli?
  • Poziom 31  
    W sytuacji gdy sklejają się styki w przekaźniku wewnątrz centralki to nie, jeśli to przekaźnik jest z jakiegoś powodu błędnie wysterowywany to tak. Tutaj wychodzi jakość montażu, gdyby instalacja była podpięta do wtrysków na przejściówki miałbyś tylko 2 kostki do przepięcia, w tej sytuacji musisz niestety grzebać w kablach.