Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AUDI A4 (B7) 2.0TDI BRE 103kW - Samochód ciągle traci moc po czym ją odzyskuje

osliczka 25 Oct 2016 17:30 5748 10
  • #1
    osliczka
    Level 14  
    Witam, mam auto które zaczęło doprowadzać mnie do nerwicy.
    AUDI A4 (B7) 2006r. z silnikiem 2.0TDI o oznaczeniu BRE i mocy 103kW (140KM).

    W samochodzie zapalił się Check Engine, auto zaczęło tracić moc na autostradzie.
    Błędy P0403 i P0408. Szybka diagnoza i wymiana EGR'a. Stary miał wytarte koła zębate i nie poruszał w ogóle klapą EGR'a. Wstawiłem jakiś nowy zamiennik ponoć sprawdzony, nie firma krzak.

    Zachowanie samochodu jest następujące:
    Jazda po mieście w 95% jest ok, samochód ma moc praktycznie nic się nie dzieje.
    Jadąc autostradą w miarę jednostajnie nagle czuć jakby utratę ciągu. Samochód delikatnie wytraca prędkość, ale nie zatrzymuje się, potrafi w miarę utrzymać zadaną wcześniej prędkość z tym, że nie pojedzie więcej jak 110-120 km/h. Próba redukcji na niższy bieg nic nie pomaga. Samochód w ogóle nie reaguje na gaz, można deptać dowoli i skutkuje to tylko utrzymaniem prędkości w okolicach 90-110 km/h. Taki stan utrzymuje się przez jakąś minutę czasami dwie po czym samochód dostaje "ciągu" i można normalnie operować gazem, dostępna jest cała moc. Nie zależy to w ogóle od biegu i prędkości obrotowej silnika.
    Check Engine nie zapala się mimo, że na odcinku 20-30 km jazdy taka sytuacja ma miejsce po kilka razy.



    Co wychodzi na diagnostyce obrazuje poniższe zdjęcie :
    AUDI A4 (B7) 2.0TDI BRE 103kW - Samochód ciągle traci moc po czym ją odzyskuje

    Wykonałem więc nastawy podstawowe i oto wynik:
    AUDI A4 (B7) 2.0TDI BRE 103kW - Samochód ciągle traci moc po czym ją odzyskuje

    Wynika, że tutaj wszystko prawidłowo.
    Skasowałem więc błędy i w trasę. Niestety objawy nie ustąpiły i są dokładnie jak wyżej opisane. Ponowny odczyt błędów daje:
    AUDI A4 (B7) 2.0TDI BRE 103kW - Samochód ciągle traci moc po czym ją odzyskuje

    Jedynym powtarzającym się parametrem z zamrożonej ramki jest 84%.
    Dodatkowo wykonałem testy wszystkich elementów wykonawczych czyli zaworów sterujących podciśnieniem, czyli gruchą na turbinę-sztanga chodzi bardzo ładnie i płynnie, zawór chłodnicy EGR chodzi bez problemu, do tego zawór sterujący klapami wirowymi w dolocie. Jedynie w testach samego EGR'a test polega na wachlowaniu przepustnicą w zakresie 5-29%, czy tak ma być? Sterownie klapą gaszącą również przechodzi bezproblemowo.
    Teraz najlepsze, odpiąłem EGR'a i pojechałem w trasę. CE zaświecił się po paru km natomiast samochód przejechał 90km i objawy nie wystąpiły. Czy możliwe, że nowy zamiennik EGR'a uszkodzony i daje takie dziwne objawy? Po czym to teraz poznać?
    Gdy usterka występuje samochód z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu pali 6-7 l./100km a kiedy usterka ustępuje i moc wraca spalanie gwałtownie rośnie przy przyspieszaniu do 18 l./100km.
    Proszę o porady bo im więcej nad tym siedzę tym bardziej głupieje.
  • #2
    gutek66
    Level 11  
    Jesli auto ma usuniety DPF to miałem kiedyś przypadek ,że różnicówka była uszkodzona przed usunieciem i po robiła problem ,po wymianie jak ręką odjął.
  • #3
    osliczka
    Level 14  
    żałosna udręka wrote:
    Adaptacje zrobiłeś?


    tak, obrazek nr 2

    Dodano po 50 [minuty]:

    gutek66 wrote:
    Jesli auto ma usuniety DPF to miałem kiedyś przypadek ,że różnicówka była uszkodzona przed usunieciem i po robiła problem ,po wymianie jak ręką odjął.


    To jest wersja wyposażenia 7GN, przygotowana ale nie wyposażona więc DPF'a brak .
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    osliczka
    Level 14  
    Falubaz1 wrote:
    osliczka wrote:
    Wstawiłem jakiś nowy zamiennik ponoć sprawdzony, nie firma krzak
    Czyli jaki ??

    albo SKV albo Wahler nie pamiętam co było na obudowie

    osliczka wrote:
    wykonałem testy wszystkich elementów wykonawczych
    osliczka wrote:
    EGR'a test polega na wachlowaniu przepustnicą w zakresie 5-29%
    test wykonywałeś na biegu jałowym czy na włączonym zapłonie ?

    na włączonym zapłonie


    osliczka wrote:
    Jadąc autostradą w miarę jednostajnie nagle czuć jakby utratę ciągu. Samochód delikatnie wytraca prędkość, ale nie zatrzymuje się, potrafi w miarę utrzymać zadaną wcześniej prędkość z tym, że nie pojedzie więcej jak 110-120 km/h. Próba redukcji na niższy bieg nic nie pomaga. Samochód w ogóle nie reaguje na gaz, można deptać dowoli i skutkuje to tylko utrzymaniem prędkości w okolicach 90-110 km/h. Taki stan utrzymuje się przez jakąś minutę czasami dwie po czym samochód dostaje "ciągu" i można normalnie operować gazem, dostępna jest cała moc. Nie zależy to w ogóle od biegu i prędkości obrotowej silnika.
    Check Engine nie zapala się mimo, że na odcinku 20-30 km jazdy taka sytuacja ma miejsce po kilka razy.
    Opisana sytuacja jak dla mnie wskazuje na jakąś nieszczelność , albo problemu z egr :) Najlepiej podmienić na ori używkę i sie wyjaśni. Bierz kompa na kolana na trasę i podgląd w parametry i obserwuj czego brak podczas występowania usterki.


    Jak wytłumaczyć fakt, że samochód traci moc na tak długo po czym po 1-3 minut jazdy z pedałem w podłodze nagle dostaje znowu normalne życie i moc wraca żeby pobyć na jakieś 3-4 minuty.
    Żeby jeszcze coś dorzucić, na biegu jałowym ten silnik bardzo mocno się trzęsie wprowadzając w drgania całą karoserię, druga sprawa to spalanie na postoju które pokazuje komputer dochodzi do 40l./100 km.
  • #6
    żałosna udręka
    Level 33  
    osliczka wrote:
    na biegu jałowym ten silnik bardzo mocno się trzęsie
    Ja bym zaczął od tej usterki.
  • #7
    vag_padło
    Level 15  
    osliczka wrote:

    Żeby jeszcze coś dorzucić, na biegu jałowym ten silnik bardzo mocno się trzęsie wprowadzając w drgania całą karoserię

    bo nie pracuje na jeden baniak
  • #8
    osliczka
    Level 14  
    vag_padło wrote:
    osliczka wrote:

    Żeby jeszcze coś dorzucić, na biegu jałowym ten silnik bardzo mocno się trzęsie wprowadzając w drgania całą karoserię

    bo nie pracuje na jeden baniak


    czas zwłoki pompek ujemny większy od -60, korekcje nie przekraczają 0,8 g
  • #9
    vag_padło
    Level 15  
    i co z tego ? :)





    Moderated By T5:

    A prosiłem.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

  • #10
    osliczka
    Level 14  
    może tylko tyle że wyniki nie wskazują jednoznacznie na zgon pompek
  • #11
    Thadeuss1
    Level 11  
    Witam wszystkich
    Pacjent Audi A4 B7 2.0 TDI BRE
    Jadąc autostradą dziś auto rozpędza się do 140Km/h
    Po czym dalej już nie reaguje na pedał gazu
    I prędkość spada do100 km / h i tylko tak można jechać.
    Do zresetowania zapłonu.
    Żadnych błędów vcds nie pokazuje może ktoś miał
    Podobna historię.
    Będę wdzięczny za pomocl
    Pozdrawiam