Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 Mpi Spadek obrotów podczas jazdy i ich powrót

25 Paź 2016 17:57 1197 7
  • Poziom 6  
    Witam.

    Mam pewien problem. Jakis czas temu zaczęły mi podczas jazdy nagle spadać obroty(takie szarpnięcie) i nagle powracały. Ostatnio się to nasiliło i np szarpnie 3-4 razy pod rząd i nagle obrotomierz spada do zera, mruga i piszczy lampka oleju oraz zapala się check engine i jeszcze jakieś inne ustrojstwo zółte ale samochód nie gaśnie. Reaguje na gaz normalnie jedzie. Po zgaszeniu samochodu i ponownym uruchomieniu gasnął prawie wszystkie niepotrzebne kontrolki oraz powraca do życia obrotomierz ale nadal świeci się engine i ta druga żółta. Załączam filmik jaki udało mi się nagrać mam nadzieję że ktoś poratuje :D P.S Mechanik nie ma czasu obecnie się tym zająć.
  • Poziom 35  
    Jakie masz błędy w sterowniku silnika ????
  • Poziom 6  
    A gdzie to sprawdzić bo w sumie to nie wiem
  • Poziom 35  
    Najlepiej poprzez odczyt interfejsem.
  • Poziom 2  
    Witam. Mam taki sam obiaw w swojej skodzie.
    Pytanie:
    Czy udało się rozwiązać problem i znaleźć przyczynę?
    Będę wdzięczny za pomoc.
  • Poziom 16  
    Witam

    Wykonać diagnostykę komputerowa silnika ,kasowanie błędów nic nie pomoże od razu.

    Przyczyn może być wiele i dlatego trzeba ja zrobić:

    - błąd sterownika silnika: przepustnica, wałki , nie właściwa dawka
    - usterka czujników
    - zwarcie w obwodzie czujników lub innych ustrojstw (wywołuje je głownie kurz i wilgoć) ludzie bardziej dbają o
    zewnętrzny wygląd wizualny a to pod maską jest co najważniejsze .
    - brak zasilania lub nie właściwe połączenie zasilania +/-
  • Poziom 2  
    Dziekuje za odpowiedź.
    Chodziło mi konkretnie o przypadek autora postu i jego sposób rozwiązania problemu.
    Błąd który wskazuje komputer P0321 dotyczy czujnika obroty wału.
    Tylko czy oby na 100% ten czujnik jest winien czy może przetarte wiązka.
    Dziś próbowałem to zdiagnozować jednak miejsce w którym ów czujnik jest uniemożliwia mi sprawdzenie tego bez demontażu kolektorów dolotowych i przepustnicy. Dodatkowo jest w aucie LPG.
    Z przygasaniem miałem podobny problem 1.5 roku temu i wtedy komputer wskazywał na usterkę czujnika wałka rozrządu. Wymieniłem i po pewnym czasie problem wrócił.
    Okazało się ze przewody wychodzące z czujnika, a będące zabezpieczone w plastikowym peszlu poprzecierały się w nim od drgań. Niestety nie potrzebnie był wymieniony czujnik za grubo ponad 100 zł.
    Miałem nadzieję że w tym przypadku również tak się stało ale tak jak pisałem nie jestem w stanie dostać się do czujnika.
    W poniedziałek auto jedzie do mechanika.
  • Poziom 16  
    Witam
    Wiedziałem, że to czujnik u mnie też tak było .
    Ten czujnik podaje impulsy do ECU gzie ustawia dawkę chwilowa względem ustawienia przepustnicy od ustal pozycję wałków względem pracy silnika. Gratuluję znalezia usterki .Jak już wspomniałem trzeba się do niego dostać i sprawdzi na sucho jak się zachowuje i sprawdzić wiązkę przewodów.
    Do dzieła🏃