Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.4 Mpi Spadek obrotów podczas jazdy i ich powrót

Asus96 25 Oct 2016 17:57 2799 15
  • #1
    Asus96
    Level 8  
    Witam.

    Mam pewien problem. Jakis czas temu zaczęły mi podczas jazdy nagle spadać obroty(takie szarpnięcie) i nagle powracały. Ostatnio się to nasiliło i np szarpnie 3-4 razy pod rząd i nagle obrotomierz spada do zera, mruga i piszczy lampka oleju oraz zapala się check engine i jeszcze jakieś inne ustrojstwo zółte ale samochód nie gaśnie. Reaguje na gaz normalnie jedzie. Po zgaszeniu samochodu i ponownym uruchomieniu gasnął prawie wszystkie niepotrzebne kontrolki oraz powraca do życia obrotomierz ale nadal świeci się engine i ta druga żółta. Załączam filmik jaki udało mi się nagrać mam nadzieję że ktoś poratuje :D P.S Mechanik nie ma czasu obecnie się tym zająć.
  • #2
    misiek-888
    Level 36  
    Jakie masz błędy w sterowniku silnika ????
  • #3
    Asus96
    Level 8  
    A gdzie to sprawdzić bo w sumie to nie wiem
  • #4
    misiek-888
    Level 36  
    Najlepiej poprzez odczyt interfejsem.
  • #5
    AdrSz10
    Level 2  
    Witam. Mam taki sam obiaw w swojej skodzie.
    Pytanie:
    Czy udało się rozwiązać problem i znaleźć przyczynę?
    Będę wdzięczny za pomoc.
  • #6
    mateklos
    Level 22  
    Witam

    Wykonać diagnostykę komputerowa silnika ,kasowanie błędów nic nie pomoże od razu.

    Przyczyn może być wiele i dlatego trzeba ja zrobić:

    - błąd sterownika silnika: przepustnica, wałki , nie właściwa dawka
    - usterka czujników
    - zwarcie w obwodzie czujników lub innych ustrojstw (wywołuje je głownie kurz i wilgoć) ludzie bardziej dbają o
    zewnętrzny wygląd wizualny a to pod maską jest co najważniejsze .
    - brak zasilania lub nie właściwe połączenie zasilania +/-
  • #7
    AdrSz10
    Level 2  
    Dziekuje za odpowiedź.
    Chodziło mi konkretnie o przypadek autora postu i jego sposób rozwiązania problemu.
    Błąd który wskazuje komputer P0321 dotyczy czujnika obroty wału.
    Tylko czy oby na 100% ten czujnik jest winien czy może przetarte wiązka.
    Dziś próbowałem to zdiagnozować jednak miejsce w którym ów czujnik jest uniemożliwia mi sprawdzenie tego bez demontażu kolektorów dolotowych i przepustnicy. Dodatkowo jest w aucie LPG.
    Z przygasaniem miałem podobny problem 1.5 roku temu i wtedy komputer wskazywał na usterkę czujnika wałka rozrządu. Wymieniłem i po pewnym czasie problem wrócił.
    Okazało się ze przewody wychodzące z czujnika, a będące zabezpieczone w plastikowym peszlu poprzecierały się w nim od drgań. Niestety nie potrzebnie był wymieniony czujnik za grubo ponad 100 zł.
    Miałem nadzieję że w tym przypadku również tak się stało ale tak jak pisałem nie jestem w stanie dostać się do czujnika.
    W poniedziałek auto jedzie do mechanika.
  • #8
    mateklos
    Level 22  
    Witam
    Wiedziałem, że to czujnik u mnie też tak było .
    Ten czujnik podaje impulsy do ECU gzie ustawia dawkę chwilowa względem ustawienia przepustnicy od ustal pozycję wałków względem pracy silnika. Gratuluję znalezia usterki .Jak już wspomniałem trzeba się do niego dostać i sprawdzi na sucho jak się zachowuje i sprawdzić wiązkę przewodów.
    Do dzieła🏃
  • #9
    BizBass
    Level 9  
    @asus96 Czy wiadomo co stało naprawione? Mam identyczne problemy.
  • #10
    mateklos
    Level 22  
    Czujnik wału korbowego jest trudny wychwycenia z reguły auto na zimno odpala i na ciepło już nie bardzo w starszych modelach niema go na diagnostyce ecu tylko wskazuję coś takie że jest problem układem zapłony błąd 1314 czy coś poza tym pokaże misfier wypadanie zapłonu.

    Ten czujnik odpowiada zaprawidlowe podanie iskry i uruchomienie wtrysku na danym cylindrze w odpowiedni momencie pod kat zapłony inny dla 95 i inny dla 98 przy okazji oczyść kolektor iprzepustice zawór egr i odme żeby nie było 2 razy rozkręcania. Można też dać profilaktyczie nowe świece.

    Polecam obejrzeć filmik łysego na yptoube z tym związany.
    Chociaż on tam brał w obroty toyotę to problem był ten sam nieprawidłowy sygnał wału i auto nie pało
    . Kiedyś św starszych stosowali cewke halla itp. Ustrojstwa

    To często się Zdarza sam tak miałem.
  • #11
    BizBass
    Level 9  
    mateklos wrote:
    Czujnik wału korbowego jest trudny wychwycenia z reguły auto na zimno odpala i na ciepło już nie bardzo w starszych modelach niema go na diagnostyce ecu tylko wskazuję coś takie że jest problem układem zapłony błąd 1314 czy coś poza tym pokaże misfier wypadanie zapłonu.

    Ten czujnik odpowiada zaprawidlowe podanie iskry i uruchomienie wtrysku na danym cylindrze w odpowiedni momencie pod kat zapłony inny dla 95 i inny dla 98 przy okazji oczyść kolektor iprzepustice zawór egr i odme żeby nie było 2 razy rozkręcania. Można też dać profilaktyczie nowe świece.

    Polecam obejrzeć filmik łysego na yptoube z tym związany.
    Chociaż on tam brał w obroty toyotę to problem był ten sam nieprawidłowy sygnał wału i auto nie pało
    . Kiedyś św starszych stosowali cewke halla itp. Ustrojstwa

    To często się Zdarza sam tak miałem.



    Wcześniej pojawiał się błąd pierwszej sondy i czujnika wałka rozrządu. Zostały wymienione na nowe. Pojawił się nowy kod błędu
    16556 - Fuel Trim; Bank 1
    P0172 - 35-10 - System Too Rich - Intermittent
    16705 - Engine Speed Sensor (G28)
    P0321 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent

    który wskazuje na czujnik wału.
  • #12
    mateklos
    Level 22  
    16556 - Trym paliwa; Bank 1
    P0172 - 35-10 - System Too Rich - Przerywany
    16705 - Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28)
    P0321 - 35-10 - Nieprawdopodobny sygnał - przerywany

    Wejdz na tą stronę i poszukaj kodów p172 to wskazanie o nie szczelności ukaldau evap
    Taka średniej wielkości puszka połączona z listwa zasilania paliwem i linia powrotną do zbiornika. Niesczelność lub problem z wiązka. Jeśli dział to po rozgrzaniu silnika powinna o cykać cyklicznie i mairow na jalowym. Usterka zwykle objaia się spadkiem mocy nierówna praca silnika problem może być z odpalaniem.
    Z tad wynika. Fule Trim.
    Potem sterownika daje korektę mieszanki i przelewa silnik

    Bo korekta nie pasuje do sensora map, MAF itd.
    Czyjnik obrotowy to pewnie czujnik wału korbowego jest trudny do wychwycenia ale pokazuje to jakiś problem z nim w wiązce.
    Listę kodu kodów zjandzisz na tym linku poniżej.

    https://fault-code.com/p0172/
  • #13
    BizBass
    Level 9  
    Jutro przyjdzie nowy czujnik położenia wału i zobaczmy czy pomoże.
  • #14
    BizBass
    Level 9  
    Wymiana czujnika nic nie dało. Zauważyłem że przekaźnik pod zegarkami cyka podczas spadku obrotów. Nie wiem który. Na jalowych obrotach silnik potrafi zgasnac
  • #16
    BizBass
    Level 9  
    Przekaźniki jakie tam są 167, 53, 18.

    Zmierzyłem ciągłość trzech przewodów żarówką oraz miernikiem.
    Żarówka się pali z połączeniem z każdym przewodem. Ruszanie i szarpanie przewodami nie powoduje żadnych zmiań.
    Miernik pokazuje ciągłość każdego z trzech przewodów.

    Zauważyłem, że jak badam ciągłość dla pinu nr 3 to miernik z połączeniem dla paru innych pinów przy kostce komputera pokazuje wartosc jak ponizej
    Skoda Fabia 1.4 Mpi Spadek obrotów podczas jazdy i ich powrót