Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Quad SANYCO - brak iskry.

25 Oct 2016 19:01 948 10
  • Level 6  
    Witam mam problem z iskra w quadzie SANYCO wymieniłem moduł przez chwilę islam była zapalił bez problemu ale dziś znów odmówił posłuszeństwa znów brak iskry i moja prośba czy mógł by mi ktoś objasnić gdzie jest zasilanie na module na którym przewodzie i czy taki moduł jest zasilany z akumulatora czy jakoś inaczej. Z góry bardzo dziękuję
  • Level 6  
    A czy można taki moduł sprawdzić miernikiem uniwersalnym jeżeli tak to prosiłbym o podpowiedź?

    Dodano po 30 [minuty]:

    Sprawdzałem miernikiem ten moduł i wskazania są jedynie pomiędzy przewodem czarno-czewonym a czarnym z wtyczki i na teście diody wartość jest 577 a przy pomiarze odporności 135k ohm niestety nie wiem czy wartości te są prawidłowe
  • Level 39  
    Moduł wygląda jak wierna kopia modułu stosowanego w skuterach 50 cm³ 2T Yamahy do 2004 roku.
    Nie ma możliwości sprawdzenia modułu zwykłym miernikiem, częściowo jest to wykonalne ale wymaga to dogłębnej znajomości tematu.
    Sprawdź iskrę z odłączonym przewodem czarno-białym (gaszenie).
    Sprawdź rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora.
  • Level 6  
    Witam serdecznie, wczoraj uruchomiłem quada dołączając przewód czarno-biały przy module i kolejne zdziwienie moje było takie że w momencie jak chciałem zgasić silnik zdejmując fajkę ze świecy silnik nadal pracował i to nie przez chwilę Ryłko do momentu aż skończyło się paliwo w gazniku dodam że fajka z przewodem została odsunięty maksymalnie daleko od świecy następna sprawą jest fakt że podczas pracy silnika podłączyłem ponownie przewód czarno-biały co powinno zaskutkowac zgasnieciem silnika a tu znów nic żadnej reakcji podejrzewam że gdzieś po drodze jest przetarty przewód i prąd ucieka na masę

  • Moderator of Vehicle Security
    matusp37 wrote:
    chciałem zgasić silnik zdejmując fajkę ze świecy silnik nadal pracował i to nie przez chwilę

    Możesz to dokładniej opisać ?
  • Level 28  
    matusp37 wrote:
    dodam że fajka z przewodem została odsunięty maksymalnie daleko od świecy

    Samozapłon? Niezły masz tam bajzel, nie tylko w instalacji...
  • Level 39  
    To, że odpalił z odłączonym przewodem od gaszenia oznacza, że masz gdzieś przebicie na stacyjce lub wyłączniku zapłonu (zrywce itp).
    Natomiast to, że silnik pracował po odłączeniu przewodu WN oznacza, że silnik pracował na tzw. samozapłonie. Pytanie, jaki tam masz silnik (przypuszczam 50 lub 90 2T, kopia Yamahy)? Samozapłon powstał na zimnym silniku? Paliwo nie było zanieczyszczone olejem napędowym?
  • Level 28  
    Raczej na rozgrzanym, na zimnym to chyba nie ma od czego. Mieszanka uboga i samozapłon od rozgrzanej świecy?
    Czy świeca (nalot na porcelance) jest koloru białego?
  • Level 6  
    Witam serdecznie odpowiadając na pytania silnik faktycznie jest kopią silnika Yamahy 502T co do pracy silnika podczas samozapłonu to silnik popracował może z 5 minut co do paliwa to tutaj jestem pewien ponieważ bak był wyjęty wyczyszczony i wlałem świeże paliwo jeśli chodzi o kwestię mieszanki to tutaj szczerze nic nie regulowałem ale sądząc po spalinach to tego oleju jest dość sporo. Dodam że gaźnik jest wymyty założyłem nowy filtr paliwa filtr powietrza wymyty i uszczelniony przy regulacji gaźnika śruba od powietrza ustawiona około półtora obrotu od pełnego wkręcenia. Mogę na pewno zgodzić się z opinią że problem może tkwić w stacyjce bo po dpaleniu nie można go zgasić kluczykiem co do świecy to dziś założę nową i wtedy sprawdzę czy nadal będzie obiaw samozapłonu. Pozdrawiam
  • Level 39  
    Obrotów biegu jałowego nie ma zbyt wysokich? To by wskazywało na nieszczelność na króćcu dolotowym lub zużycie uszczelniaczy wału korbowego. Ewentualnie głowica i tłok są mocno zawalone nagarem który zaczął się wypalać. Masz dozownik oleju czy robisz mieszankę?