Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik od wycieraczek przednich w innych zastosowaniach

wittair 25 Paź 2016 20:23 624 7
  • #1 25 Paź 2016 20:23
    wittair
    Poziom 2  

    Witam,
    próbuję użyć silnika wycieraczek przednich do aplikacji innej, niż zakładana domyślnie, mniejsza o to do jakiej. Potrzebuję jedynie napędu DC ze zintegrowaną przekładnią, dlatego padło na właśnie taki silnik, który zresztą znajomy znalazł walający się w garażu. Niewiadomo nawet z jakiego modelu wymontowany - internet sugeruje, że może to być Citroen lub Fiat. Poniżej zdjęcie:
    Silnik od wycieraczek przednich w innych zastosowaniach

    Drogą eksperymentów udało mi się określić 2 tryby pracy silnika. Przy podłączeniu masy do czarnego i +12V do czerwonego kabla obroty względnie szybkie, przy podłączeniu czarnego do masy i +12V do białego obroty nieznacznie wolniejsze. Czy może ktoś potwierdzić, że żadnych więcej tajnych trybów w tym silniku nie uświadczę? A może zasugerować inne podłączenie wiedząc, że próbuję uprościć ten napęd do silnika DC z 2 przewodami? ;)

    0 7
  • Relpol
  • #2 25 Paź 2016 20:43
    Robert5
    Poziom 18  

    Witam zgadza się są dwie prędkości silnika od wycieraczek jeżeli się nie mylę to obudowa zewnętrzna jest połączona z masą i według potrzeb kolegi albo szybsze obroty albo wolniejsze jak kolega rozbierze silnik prędkości są uzyskane przez przesunięcie szczotko trzymacza pozdrawiam Robert.

    0
  • Relpol
  • #3 25 Paź 2016 20:51
    wittair
    Poziom 2  

    Dzięki za odpowiedź ;) O tych 2 prędkościach wiem, tylko zaniepokoiła mnie niewielka różnica tych dwóch biegów. Szybszy miał około 1.4sekundy/obrót, wolniejszy niecałe 2 sekundy/obrót - to normalne? Dodatkowo zaniepokoiło mnie wyraźne stuknięcie przekaźnika (pewnie krańcówka pozycji spoczynkowej?) i zastanawia mnie, czy przy moim podłączeniu krańcówka odcina mi moje +12V, ale siłą rozpędu "przebijam się dalej" i po chwili znowu załączam silnik, a la PWM? Jeżeli tak, to nie wykorzystuję jego całego potencjału.

    0
  • #4 25 Paź 2016 21:01
    Robert5
    Poziom 18  

    Witam powiem tak nigdy nie mierzyłem czasu ale jest to używany silnik warto go rozebrać co jest nie skomplikowane i sprawdzić stan szczotek i wirnik i obejrzeć zestyki i wszystko będzie jasne czy jest problem czy jest ok pozdrawiam Robert.

    1
  • #5 25 Paź 2016 21:23
    janek1815
    Poziom 38  

    Jak Ci nie potrzebny wyłącznik pozycji neutralnej to po prostu go pomiń.

    0
  • #6 25 Paź 2016 22:40
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Ma zastosowanie w bramach garażowych, przemysłowych, ale tam przeważnie jest na 24 V. Zastosowanie ma wszędzie tam gdzie stosuje się przekładnie ślimakowe np : podnoszenie szyb, klapy bagażnika, drzwi, bramy, kurtyny itd.

    Jeden z tych przewodów to hamulec silnika, zwiera wirnik do masy, gdy by go nie było w czasie deszczu nie wyłączyłbyś wycieraczek.

    0
  • #7 31 Paź 2016 22:14
    Tommy82
    Poziom 39  

    Niektóre silniki mają też tarcze z impulsatorem.
    Na logikę co do prędkości wsiądź do byle jakiego auta i policz wymachy na dwóch biegach w danym czasie i przelicz na częstotliwość. Nie spodziewam się żebyś otrzymał jakieś wielkie odchyłki od tego co masz. Samochód może osiągnąć dłuższe czasy wycieraczek przez czasowe ich uruchamianie.

    0
  • #8 31 Paź 2016 22:20
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    To stukanie, które słyszysz wynika z braku elementów przekładni. Wcale nie ma tam żadnego przekaźnika. Obroty podłączyłeś dobrze. Taka jest różnica.

    0