Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik od wycieraczek przednich w innych zastosowaniach

25 Paź 2016 20:23 969 7
  • Poziom 2  
    Witam,
    próbuję użyć silnika wycieraczek przednich do aplikacji innej, niż zakładana domyślnie, mniejsza o to do jakiej. Potrzebuję jedynie napędu DC ze zintegrowaną przekładnią, dlatego padło na właśnie taki silnik, który zresztą znajomy znalazł walający się w garażu. Niewiadomo nawet z jakiego modelu wymontowany - internet sugeruje, że może to być Citroen lub Fiat. Poniżej zdjęcie:
    Silnik od wycieraczek przednich w innych zastosowaniach

    Drogą eksperymentów udało mi się określić 2 tryby pracy silnika. Przy podłączeniu masy do czarnego i +12V do czerwonego kabla obroty względnie szybkie, przy podłączeniu czarnego do masy i +12V do białego obroty nieznacznie wolniejsze. Czy może ktoś potwierdzić, że żadnych więcej tajnych trybów w tym silniku nie uświadczę? A może zasugerować inne podłączenie wiedząc, że próbuję uprościć ten napęd do silnika DC z 2 przewodami? ;)
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 18  
    Witam zgadza się są dwie prędkości silnika od wycieraczek jeżeli się nie mylę to obudowa zewnętrzna jest połączona z masą i według potrzeb kolegi albo szybsze obroty albo wolniejsze jak kolega rozbierze silnik prędkości są uzyskane przez przesunięcie szczotko trzymacza pozdrawiam Robert.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 2  
    Dzięki za odpowiedź ;) O tych 2 prędkościach wiem, tylko zaniepokoiła mnie niewielka różnica tych dwóch biegów. Szybszy miał około 1.4sekundy/obrót, wolniejszy niecałe 2 sekundy/obrót - to normalne? Dodatkowo zaniepokoiło mnie wyraźne stuknięcie przekaźnika (pewnie krańcówka pozycji spoczynkowej?) i zastanawia mnie, czy przy moim podłączeniu krańcówka odcina mi moje +12V, ale siłą rozpędu "przebijam się dalej" i po chwili znowu załączam silnik, a la PWM? Jeżeli tak, to nie wykorzystuję jego całego potencjału.
  • Poziom 18  
    Witam powiem tak nigdy nie mierzyłem czasu ale jest to używany silnik warto go rozebrać co jest nie skomplikowane i sprawdzić stan szczotek i wirnik i obejrzeć zestyki i wszystko będzie jasne czy jest problem czy jest ok pozdrawiam Robert.
  • Poziom 38  
    Jak Ci nie potrzebny wyłącznik pozycji neutralnej to po prostu go pomiń.
  • Poziom 40  
    Ma zastosowanie w bramach garażowych, przemysłowych, ale tam przeważnie jest na 24 V. Zastosowanie ma wszędzie tam gdzie stosuje się przekładnie ślimakowe np : podnoszenie szyb, klapy bagażnika, drzwi, bramy, kurtyny itd.

    Jeden z tych przewodów to hamulec silnika, zwiera wirnik do masy, gdy by go nie było w czasie deszczu nie wyłączyłbyś wycieraczek.
  • Poziom 40  
    Niektóre silniki mają też tarcze z impulsatorem.
    Na logikę co do prędkości wsiądź do byle jakiego auta i policz wymachy na dwóch biegach w danym czasie i przelicz na częstotliwość. Nie spodziewam się żebyś otrzymał jakieś wielkie odchyłki od tego co masz. Samochód może osiągnąć dłuższe czasy wycieraczek przez czasowe ich uruchamianie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To stukanie, które słyszysz wynika z braku elementów przekładni. Wcale nie ma tam żadnego przekaźnika. Obroty podłączyłeś dobrze. Taka jest różnica.