Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo MK3 Tddi 90km - Nie odpala, diagonstyka elektryczna

kolszak 26 Oct 2016 14:04 2349 6
  • #1
    kolszak
    Level 16  
    Witam,
    Samochód został zgaszony. Później nie odpalił. Jakikolwiek brak wcześniejszych objawów uszkodzenia pompy czy to sterownika.

    1) Odkręcam/luzuje wtryski ON kapie praktycznie bez cisnienia
    2) Sprawdziłem sterownik (tzn wykręciłem go oddałem do serwisu - diagostyka, sterownik sprawny
    3) Błędy z komputera (nie miałem dokładnych bo to sprawdzał kto inny), wskazywały na pompę, dokładnie 0barów na pompie, wszystkie testy czujników i wtryskiwaczy przeszły OK
    4) Czy jest jeszcze coś przed ostateczną diagnozą o pompie wtryskowej (vp30)

    Dodam tylko, że ta wersja nie ma pompki pomocniczej, podepne go jeszcze na krótko z węża, ale wszystko jakby wskazywało na problem elektryczny/elektroniczny.

    Samochód stoi w garażu ale ładnych parę km od domu co utrudnia wszystko i przedłuża, najpewniej będzie holownik do warszatu, ale może coś jeszcze pominąłem?

    Ma ktoś rozpiskę napieć w kostce która wchodzi do sterownika pompy?
    Samochód nie odpala, nie dostaje odpowiedniego cisnienia, nie zglasł podczas jazdy, nie muliło go.

    Serwis w Bydgoszczy - pompa, ale czy zdażyło się komuś, że pompa wysiadła nagle bez żadnych objawów? Imobilajzer OK, uprzedze pytania.

    -
    Jest jeszcze jeden pomysł kable od zaworu były tak sparciałe, że są praktycznie bez izolacji (tego dolnego zaworu na pompie). Mogło być tak, że było zwarcie na nich, sterownik według serwisu gdzie był sprawdzany ma zabezpieczenie przed zwarciem, więc nie otworzył się zawór, gdyby zawór się zaciął mechanicznie to powinien oberwać sterownik. Będę to montował z powrotem i założe nowe izolacje, ale przekonuje się raczej, że faktycznie może kwestia pompy.
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    pompa najczesciej, a jak masz watpliwosci to inny dobry warsztat i diagnostyka.
  • #3
    kolszak
    Level 16  
    Ok. Serwis BDG lub Torun, ktory to ogarnie. Mozecie podrzucic nie chce go holowac po kilka razy. Co do serwisu od sterownika tyle moglem zrobic we wlasnym zakredie. Polozenie samochodu blizej do Bydgoszczy niz Torunia. Padl na wyjezdzie.
  • #4
    kolszak
    Level 16  
    Dzis poskładałem sterownik. Miałem odpięte klemy podłączyłem i teraz auto zachowuje się zupełnie inaczej.
    1) Po podpięciu klem przekręcam kluczyczyk miga kontrolka świec
    2) Kręcę rozrusznikiem po ok 5 sek nie odpalania miga kontrolka świec i immobilazjera
    3) Gdy potem będę włączał zapłon nie mignie mi jak za pierwszym razem, kontrolka świec, tylko dopiero po nie odpalniu przy kręceniu rozrusznikiem.

    Sugerowałem się diagnostyką z komputera, a sam sprawdziłem, (co prawda miernikiem nie żarówką), ale na pinach kostki od sterownika pompy nie mam wogóle napięcia (zapłon włączony), nie mam też 5V na sterowniku, więc nie ma prawa działać. Rozgrzebałem przekaźnik pod akumulatorem sprawdziłem działa. Zamieniałem przekaźniki w skrzynce koło akumulatora pompa <-> wentylator, bez zmian. Bez schematu troche błądze, Poproszę propozcyje, lub dobry elektronik by auto do bydgoszczy zaciągnąć. Pompa to na pewno nie jest uszkodzona.
  • #6
    kolszak
    Level 16  
    Kto pisze ze pompa? Przeciez pisze sam wyraznie nie ma zasilania na gniezdzie sterownika pompy to gdzie tu o pompie gadac. Zrobisz pompe tez nie odpali sam prad sie nie przywroci. Sterownik sprawdzony w serwisie 100% sprawny, mierze go na samochodzie nie dziala bo nie dostaje zasilania to jak ma dzialac zawor jeden z drugim bez pradu na elektronice sterownika?
  • #7
    kolszak
    Level 16  
    Ok, może komuś się przyda.
    Winny był sterownik, wiązka była sprawna. Poprostu za pierwszym razem trafiłem do osoby która nie sprawdziła poprawnie sterownika. Następny zakład naprawił temat.
    Co do pomiarów. W przypadku gdy sterownik nie ma komunikacji po CAN z komputerem, przekaźnik podający zasilanie na sterownik załączany jest na ok 1 sek. Więc sytuacja była taką, dokonując pomiarów sam zanim włączyłem stacyjkę i doszedłem do kostki sterownika na pompie to siłą rzeczy już miałem te napięcie na przekaźniku odłączone przez komputer.
    Przekaźnik schowany pod akumulatorem, steruje w wersji 90km TDDi zasilaniem sterownika pompy wtryskowej, nie świecami żarowymi, wynikało to ze schamatu który znalazłem i pomiarów (bo w tym temacie różne głupoty ludzie piszą)
    Wraz ze sterownikiem została też zrobiona pompa dla świętego spokoju.