Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tanie auto miejskie dla osoby starszej (67lat)

26 Paź 2016 14:54 1929 42
  • #1 26 Paź 2016 14:54
    2824003
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 26 Paź 2016 19:23
    Gunslinger
    Poziom 29  

    Nie mam Arosy, ale też zastanawiałem się nad zakupem. Z tego co słyszałem lubiły padać skrzynie biegów. Sprawdzić wszystkie biegi czy nie zgrzytają, wyskakują itp. Silniki źle traktowane lubiły pożerać olej. Trzeba również sprawdzić dokładnie czy cała elektryka działa. A znajdziesz to wszystko po prostu szukając w google.

    0
  • #3 26 Paź 2016 19:58
    MrMalo82
    Poziom 12  

    Ja bym sobie dał spokój Arosa 1,0 to tragedia, małe, bez dynamiki i przepłaca się za to że tak jak Lupo zachodnie maleństwo.
    Poza tym dużo trupów z Niemiec, lepiej wybrać Fiata Seicento 1.1 jedzie lepiej niż Arosa 1,0 i dużo aut z PL salonów.

    Ogólnie jak ma być po zachodniemu to lepiej celować w segment B - Ibiza albo Polo
    A nie takie klaustrofobiczne autka i to jeszcze ściągnięte z Niemiec.

    Ogólnie jaki budżet? bo zasada jest taka jak mamy mało gotówki na auto to szukamy dobrego stanu a nie Seat Arosa czy inne marka.
    Jak będzie zdrowe np Megane I to ja bym brał albo np. jakaś Ibiza..

    Dla mnie szkoda kasy dla 1,0 silnika i Arosy.

    A na co zwracać przy oględzinach uwage? no na pewno opony bo przy takim budżecie to jest 1/3 wartości auta pewnie, do tego czy nie ma wycieków, czy nie składany jakiś, czy pali od razu czy ma problemy, szyby, działanie ewentualnego wyposażenia i tyle.


    P.S. a jak ma być ta Arosa koniecznie to lepiej 1,4 60 koni, niby 10 koni więcej ale osiągi lepsze, lepszy moment obrotowy przecież te 50 koni to jest tragedia prawie 20 sek do setki..i potem tego nie można sprzedać, a do tego pewnie wyposażenie bieda-edition jak to mówią ;)

    0
  • #4 26 Paź 2016 22:05
    Gunslinger
    Poziom 29  

    No i racja. Przymierzałem się do Arosy, a zakupione zostało polo 6n 1.3 55km. Silnik dynamiczny, nie czuć by jakoś strasznie odstawał. Miejsca w środku masa, bliżej do golfa, niż do Seico czy Clio. Części tanie "jak barszcz". Spalanie 8l, ale sądzę że to przez przepustnice, więc inny egzemplarz spalał by pewnie z 7. Bagażnik może nie jak golf, ale w przeciwieństwie do Arosy jest. Wady to słaba podłoga (ja akurat ma zdrową i to bardzo, więc warto poszukać) i ogólna korozja. Bliźniak to Seat Ibiza.

    0
  • #5 27 Paź 2016 10:54
    2824003
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 27 Paź 2016 11:01
    sebap
    Poziom 40  

    Arosa vs 607 ?? Ło matko... Masz rację, 607 będzie idealne do miasta dla osoby starszej mającej prawo jazdy od niedawana. W dodatku w dieslu na krótkie trasy.
    Ten temat to jakaś prowokacja?

    1
  • #7 27 Paź 2016 11:05
    2824003
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 27 Paź 2016 11:18
    sebap
    Poziom 40  

    W tym 607 pierwsza grubsza awaria, która niechybnie wystąpi za chwilę, przekroczy kwotę zakupu auta.

    0
  • #9 27 Paź 2016 11:37
    2824003
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 27 Paź 2016 11:41
    sebap
    Poziom 40  

    Wręcz przeciwnie, to bardzo udane silniki. Miałem na myśli osprzęt silnika i zawieszenie.

    0
  • #11 27 Paź 2016 12:00
    wichurewicz
    Poziom 24  

    607 do miasta dla niedoświadczonego kierowcy to świetny pomysł. Zwłaszcza ten metrowy zwis przedni będzie bardzo pomocny przy parkowaniu w ciasnych miejscach, o które nietrudno w mieście. Do tego egzemplarz wytłuczony na taksówce to pomysł jeszcze lepszy, rodem ze "Zmienników". Sprawdź dokładnie obicia foteli, może ma gdzieś zaszyte dolary?

    Jeśli chcesz kupić jakikolwiek samochód, to weź czerwony. Czerwone są szybsze.
    Jeśli chcesz kupić mały miejski pojazd dla niedoświadczonego kierowcy, to weź coś pokroju Yarisa, Seicento, Matiza, Getza lub coś podobnego. Wielosezonowe opony w rozmiarach typu R13-14 nie będą koszmarnie drogie, spalanie nie przekroczy 10 litrów, ubezpieczenie silników poniżej 1.5 też nie powinno przerazić. No i części, do takich maluchów z reguły wszystko kosztuje śmieszne grosze, a do tego są konstruowane wedle metody "czego nie ma, to się nie zepsuje".

    No ale my się tu produkujemy a skończy się jakimś zamęczonym Golfem na ropę, bo sąsiad akurat miał takiego ładnego z małym przebiegiem i książką serwisową. Jak zwykle.

    0
  • #12 27 Paź 2016 12:17
    2824003
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 27 Paź 2016 12:18
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Szukaj Punto ,Lanos w lpg. O wynalazkach zapomnij...

    0
  • #15 27 Paź 2016 12:24
    sebap
    Poziom 40  

    Oferta o niebo lepsza od 607 ale wnikliwie obejrzyj progi i podłogę bo może być nieciekawie.

    0
  • #16 27 Paź 2016 14:15
    alekt77
    Poziom 26  

    Piszesz:
    "Osobie starszej przyda się i cisza, i klima latem, i dobre ogrzewanie zimą, a co on w takim Seicento, marznąc ma? Elektryka foteli, elektrycznie otwierane szyby ... to tez jak by nie patrzeć wygoda."

    Ale wcześniej piszesz:
    "...auto miejskie służące do jazdy od czasu do czasu. Około 30km tygodniowo."


    Przy 30 km tygodniowo to nawet dobrze silnik się nie rozgrzeje więc jakie ogrzewanie? No i ta "elektryka foteli", dla jednej osoby?
    Jeśli to ma być pierwsze auto, miejskie dla mało doświadczonego kierowcy, roczne przebiegi ok. 2000 km to trzeba brać z jak najmniejszą ilością bajerów, nieduże i niekoniecznie z LPG (zanim się przełączy koniec trasy!).

    0
  • #17 27 Paź 2016 14:20
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Nie jak wszystko ok z układem chłodzenia to po góra 1 km przy mrozie masz juz lpg.

    0
  • #18 27 Paź 2016 14:23
    wichurewicz
    Poziom 24  

    elka2222 napisał:
    Ej no, po co ta złośliwość? Prócz tego o czym już mowa liczy się też wygoda. Seicento kontra 607-mka? Osobie starszej przyda się i cisza, i klima latem, i dobre ogrzewanie zimą, a co on w takim Seicento, marznąc ma? Elektryka foteli, elektrycznie otwierane szyby ... to tez jak by nie patrzeć wygoda. Przyznam się też że kandydatów jest trochę więcej:

    1. Peugeot 607 2.0HDI (3300 ostatecznie)
    2. Peugeot 206 1999 1.4 PB (2600zł)
    3. Astra G 2001 1.6 LPG (2800zł)
    4. Saxo 1999r 1.1 (2500zł)
    5. Focus 2000r kombi 1.6 PB (3300zł)
    6. Focus 2000r kombi 1.8TDDI (3100zł)
    7. kilka Punto II (2001-2002) z PB (od 2600 do 3000zł)
    8. Megane 2000r sedan 1.6 PB (2900zł)

    Za te pieniądze takie wybrzydzanie? Czy może przeoczyłem jedno zero w kwocie? Był tu niedawno podobny temat, nie chce mi się powtarzać.

    W Seicento zimno będzie krócej, niż w dowolnym dieslu, bo mały silnik benzynowy w połączeniu z nieszczęśliwym umiejscowieniem chłodnicy sprawiają, że ten samochodzik nagrzewa się po kilku minutach (o ile termostat jest sprawny - 30 zł jakby przyszło wymieniać). W lecie stanowi to pewien problem, bo w korkach wentylator pracuje niemal non stop. Elektrycznie sterowane szyby to żadna egzotyka, były też wersje z klimą, ale rzadko spotykane.

    Z wymienionych przyjrzałbym się bliżej Astrze, 206 i Punto, przy tym ostatnim wnikliwie sprawdzając stan podwozia. Saxo ostatecznie też, ale może być trudno w nich o klimę. Reszta jest za duża na miasto dla kogoś ze świeżym prawkiem.

    0
  • #19 27 Paź 2016 14:39
    alekt77
    Poziom 26  

    Kolego andrzej20001 po co LPG przy przebiegach tygodniowych 30 km?! A mamy dodatkowe koszty typu droższy przegląd, filtry gazu i może się okazać że butla zaraz będzie do legalizacji. Z tym przełączeniem się na LPG po "góra 1 km na mrozie" to też drobna przesada, sam mam auto z LPG, w miarę nowe (6lat) sprawne, regularnie serwisowane i przy mrozach przełącza się po ok. 1,5 - 2 km. A przy podanych przebiegach będzie to połowa trasy, zakładając że na te 30 km złoży się 5 - 6 wyjazdów.

    0
  • #20 28 Paź 2016 07:07
    2824003
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 28 Paź 2016 07:21
    TomekB123
    Poziom 18  

    Kolego. Napaliłeś się na fajny wygląd, ale mając 3800 zł na samochód nie pchaj się w taką potencjalną skarbonkę bez dna, bo idąc z nim do serwisu szybko zostawisz w nim takie same pieniądze. Zresztą taki diesel nie pali 5L/100 podczas wypraw do kościoła i po bułki. No i OC idzie ostro w górę, a to 2 litry pojemności.

    Twoim celem jest proste autko benzynowe o niewielkiej pojemności. Najlepiej starsze, żeby każdy fachowiec w garażu ogarnął je za flaszkę.

    0
  • #22 28 Paź 2016 07:23
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Bez znizek masz z 3000 za oc.

    0
  • #23 28 Paź 2016 07:44
    2824003
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 28 Paź 2016 08:54
    andrzej20001
    Poziom 42  

    elka2222 napisał:
    Byliśmy w weekend na giełdzie w Warszawie
    :) :)

    0
  • #25 28 Paź 2016 09:12
    2824003
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 28 Paź 2016 09:57
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Robiłem wczoraj A4 96 tdi 110 w kombi z klimatronic, kupione za 250E , bo immo padło i w de rozłozyli ręce. :)
    Poszukaj w komisach bo sćiągaja corsy , punta, 206 takie po 200-300e. to za 300-4000 wyrwiesz coś.

    0
  • #27 28 Paź 2016 10:17
    wichurewicz
    Poziom 24  

    elka2222 napisał:
    Szukasz auta do 2000zł, złom. Dodasz 1000zł i szukasz do 3000zł, złom. Dodasz 1000zł i dalej szukasz, złom. Wnerwisz się i dodasz kolejne 2000zł i szukasz za 6000zł, złom, kombinatorstwo, przekręt na przekręcie.

    Dodasz 20000 zł i nadal złom, kombinatorstwo i przekręty. Witaj w okrutnym świecie handlu używanymi samochodami. Nowe i niekombinowane są w salonach, przy czym najtańszy Ford Ka czy inna Dacia to około 40000 zł na wjazd za golasa na stalowych felgach.

    Belka w 206 to standard, a w takim za 3000 zł to wręcz pewność. Skoro odstrasza cię taka oczywistość jak belka w Peugeocie, a rzekomo masz warsztat po kosztach i w ogóle, to czemu się porywasz na 607, 307 i generalnie modele wyższe niż miejski maluch z jakimś 1.2 i siedmioma częściami ruchomymi do popsucia? Mówiłem już - wygląd, kolor, wyposażenie to nie w tym budżecie, bierze się to co jedzie w miarę prosto i ma jeszcze podłogę. Może Matiz?

    0
  • #28 28 Paź 2016 10:20
    sebap
    Poziom 40  

    Matiz to dobra opcja a jak trafi takiego ze zrobionymi progami i nadkolami tył to jeszcze ładnych parę lat pośmiga.

    0
  • #29 28 Paź 2016 10:28
    andrzej20001
    Poziom 42  

    A Tico kazdego ze świateł odstawia. Za tą kasę nie ma co wybrzydzać...

    0
  • #30 28 Paź 2016 10:34
    2824003
    Użytkownik usunął konto