Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBwayPCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wytrawianie, tusz nie zostaje na laminacie

26 Paź 2016 17:24 1002 12
  • Poziom 2  
    Witam, jestem początkującym elektronikiem i chciałem wykonać swoją pierwszą płytkę.
    Niestety napotykam sie na problem, ale od początku...
    Na wyczyszczony laminat (plyn do mycia naczyń i rozpuszczalnik) przykladam kartkę (papier kredowy, wydrukowane w punkcie ksero) i to wszystko prasuje żelazkiem, potem wszystko daje do wody i odrywam papier. Niestety po odklejeniu papieru większość tuszu znajduje sie na papierze a tylko troche na płytce (zdjecie)

Proszę o wskazanie co robię nie tak, oraz podpowiedzi.
    Z góry dzieki :D
    Jeśli zle umieściłem temat prosze o przeniesienie
  • PCBwayPCBway

• Poziom 36  
    Opcje są dwie źle wygrzane lub punkt ma kiepski toner (lub drukuje w trybie oszczędnym).
    Wydruk musi być idealnie czarny aby toner dobrze przykleił się do płytki.
    Zanim oderwiesz namocz w wodzie z octem papier kredowy sam zacznie bulgotać i odchodzić.
    Ja jeszcze matowie miedź delikatnie drobnym papierem ściernym przed umyciem rozpuszczalnikiem a następnie Izopropanolem. Osobiście płyn do naczyń stosuję zgodnie z nazwą (do naczyń).
  • PCBwayPCBway
  • Poziom 43  
    Jak Koledzy wyżej - możliwości są trzy:
    1. Kiepski toner (zamiennik) w punkcie ksero. Sam musiałem kilka punktów "przerobić" (sprawdzić) zanim znalazłem jeden, w którym wydruki się nie odklejały wraz z papierem. Niestety - mieli duże "odbycie" i skończył im się oryginalny toner...
    2. Za niska temperatura "prasowania", lub za krótko prasowane. Spróbuj wydłużyć czas lub (i) temperaturę. Mocno dociskaj żelazko do płytki.
    3. Rozpuszczalnik zanieczyszczony jakimś tłustym świństwem. Też się kiedyś naciąłem na ACETON - który tylko z nazwy był czysty...
  • Poziom 28