Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W251 - Ksenon czasem mruga, ogólnie nie świeci.

multivac535 26 Paź 2016 18:42 483 9
  • #1 26 Paź 2016 18:42
    multivac535
    Poziom 3  

    Witam.
    Mam od niedawna Mercedesa R320 ( W251 ) i pewnego poranka podczas odpalania ksenon przestał świecić, mrugnie przy odpaleniu i gaszeniu i czasem w czasie jazdy.
    Dziś zmieniłem żarnik, ale nie pomogło, przełożyłem przetwornice z prawej do lewej i tez nic.
    Gdzie dalej szukać?

    Z góry dziękuję za wskazówki.

    0 9
  • #2 26 Paź 2016 22:13
    vag_padło
    Poziom 14  

    nie ogarniesz SAM , udaj sie do warsztatu



    Moderowany przez T5:

    Idea forum nie na tym polega.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

    0
  • #3 26 Paź 2016 22:24
    multivac535
    Poziom 3  

    vag_padło napisał:
    nie ogarniesz SAM , udaj sie do warsztatu

    No, dziekuje bardzo, chyba bym sie nie domyslil, ze opcja jest warsztat. Widocznie znasz przyczyne i wiesz, ze nie da sie tego naprawic.

    0
  • #4 27 Paź 2016 00:05
    misiek1111
    Poziom 19  

    W obu lampach mruga?
    Sprawdź napięcie zasilania bezpośrednio przed przetwornicami, także z funkcji obciążenia podczas rozruchu ksenona.

    0
  • #5 27 Paź 2016 08:07
    multivac535
    Poziom 3  

    misiek1111 napisał:
    W obu lampach mruga?
    Sprawdź napięcie zasilania bezpośrednio przed przetwornicami, także z funkcji obciążenia podczas rozruchu ksenona.

    Nie, to jest tylko w lampie od strony kierowcy, dlatego tez przekładałem przetwornice z prawej do lewej.
    Napięcie chcialem sprawdzic wczoraj, bo gdzies wyczytałem, ze ktos miał podobny problem i napięcie zanikało, ale juz nie bylo podane dlaczego tak sie działo ( ktos sugerował utratę masy ).
    Troche ciężka sprawa z pomiarem, bo tam jest bardzo malutka kostka z trzema kabelkami i ciężko tam cokolwiek włożyć ale może wsunę spinacz bym mógł zmierzyć i będzie jakos dojście.

    0
  • #6 27 Paź 2016 10:07
    misiek1111
    Poziom 19  

    Możesz wbić szpilkę w przewód.

    0
  • #7 27 Paź 2016 10:28
    multivac535
    Poziom 3  

    Ta mala kostka jest otwieralna sie okazalo.
    Przy starcie na czewonym kablu pokazuje prawie 18V ale przez bardzo krotka chwile.
    Potem jest kabelek bialy i zielony, nie mam pojecia od czego.
    Sprawdzilem w drugiej lampie i jest dokladnie tak samo.
    Przy starcie okolo 18V na bardzo krotka chwile, potem prawie 0 na pozostalych dwoch nic nie pokazuje.

    Kostke i laczenia spsikalem sprayem do elektryki, ale dalej nic a w samej lampie nie widac zadnej wilgoci.

    EDIT:
    Bylem u mechanika i sam troche poszperalem i nie do konca jestem pewny czy opisalem dobrze co zrobilem.
    Piszac ze zamienilem stronami przetwornice, mialem na mysli to... na co niektorzy mowia starter - jest w zalaczniku.

    Od mechanika dowiedzialem sie ze jest sterowanie ksenonem pod lampa,podal mi nazwe ale nie wiedzialem za bardzo o co mu chodzi ( ja mieszkam w Szwecji) i mowil, ze musi zdemontowac lampy by zobaczyc numer bo mu w systemie nie pokazuje.
    Teraz wiem,ze pod lampa jest " przetwornica" ktora jest zamontowana do lampy od dolu - zdjecie w zalaczniku
    On uwaza, ze to sie wlasnie zepsulo, ale by do tego dojsc i zamienic stronami to trzeba zdiac zderzak. Powiedzial tez, ze lewa strona steruje prawa lampa i odwrotnie- czy ktos o czyms takim slyszal?????

    0
  • #8 27 Paź 2016 18:19
    misiek1111
    Poziom 19  

    Zdejmij zderzak i zamień przetwornice.

    0
  • #9 27 Paź 2016 21:25
    multivac535
    Poziom 3  

    misiek1111 napisał:
    Zdejmij zderzak i zamień przetwornice.

    No teraz to juz oczywista sprawa, ze tak trzeba zrobic aby postawic diagnoze.

    0
  • #10 29 Paź 2016 16:54
    multivac535
    Poziom 3  

    Witam.
    No i sprawa sie wyjasnila.
    To oczywiscie przetwornica byla powodem nie swiecacego ksnenona, mysle ze szybciej by sie to wyjasnilo gdyby nie wprowadzenie w blad nazewnictwa, ale to juz historia.

    Jak by ktos w przyszlosci mial taki problem w Mercedesie R320 ( W251 ) to musi wiedziec kilka szczegolow.
    Przetwornica jest przykrecona do dolnej czesci lampy ( widoczne na zalaczniku " Przetwornica R320 "
    Niestety aby sie do niej dostac, trzeba wymontowac cala lampe.
    To nie prawda, ze trzeba demontowac zderzak!
    Lampa jest zamontowana na 3 srubach, do dwoch jest dostep od gory w komorze silnika.
    Trzecia sruba jest od wewnetrznej strony i trzeba zdemontowac przednia czesc nadkola. Nadkole jest dzielone na dwie czesci i musimy tylko zdiac przednia.
    ( Widoczne w zalaczniku " Nadkole R320 ")

    Aby uniknac porysowania lampy i jej uszkodzenia, zalecem wykrecenie 5 srub i poluzninie metalowej belki, ktora potem da sie przesunac o jakies 10 mm, ktore niezmiernie nam pomoze w wyciagnieciu i montazu lampy. ( Widoczne w zalaczniku " Belka R320 ")

    Aby sprawdzic przetwornice nie trzeba jej odkrecac i zamieniac, kable od lampy sa na tyle dlugi, ze mozna odlaczyc jedna lampe i od strony kola podlaczyc druga w celu testu.

    Oczywiscie, nie musze pisac, ze aby zdiac nadkola trzeba tez zdemontowac kola :-)

    Cala operacja zajela mi okolo 2 godzin.
    Mam nadzieje, ze te informacje komus sie przydadza w pzyszlosci.

    Pozdrawiam serdecznie

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo