Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

horizon , denon - upc horizon, amplituner denon

derkipan 26 Paź 2016 19:35 2247 4
  • #1 26 Paź 2016 19:35
    derkipan
    Poziom 2  

    Podłączyłem dekoder horizon kablem hdmi do amplitunera denon avr 1612 a nastepnie amplituner do telewizora- lg lcd z 2008 roku.
    Dzwięk działa, wszystko ok ale nie mogę dawać głośniej pilotem od upc. Muszę używać pilota od amplitunera . Gdy daję głośniej pilotem upc - na telewizorze pojawia się pasek zwiększania głośnosci ale nie robi się głośniej.
    Pilot jest sparowany z telewizorem i nie da sie go sparować z amplitunerem.
    Trzech techników z upc powiedziało ze nic sie nie da zrobić -tak musi byc gdyż horizon nie ma modułu sterowania głosnością, ale znajomi mogą zgłaśniać tym pilotem. Pogrzebałem troche w internecie i moje pytanie jest takie. Czy tak sie dzieje dlatego ze moj telewizor nie ma audio return chanel?? Amplituner ma .
    Jesli tak , to czy mogę zakupić jakis adapter itp - który spowoduje ze bedę mogł dawać głośniej pilotem od horizona?? Czy jest moze inne rozwiązanie? chwilowo nie chciałbym kupować nowego telewizora, tamten działa bardzo dobrze

    0 4
  • #2 27 Paź 2016 01:15
    Polon_us
    Poziom 40  

    derkipan napisał:
    pogrzebałem troche w internecie i moje pytanie jest takie. czy tak sie dzieje dlatego ze moj telewizor nie ma audio return chanel?? amplituner ma .

    Jest to prawda. Gdyby telewizor wspierał funkcję ARC i przy zmianie połączeń sterowanie głośnością przy pomocy pilota Horizon byłoby możliwe.

    Ale,

    Czy coś stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać pilot wzmacniacza jako główny pilot domowy?
    Z tego co widzę w dokumentacji wzmacniacza, pilota można zaprogramować dla szeregu urządzeń w tym TV czy dekoder.
    Wszystko jest ładnie opisane w instrukcji.
    Kolega nie rozważał tej możliwości?

    P.S.

    Naszło mnie, że w zasadzie byłoby to możliwe - wersja pilot Horizon.

    Zakładam, że telewizor ma wyjście słuchawkowe, które możnaby podłączyć do wejścia analogowego wzmacniacza. Dekoder musiałby być podłączony do telewizora w takiej sytuacji.
    Tyle, że dźwięk byłby tylko stereo, ewentualnie sztucznie rozszerzony na wszystkie kolumny za pomocą Dolby ProLogic czy innego ulepszacza dźwięku.

    0
  • #4 28 Paź 2016 00:54
    Polon_us
    Poziom 40  

    Heh, domyślam się, że pokazując te urządzenie, kolega miał na myśli wykorzystanie jego funkcji ARC + sygnał cyfrowy audio na wyjściu optycznym.

    O ile dobrze odczytałem zamysły kolegi, to odpowiedź na pytanie jest -> nie, nie spełni.

    Podstawowy - sygnał na wyjściu optycznym jest "niewrażliwy" na ustawienia głośności w telewizorze.
    Jest to wyjście stało-poziomowe.
    Jest jeszcze inny powód, ale musiałbym się za długo rozpisywać. Z tego względu pominę ten drugi aspekt.

    0
  • #5 24 Lis 2017 15:50
    DiscoV8
    Poziom 1  

    Witam,
    Jestem nowy i szukam pomocy w bardzo podobnym temacie. Horizona z UPC mam podłączonego do amplitunera NAD przez HDMI. Od amplitunera idzie kabel HDMI przez rozgałęźnik do telewizora i projektora i tak podawane jest video. Audio idzie do głosników amplitunera. Po podłaczeniu Horoizona moge go sparować z TV żeby go właczac i wyłaczać z pilota Horizon. Ale niestety nie działa opcja zmiany głośności z poziomu pilota Horizon. Czyli podobnie jak to opisał kolega tworzacy wątek. Róznica jest taka, że w poprzedniej konfiguracji miałem KAON-a z UPC i wszystko smigało jak sie patrzy z pozionu pilota KAON. Teraz nie mogę regulować głośności. Jedyna rzecz, jaka zmieniła się po zainstalowaniu Horizona to nowy kable HDMI między amplitunerem a dekoderem Horizon. Mam rowniez przekonanie graniczace z pewnością, że w poprzednim układzie z poziomu pilota KAON regulowana była głośność na poziomie dekodera KAON. Teraz klawisze głośności od pilota HORIZON modyfikuja poziom głośności w telewizorze, z którego głośników i tak nie korzystam. Ktoś może to wytłumaczyć i podpowiedzieć, co zrobić, żeby było tak jak dawniej? Z góry dzięki.

    0