Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 2.0 HDI - długo kręci żeby odpalić, problem z ciśnieniem paliwa

26 Paź 2016 21:08 2631 8
  • Poziom 2  
    Witam,

    Mam problem z Peugeotem 406 2.0 HDI 1999r. 110 KM.
    Silnik potrzebuje dużo czasu na rozruch. Po odpaleniu pracuje normalnie - zdrowo.
    Zdarza mu się często, że w trakcie jazdy palą mu się kontrolki na desce rozdzielczej informujące o błędach. Gdy zapali się kontrolka błędu silnika, silnik unieruchamia się. Potrzebuje później chwili odpoczynku, żeby ponownie mógł odpalić.
    Diagnostyka wykazała, że jest za niskie ciśnienie paliwa do prawidłowego zapłonu. Silnik musi długo kręcić, aby to ciśnienie wytworzyć, a gdy wytworzy - odpala. Podobnież gdzieś ulatuje, ale nie widać żadnych niepokojących plam pod autem.
    Czy to jest coś z pompą, czy może wtryskiem? Czy jeszcze jakaś inna przyczyna?

    Niestety to tyle informacji od mechanika. Moim autem może się zająć dopiero za kilka tygodni. Może uda się samemu szybciej zlokalizować i naprawić problem...

    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiamy.
    Izabela, Marek



    Proszę uzupełnić temat. Gdzie są dane z diagnostyki, jakie kody błędów, jakie ciśnienie paliwa przy rozruchu? [T5]
  • Poziom 35  
    Obawiam się że nie tylko nie usuniecie usterki ale jeszcze swoimi działaniami utrudnicie lub uniemożliwicie prawidłowe jej wytypowanie . Niskie ciśnienie paliwa może być powodowane wieloma przyczynami od czujnika przez wtryski i kończąc na pompie które z tych rzeczy jesteście w stanie wymienić samodzielnie i co będzie jak okaże się ze to nie czujnik za 400pln albo pompa za 2 tys ? . Jedno co podpowiada moja praktyka to pozostawienie tego dla kogoś kto się tym zajmuje nie z przypadku . Kupienie sobie książki sam naprawiam P406 i na podstawie opisów rozważenie tego co podołam zrobić samodzielnie a co nie . Większość użytkowników auta powinna poprzestać na wymianie żarówek i kół zapasowych i to czasem się boje że któreś odjedzie bo nie zostało dobrze przykręcone . W mojej praktyce warsztatowej miałem już spalone sterowniki , pocięte instalacje i niektóre moduły w reklamówce bo poskładać ich klient nie potrafił . Najgorsze jest to że ludzie czytają brednie na forach i je realizują mając przekonanie że naprawią coś samodzielnie i zostanie w kieszeni to co trzeba by zapłacić w warsztacie , jednak żeby ocenić co jest wiarygodne na forum a co nie trzeba mieć jeszcze wiedzę która pozwala wyeliminować informacje które nie tylko nam nie oszczędzą pieniędzy ale zepsują auto bardziej .Takie naprawione bsi jak w na filmie też mi się o dziwo trafiło
    Link
  • Poziom 43  
    W Peugeot zacząłbym od naprawy rozrusznika jak tam siedzi Mitsubishi. A siedzi w 80%
  • Poziom 42  
    A ja od sprawdzenia obrotów na rozruchu i powiązania tego z narastaniem ciśnienia na rampie. to mogą sprawdzić sami. Potrzebny tylko dobry tester. Do tego hdi cdif 2 w zupełności wystarczy. Nie raz te motory nim ogarnialem. Tylko trzeba sobie zewnętrzne zasilanie zrobić bo na rozruchu rwie komunikację. Mam nadzieję że pomogłem :-))
  • Poziom 35  
    kortyleski napisał:
    A ja od sprawdzenia obrotów na rozruchu i powiązania tego z narastaniem ciśnienia na rampie. to mogą sprawdzić sami. Potrzebny tylko dobry tester

    Czytałeś może co napisałeś ? Kolego to nie jest tester ciążowy który kosztuje 30 pln w aptece w kiosku i markecie go nie kupisz , równie dobrze mogłeś napisać że potrzebny dobry warsztat z testerem . I nawet jeśli okaże się że ciśnienie bardzo słabo się buduje w rampie to sobie pompę wysokiego pod blokiem zregenerują i rozrząd ustawią ? Troszkę zdrowego rozsądku to nie jest fiat 126 gdzie wystarczył młotek 10,13 zabierak , uszczelka pod głowicę i membranka z zaworkami do pompki paliwa ...
  • Poziom 42  
    Jakbyś kolego nie zauważył celowo utrzymałem ironiczny ton wypowiedzi. Z resztą twojego postu się zgodzę, w tym aucie przeciętny Kowalski to sobie może olej sprawdzić i płyn w spryskiwaczach. Reszta to dobrze wyposażony warsztat
  • Poziom 35  
    Programy typu usterka zrobiły to że na każdego mechanika patrzy się jak na złodzieja , i każdy najpierw po forach , filmy w necie a na końcu jak nie zrobi sam to w drzwiach ryczy to 100pln kosztuje i słyszy do widzenia drzwi są tam proszę sobie robić za 100 samodzielnie .Do tego otwierasz portale z wszystkim do kupienia a tam regeneracja 100, naprawa 50 , diagnostyka 30 . A z bsi i filmem to nie żart ręce mi opadły jak klient przyniósł a miał tylko zgnitą kostkę w lampie ....
  • Poziom 43  
    @kamyczek Prawda....smutna. "Panie a na forum to napisali........."
  • Poziom 25  
    Na początek to kup 4 słoiki śledzi do tego litr wódki, skonsumuj wszystko. Jak wylądujesz na OIOMie to poproś o wężyki od kroplówki i w ten sposób będziesz miał wszystko do zbudowania testera, którym zrobisz próbę przelewową wtryskiwaczy. Jeśli próba wypadnie pomyślnie to już sam chyba nie dasz rady i potrzebny będzie spec od HDI , nie mylić z TDI bo to robią szwagry pod blokiem ;)