Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Stilo 1.9 MJTD - Ciężko kręci rozrusznikiem po nocy

26 Paź 2016 22:29 801 3
  • Poziom 13  
    Witam

    Jak w temacie. Pacjent Fiat Stilo 1.9 120KM Multijet. Problem pojawia się po kilkugodzinnym postoju, np. po nocy lub po wyjściu z pracy. Podczas odpalania słychać, że ciężko mu się kręci. Zapala po 2-3 obrotach wałem, ale wał obraca się dość wolno. Tak jakby coś go trzymało... Co ciekawe jeśli zgaszę silnik 5 minut później i odpalę ponownie, podobnych problemów już nie ma. Mam wrażenie, że im chłodniej tym gorzej. Sprawdziłem mój 6 letni akumulator. Naładowany wieczorem do pełna prostownikiem z Lidla pokazuje tuż po naładowaniu 12,6V. Rano, nie dotykając wcześniej silnika multimetr pokazuje 12,2V. Poboru prądu nie sprawdzałem. Napięcie ładowania wg mojego multimetra na odpalonym i nieobciążonym silniku to 13,7V. Robię dziennie dwie 4 km trasy. Pojechałem dziś do sklepu z akumulatorami. Sprzedawca sprawdził swoim specjalistycznym multimetrem mój stary akumulator o pojemności 60Ah 540A.. Stwierdził, że jego kondycja jak na 6 letni niefirmowy akumulator jest całkiem niezła. Prąd rozruchowy zmierzony testerem pokazywał ok. 390A, napięcie spoczynkowe 12,5V, a napięcie ładowania 14V bez spadków pod obciążeniem. Oczywiście auto było rozgrzane, po przejechaniu kilku km. Zaryzykować i kupić nowy akumulator z konkretnym prądem rozruchowym, czy szukać problemu gdzieś indziej?
  • Poziom 25  
    Nie znam ładowarki z Lidla, ale weź ten akumulator na weekend z auta i ładuj conajmniej kilkanaście godzin. Ładowarka powinna kończyć ładowanie z napięciem ~14,5V, warto abyś to zmierzył. Po odłączeniu jej i odczekaniu ~½ godziny napięcie rzeczywiście może spaść do 12,6V. Znalazłem, że niektórym ładuje ona prądem zaledwie 0,8A.
    Druga sprawa, to sprawdź kabel masowy, w szczególności wszelkie jego połączenia z karoserią i silnikiem należy odkręcić i wyczyścić. 13,7V mam rozumieć na biegu jałowym? Jakie napięcie ładowania z obciążeniem dodatkowym?
    Trzecia sprawa, 6-letni aku może zwyczajnie mieć już dość i objawia się to właśnie "na zimno".
  • Poziom 13  
    Tak jak napisałem wcześniej, tester sprzedawcy wykazał stabilne napięcie ładowania 14V pod obciążeniem (światła, klimatyzacja, ogrzewanie tylnej szyby).
    Te 13,7V o których wspominałem, to wartości pokazywane przez mój tani multimetr z internetów na biegu jałowym bez obciążenia.
  • Poziom 13  
    Problem rozwiązał się sam po zakupie nowego akumulatora. Zamykam.