Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1.9 MJTD - Ciężko kręci rozrusznikiem po nocy

26 Oct 2016 22:29 1074 3
  • Level 13  
    Witam

    Jak w temacie. Pacjent Fiat Stilo 1.9 120KM Multijet. Problem pojawia się po kilkugodzinnym postoju, np. po nocy lub po wyjściu z pracy. Podczas odpalania słychać, że ciężko mu się kręci. Zapala po 2-3 obrotach wałem, ale wał obraca się dość wolno. Tak jakby coś go trzymało... Co ciekawe jeśli zgaszę silnik 5 minut później i odpalę ponownie, podobnych problemów już nie ma. Mam wrażenie, że im chłodniej tym gorzej. Sprawdziłem mój 6 letni akumulator. Naładowany wieczorem do pełna prostownikiem z Lidla pokazuje tuż po naładowaniu 12,6V. Rano, nie dotykając wcześniej silnika multimetr pokazuje 12,2V. Poboru prądu nie sprawdzałem. Napięcie ładowania wg mojego multimetra na odpalonym i nieobciążonym silniku to 13,7V. Robię dziennie dwie 4 km trasy. Pojechałem dziś do sklepu z akumulatorami. Sprzedawca sprawdził swoim specjalistycznym multimetrem mój stary akumulator o pojemności 60Ah 540A.. Stwierdził, że jego kondycja jak na 6 letni niefirmowy akumulator jest całkiem niezła. Prąd rozruchowy zmierzony testerem pokazywał ok. 390A, napięcie spoczynkowe 12,5V, a napięcie ładowania 14V bez spadków pod obciążeniem. Oczywiście auto było rozgrzane, po przejechaniu kilku km. Zaryzykować i kupić nowy akumulator z konkretnym prądem rozruchowym, czy szukać problemu gdzieś indziej?
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 25  
    Nie znam ładowarki z Lidla, ale weź ten akumulator na weekend z auta i ładuj conajmniej kilkanaście godzin. Ładowarka powinna kończyć ładowanie z napięciem ~14,5V, warto abyś to zmierzył. Po odłączeniu jej i odczekaniu ~½ godziny napięcie rzeczywiście może spaść do 12,6V. Znalazłem, że niektórym ładuje ona prądem zaledwie 0,8A.
    Druga sprawa, to sprawdź kabel masowy, w szczególności wszelkie jego połączenia z karoserią i silnikiem należy odkręcić i wyczyścić. 13,7V mam rozumieć na biegu jałowym? Jakie napięcie ładowania z obciążeniem dodatkowym?
    Trzecia sprawa, 6-letni aku może zwyczajnie mieć już dość i objawia się to właśnie "na zimno".
  • Level 13  
    Tak jak napisałem wcześniej, tester sprzedawcy wykazał stabilne napięcie ładowania 14V pod obciążeniem (światła, klimatyzacja, ogrzewanie tylnej szyby).
    Te 13,7V o których wspominałem, to wartości pokazywane przez mój tani multimetr z internetów na biegu jałowym bez obciążenia.
  • Level 13  
    Problem rozwiązał się sam po zakupie nowego akumulatora. Zamykam.