Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 4 - Prawy kierunkowskaz

maxtor1234 27 Oct 2016 23:52 1620 8
Relpol
  • #1
    maxtor1234
    Level 12  
    Witam.
    Mam problem z kierunkowskazami z prawej strony tylny świeci cały czas a przedni gdy włączę to mruga żarówka od postojówki a tył tylko przerywa po wyłączeniu dalej świeci.
    Nie wiem czego to wina wymieniłem przerywacz na nowy ale dalej to samo żarówki nowe przewody przy lampach wydają się być ok gdzie szukasz przyczyny?
  • Relpol
  • #2
    jaszczur1111
    Level 33  
    Brak masy.Gdzieś masz utlenione połączenia w okolicy lampy.
  • #3
    maxtor1234
    Level 12  
    Jeśli tylna swieci cały czas to w tylnej masy nie będzie czy w przedniej?
  • Relpol
  • #4
    darfur5
    Level 34  
    Szukaj w przednim reflektorze. Sprawdz czerwoną złączkę , mogą być utlenione piny.
  • Helpful post
    #5
    jaszczur1111
    Level 33  
    Sprawdź tam gdzie nie jest dobrze. Przy typowym braku masy, inne światła migają w rytm kierunkowskazu. To wygląda jakby ze świateł postojowych zasilała się żarówka kierunkowskazu. Może jest jakieś zwarcie między przewodami. Trzeba to przedzwonić podając zasilanie na poszczególne żarówki.
  • #6
    maxtor1234
    Level 12  
    Dziękuję za odpowiedźi wtyczka do pająka z przodu kierunkowskazów i postojówek była uszkodzona.

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:

    Potrzebuje schemat podłączenia 4 halogenów na 2 włączniki czyli 2 halogeny na jeden włącznik a następne dwa na drugi włącznik + postojówki 4 razem podłączone na 3 włącznik jakiś mały schemacik bym potrzebował z góry dzięki.
  • Helpful post
    #7
    jaszczur1111
    Level 33  
    Tu sprawa jest banalnie prosta. Pytanie; czy chcesz podłączać to przez przekaźniki?
  • #8
    maxtor1234
    Level 12  
    Tak Przez przekaźniki 2
  • #9
    jaszczur1111
    Level 33  
    Dajesz 3 przekaźniki, każdy zasilany przez osobny bezpiecznik, ze styku, na który podajesz prąd z bezpiecznika, mostek na cewkę przekaźnika. Drugi koniec cewki podłączasz w kabinie do wyłącznika, drugi koniec wyłącznika do masy. Wyjście przekaźnika na żarówkę. Tak robisz kolejno z każdym obwodem a masz ich 3. Próbowałem to narysować w programie do rysowania na elektrodzie ale po 30 minutach wyszedł taki gniot, że wstyd go pokazać.