Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b5fl - Czujnik prędkości ABS

noidemm 28 Paź 2016 08:18 1992 35
  • #1 28 Paź 2016 08:18
    noidemm
    Poziom 22  

    Witam.
    Wyskoczył mi błąd czujnika ABS po podłączeniu pod Vaga okazał się uszkodzony lewy przedni czujnik. 00283- front left ABS wheel speed seansor G47 30 00- Open or Short to B+. Kupiłem nowy czujnik i wziąłem się za wymiane. Wyjęcie tego wynalazku zajęło mi dobrą godzinę.
    Kanał po wyjęciu przeczyściłem, tulejka nie ma zadziorów, więc włoyłem nowy.
    Nowy czujnik mam wrażenie, że wszedł za płytko o jakiś cm i nie chce goo dobijać bo mogę go uszkodzić. W Vagu po wybraniu pozycji 01 w czujnikach ABS nie pokazuje prędkości lewego koła. Po odpaleniu silnika błędu nie ma, dopiero po ruszeniu auto zaczyna wariować i wyświetla się ESP i ABS.
    Podejżewam że czujnik za płytko włożony a boję się go dobijać na siłe. Jakieś propozycje.

    0 29
  • #2 28 Paź 2016 08:32
    autoas
    Poziom 42  

    noidemm napisał:
    za płytko o jakiś cm

    Sam sobie odpowiedziałeś w czym jest problem.....załóż tak jak trzeba...odległość właściwa od koronki to ok 1mm (lub mniej)...

    0
  • #3 28 Paź 2016 08:38
    noidemm
    Poziom 22  

    Bądź Pan mądry i to załóż :D Spróbuje to wyciągnąć i podszlifować papierkiem ściernym gniazdo.

    0
  • #4 28 Paź 2016 08:41
    ociz
    Moderator Samochody

    On ma ciasno siedzieć, bo inaczej to sam się potem wysuwa.

    0
  • #5 28 Paź 2016 09:08
    noidemm
    Poziom 22  

    Ciasno jak ciasno, ale nie chce jej uszkodzić przy wkładaniu. Pukałem lekko przez drwienko ale nie chce dalej wejść.

    0
  • #6 28 Paź 2016 11:52
    JaKotlinka
    Poziom 14  

    takie są teraz części zamienne. Tez miałem podobny problem . Trzeba go dopasować, mało tego musi wejść tyle co poprzedni i jeszcze prostopadle

    0
  • #7 28 Paź 2016 20:15
    autoas
    Poziom 42  

    Zawsze też trzeba dać nową blaszkę sprężynującą aby się nie wysuwał....

    0
  • #8 31 Paź 2016 12:23
    noidemm
    Poziom 22  

    Blaszka założona nowa, czujnik nowy, wszystko w środku wyczyszczone z rdzy i brudu. Po założeniu wszystkiego mam wrażenie że ABS się za szybko załancza nawet jak ślisko nie jest. Czasami wyświetla się na desce ABS ESP i wykrzyknik od ręcznego i zaczyna piszczeć. W VAGu błędu nie ma/

    0
  • #9 31 Paź 2016 16:18
    manta
    Poziom 39  

    No to teraz znajdź sobie kanał w którym widać prędkości pojedynczych kół, zobaczysz które koło robi bałagan. Sprawdź łożyska.

    0
  • #10 31 Paź 2016 18:20
    noidemm
    Poziom 22  

    Prędkości na 4 kołach na kanale 01 są takie same. Problem jest przy chamowaniu. Jak jade szybko i gwałtownie hamuje to się nic nie idzeje ale przy wolniejszej jeździe załancza się ABS i to tak jak by w tym samym miejscu koszyka. Wydaje mi się, że przy wydłubowaniu starego i czyszczeniu kanału mogłem uszkodzić koszyk ten co z niego czujnik zczytuje.

    0
  • Pomocny post
    #11 31 Paź 2016 18:31
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Możliwe, że uszkodziłeś koronkę lub co bardziej prawdopodobne jeszcze masz za dużą szczelinę pomiędzy koronką a czujnikiem. Przy uszkodzonej koronce, widziałbyś różnicę prędkości. ABS się załącza, bo właściwie nie czyta impulsów, reaguje więc na "zablokowane koło". Sytuacja bardzo niebezpieczna, bo odłącza Tobie hamulce. Możesz doprowadzić do wypadku!

    0
  • #12 31 Paź 2016 21:17
    noidemm
    Poziom 22  

    To czemu w VAGu pokazuje taką samą prędkość jak na pozostałych kołach. Auto chamuje dobrze, tylko przy końcowej fazie hamowania załąncza się ABS.

    1
  • Pomocny post
    #13 31 Paź 2016 21:36
    Dawid W
    Poziom 14  

    Też bym stawiał na zbyt dużą przerwę miedzy czujnikiem a koronką. Swego czasu w Audi A6 C4 miałem to samo Żadnych błędów ani w komputerze ani w postaci kontrolek na liczniki a ABS zaczynał pracować szybciej niż powinien.

    0
  • #14 02 Lis 2016 16:16
    noidemm
    Poziom 22  

    A jest może kanał który pokazuje ilość impulsów zebranych z koszyka?? Prędkości poszczególnych kół są na kanale 01 w ABSie. Mam wrażenie, że w pewnym położeniu koła na czujniku prędkość spada o 3 km względem pozostałych (ale to tylko przy mniejszych prędkościach). Pozdrawiam

    2
  • #15 03 Lis 2016 07:18
    noidemm
    Poziom 22  

    Witam.

    Kupiłem drugi nowy czujnik i teraz na jednym jak na drugim :

    00285 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; przedni lewy (G45)
    30-00 - Przerwa / zwarcie z plusem

    Mierzyłem opór czujnika = 1,2 wiec jest dobrze.
    Czujnik maksymalnie dociśnięty do koszyka, koszyk przeczyszczony. Cały czas błąd, nawet w vagu już nie pokazuje prędkości koła.
    Gdzie dalej szukać przyczyny.

    0
  • #16 03 Lis 2016 08:26
    manta
    Poziom 39  

    Instalacja, odcinek koło nadwozie.

    0
  • #17 03 Lis 2016 09:22
    noidemm
    Poziom 22  

    Przejście jest. Są dwa nowe czujniki i obydwa mają przejście koło wtyk w nadwoziu. Dalej trop ginie, wiązka wchodzi nadkole. Podejrzewam jeszcze uszkodzony pierścień na przegubie, ale mimo wszystko Vag powinien pokazywać jakieś parametry prędkości, a tu kompletnie martwy czujnik.

    0
  • Pomocny post
    #18 03 Lis 2016 10:32
    manta
    Poziom 39  

    Wyjmij wtyczkę z sterownika i sprawdzaj od strony łącza, a nie przy samej kostce. Masz błąd przerwy w obwodzie, a nie zbyt dużej różnicy prędkości, więc koronka nie ma z tym nic wspólnego!

    0
  • #19 03 Lis 2016 11:12
    noidemm
    Poziom 22  

    Zapomniałem napisać, że wczoraj wyskakiwał mi jeszcze błąd 65535 - Internal Control Module Memory Error. Czyli trzeba przejścia szukać miedzy sterownikiem abs a czujnikiem??

    0
  • Pomocny post
    #20 03 Lis 2016 11:19
    manta
    Poziom 39  

    Brawo... za dedukcję.

    0
  • #21 03 Lis 2016 11:26
    noidemm
    Poziom 22  

    A problem może leżeć po stronie samego sterownika ABS czy raczej przewody ??

    0
  • Pomocny post
    #22 03 Lis 2016 11:38
    manta
    Poziom 39  

    W większości problem leży po stronie instalacji, ale niestety awarie sterowników też się zdarzają.

    0
  • #23 03 Lis 2016 12:06
    noidemm
    Poziom 22  

    Mam pytanie czy przewody od wtyczki czujnika idą bezpośrednio do sterownika ABS?? Jeżeli tak to czy posiada ktoś schemat wtyczki od sterownika ABS (które piny trzeba sprawdzić). Rozumiem, że mam sprawdzić przejście między wtyczką od sterownika ABS a czujnikiem.

    0
  • #24 03 Lis 2016 12:38
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Sterownik będzie do naprawy. Jak będziesz odpinał wtyczkę od sterownika, nie ruszaj nią za bardzo na boki, to zawsze uszkadza sterownik. Wtyczkę można ciągnąć jedynie "do góry".

    0
  • #25 03 Lis 2016 13:29
    noidemm
    Poziom 22  

    Posprawdzam dziś wieczorem faktycznie czy nie ma gdzieś przerwy na przewodach, i zajrzę do sterownika. Na co zwrócić uwagę na płytce?? Co najczęściej się uszkadza, zimne luty czy coś bardziej skomplikowanego??

    0
  • Pomocny post
    #26 03 Lis 2016 13:35
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    noidemm napisał:
    zajrzę do sterownika.
    Nie wiem jak jesteś zaawansowany w elektronice i lutowaniu połączeń, jeśli nie masz poziomu "expert" nawet sterownika nie otwieraj. Już przy samym otwieraniu, można go bezpowrotnie zniszczyć. Pomijam sprawę, że grzebanego nikt nie weźmie do naprawy lub będzie baaardzo droga.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Padają połączenia między płytką a pinami kostki sterownika.

    0
  • #27 03 Lis 2016 17:06
    noidemm
    Poziom 22  

    Kontroli zgasly. Niby prędkości kol są teraz takie same a ABS się zalancza. Może spróbować jeszcze ustawić odległość czujnika czy dać sobie spokój i skupić się na sterowniku?
    No to się pochwaliłem i znowu ten sam błąd, lewe przednie koło. Albo styku na przewodach nie ma, albo czujnik się wysunął. Które piny we wtyczce od sterownika odpowiadają lewemu przedniemu czujnikowi??

    0
  • Pomocny post
    #28 06 Lis 2016 12:33
    waldek-w16
    Poziom 2  

    Gdyby nie dzialal to sprawdz wiazke od czujnika do kostki elekt. bo z mojedo doswiadczenia 5/10 uszk czujnikow ma walnieta wiazke elektryczna

    0
  • #29 06 Lis 2016 13:40
    noidemm
    Poziom 22  

    Witam. Dziękuję za zainteresowanie tematem, trochę się wyjaśniło, ale nie wszystko. W ramach desperacji kupiłem drugi nowy czujnik ale jego wymiana nic nie dała. Postanowiłem wyciągnąć przegub i sprawdzić koronkę. Okazało się, że jest uszkodzona. Przy wyciaganiu starego czujnika gdzieś ją drasnalem w swych miejscach i tam właśnie włączał się ABS. Kupiłem nową koronkę nabilem i wszystko już jest niby dobrze, ale czasami przy opalaniu samochodu wyskakuje błąd masy czujnik i kontrolki nie gasną. Wyłączę auto i włączę i jest dobrze. ABS i wsp działają nie ma błędów. Interesuje mnie czemu się tak dzieje ?

    0
  • Pomocny post
    #30 07 Lis 2016 04:43
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pawel wawa napisał:
    Jak będziesz odpinał wtyczkę od sterownika, nie ruszaj nią za bardzo na boki
    Pierwsza przyczyna może tkwić tutaj. Druga w wiązce. Czujnik>sterownik.

    0