Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Remont kolumn MILDTON 80 TONSIL

PedroCox 28 Lis 2016 19:04 4122 46
  • #31
    telecaster1951
    Moderator Akustyka
    Ładnie Ci wyszło, jednak widzę pewien problem. Mianowicie ułożenie cewek na płytce.
    Remont kolumn MILDTON 80 TONSIL Widzisz w czym rzecz?
  • IGE-XAO
  • #32
    PedroCox
    Poziom 4  
    xEhh :/ teraz widze... No trudno, człowiek uczy się całe życie ;). Jak dokładnie wpływa ułożenie cewek na jakość dźwięku? Rozumiem, że indukcyjność się zmienia, czyli odbiega od fabrycznych parametrów. Jest sens zmodyfikować projekt PCB?
  • #33
    398216 Usunięty
    Poziom 43  
    Wytłumacz mi drogi Autorze, czemu dałeś takie grube kable od zwrotnicy, jeśli połączenia na płytkach są takie cienkie?
    Przeważnie grubość miedzi na laminacie to 35 MIKRONÓW... Policz jaki przekrój i będziesz wiedzieć czemu pytam...
  • IGE-XAO
  • #35
    398216 Usunięty
    Poziom 43  
    Chyba nie zrozumiałeś aluzji... Chodziło mi oto, że zrobiłeś nienaturalnie cienkie ścieżki. Co stało na przeszkodzie, żeby zamiast cienkich ścieżek i szerokich odstępów między nimi było odwrotnie? Szerokie ścieżki i wąskie odstępy pomiędzy nimi? Nie mówiąc już o większym zużyciu środka trawiącego - takie cienkie ścieżki (przy jednocześnie stosunkowo grubych przewodach połączeniowych) mogą zadziałać jak... bezpiecznik... :(
  • #36
    Arkadyo
    Poziom 30  
    Fajny efekt końcowy ale nakład finansowy... Mildtony moga się podobac wizualnie ale muzycznie... Niby nowych 3 drożnych o porównywalnym dźwięku nie kupisz w tej cenie a i o dobre 2 drożne byłoby trudno ale wolałbym włożyć tą kasę w 2 drożne używki albo jakieś sprawdzone diy. Jakiś czas temu robiłem new mildtony 150 kumplowi ale tam nie kupowałem nowych przetworników tylko renowacje starych robiłem (wymiana wysypanych zwieszeń) i taki remont jeszcze się opłaca ale chyba nic więcej. W odsłuchach te zrobione 150 przegrały praktycznie ze wszystkimi kolumnami jakie udało m sie zebrac do porównań - nawet z marketowymi 3 droznymi sony, które akurat robiłem koledze bo popalił w nich wysokotonowe. Soniacze dostały kopułki od jamo (40 zł para używek) nowe zwrotnice po pomiarach w holmimpulse, tłumienie obudowy jak trzeba i pozamiatały jakością grania tymi mildtonami. Sony były mniej skuteczne, mocy tez pewnie miały połowe mniej niż tonsile patrzac na cewke w gdnie ale zagrały lepiej w każdym zakresie pasma. Żałosne. Nawet nie opowiem jaką miał minę kolega jak odpaliłem swoje mtmy na tonsilach 13/50/9 i seasie 27tbfc/g. Mildtony nawet basu miały mniej. od dwóch 13... Żałosne i tyle. Tylko skuteczność była po stronie mildtonów. O porównaniu gdwk to seasa nawet nie wspomnę... Bo to jak porównanie posłanki Pawłowicz z Monicą Bellucci.
    W cenie tego co zrobiłes miałbyś diy na seas 27tbfc/g plus awx 15 od stxa... Rok świetlny do przodu w jakosci grania... Albo jakieś używki 2 drozne - ostanio widziałem monitorki B&W 685 za 700 stówek. Klasa sama w sobie na filtrach I rzędu. Chodź trzebaby je podłaczyc do czegos innego niz twój technics su 500 new class A... Wymień go na cokolwiek bo nawet tych mildtonów na tym nie usłyszysz. To jeden z najgorszych wzmaniaczy z jakim miałem do czynienie jeżeli chodzi o bas. Prawdziwa dychawiczna padlina porównywalna z miniwieżami z hipermarketu. Toska 303 grała lepiej na basie.
  • #37
    PZ IX
    Poziom 33  
    No ale Tosca to lipne porównanie. Ten permanentny kontur, jeszcze do tego po polsku (czyli bum-cyk) wyklucza w ogóle normalne użytkowanie z normalnymi kolumnami. Samo łupanie i świszczenie, naturalnie im ciszej tym gorzej. W oryginalnej postaci 303 nadaje się do garażu albo na działkę. Miałem w domu, odradzam, nie warto "kaleczyć" tym uszu. Tragedia.

    Kolego, kup sobie do Mildtonów jakiegoś starego Harmana i będzie dobrze. Jak stać to i PM665. Osobiście miałem hk570i (w awatarze) - super sprzęcik. Jest to tania, ale dobra opcja. 590i to bodajże w torze audio to samo, jedynie tuner jest z syntezą, z doświadczenia wiem, że analogowy w 570i był nieco wrażliwy na upały - po jakimś czasie lekko odstrajał, ale nie jest to szczególnie dokuczliwe.

    Arkadyo, mówisz o tym?
    http://www.poweraudio.pl/seas-prestige-h1212-06-27tbfcg-p-2327.html
    Jak tak, to grubo popłynąłeś.
    Rozumiem, chłop wydał wiele. Ale porównywać niedrogiego GDWK do takiej klasy to trochę przesada...

    A co do ceny to cóż... Każdy robi jak lubi. Ja też wolałbym regenerację i to jak najwięcej zachowując starych podzespołów lub kupić używane zrobione głośniki, jeśli podzespoły byłyby totalnym złomem (odklejone magnesy, pseudo-zamienniki, pogięte kosze itp.).
    Zresztą Mildton 80 mogą jeszcze nieźle grać. GDM 12/60 to całkiem niezły budżetowy głośnik. Z kolei 16/80 niezbyt chwalę, ale to też przez tonsilowskie oszczędności, wskutek czego podział w zakresie 7 kHz od góry bez tłumienia rezystorami sprawia, że brzmienie jest bublem - pozwalamy, by Himalaje na granicy pasma przenoszenia grały ogromną rolę. Cewki swoje kosztują, a i nie wiadomo, czy nawet na cięciu 18 dB/okt. przy ok. 4kHz typowy Kowalski notorycznie nie paliłby wysokotonowych na swoim WS 442 (który i tak jest dość słaby brzmieniowo) czy WS 354. Zresztą, co tu gadać. Sporo wyższej klasy zestawów ma dużo niżej cięte wysokotonowe niż stare Tonsile.
    Szczerze mówiąc ostatnio nieco zawiodłem się na tego typu kolumnach - mam parkę (obecnie rozebrana częściowo) na głośnikach z Mildton 110 i przebudowaną zwrotnicą pomiędzy GDM i GDWK na dokładnie Mildtonowską wersję i ten odcinek pasma właśnie brzmi rozpaczliwie słabo. Na szczęście w 110 są potencjometry, ja ich nie mam, a NewMildton200 też - ciekawe jak to gra, bo chyba podobnie - to bym podziękował. Powyższe moje wywody wzięły się właśnie nad rozmyślaniem co z tym problemem można zrobić poza jedynie prymitywnymi rezystorami i nadal moim zdaniem niefortunnym cięciem.

    Kiedyś tu na Elektrodzie przeczytałem, że Tonsil ma ogólnie fajne głośniki, ale słabe kolumny. Owszem, na pewno tyczy się pewnej ilości (a może wielu modeli) do okolic połowy lat 90-tych. Ja myślę, że z Tonsili da się zrobić COŚ - problem w tym, że zwrotnica często powinna być totalnie przebudowana z użyciem co najmniej niezłego sprzętu pomiarowego. Z moich powyższych mam zamiar zrobić za jakiś czas porządne kolumny aktywne, gdyż odkryłem, że za podobne pieniądze jak za nowe, lepsze zwrotnice zrobię komplet wzmacniaczy.

    Co do zwrotnic tutaj w temacie to kolega faktycznie mógł dać duże pola, nawet samym Dremelem z grubszą tarczką by to zrobił, bez trawienia. Teraz to możesz wlutować drut miedziany w scieżki i tyle.
  • #38
    398216 Usunięty
    Poziom 43  
    PZ IX napisał:
    Tonsil ma ogólnie fajne głośniki, ale słabe kolumny
    PZ IX napisał:
    myślę, że z Tonsili da się zrobić COŚ - problem w tym, że zwrotnica często powinna być totalnie przebudowana
    Potwierdzam.
  • #39
    PedroCox
    Poziom 4  
    Witam, kupiłem już inny wzmacniacz we wtorek/środę powinien do mnie dojechać to się pochwalę :D. Pewnie ktoś i tak skrytykuje, ale po prostu podoba mi się technics. Moze to obłęd ale lubię nawet patrzeć na niego, zakochałem się w tym design, i ten srebrny kolor mmmm robi klimat. Pozdrawiam Adam Pedryc.
  • #40
    398216 Usunięty
    Poziom 43  
    PedroCox napisał:
    podoba mi się technics
    PedroCox napisał:
    inny wzmacniacz
    PedroCox napisał:
    Pewnie ktoś i tak skrytykuje
    To podaj chociaż jego nazwę, byśmy mieli co krytykować... :)
  • #41
    PZ IX
    Poziom 33  
    Samego wzmacniacza (jeszcze) nie skrytykuje, ale sposob myslenia kolegi tak. Wyglad nie powinien byc jakims priorytetem, a wazniejsza zdecydowanie jest solidnosc konstrukcji, brzmienie, koszty serwisu oryginalnej topologii (tutaj wiele Technicsow kuleje). Przy czym ostatni problem mozna rozwiazac przerobkami, oczywiscie tracimy zupelnie oryginalnosc urzadzenia.
    Do moderacji: Moj telefon czasami dostaje swira i ani nie przewiduje slow ani nie wpisuje polskich znakow za co przepraszam.
  • #42
    PedroCox
    Poziom 4  
    No dobra, wzmacniacz to Technics SU-V650 w oryginale. Myślę że sprzęt jest solidny, sprzedawca zarzekał się, że jest w super stanie i 100℅ sprawny. Może i mój tok myślenia odbiega od typowego melomana, bo po prostu nim nie jestem. Faktem jest że mój "stary" wzmacniacz grał bardzo płasko bassy. Wykonany był też gorzej - brak aluminiowego frontu. Mam nadzieję, że su-v650 będzie cieszył moje oczy i od czasu do czasu gdy będzie wolna chata poczuje jego moc :) Zapłaciłem za niego 450 pln. Pozdrawiam.
  • #43
    wkj
    Poziom 35  
    PedroCox napisał:
    Witam, kupiłem już inny wzmacniacz we wtorek/środę powinien do mnie dojechać to się pochwalę :D. Pewnie ktoś i tak skrytykuje, ale po prostu podoba mi się technics. Moze to obłęd ale lubię nawet patrzeć na niego, zakochałem się w tym design, i ten srebrny kolor mmmm robi klimat. Pozdrawiam Adam Pedryc.

    A tam się będziesz przejmował, alleluja i do przodu!

    Na marginesie powiem ze ja w samych szmetnicsach siedzę i bardzo wiele osób które skreślało je, po wysłuchaniu u mnie mocno się rozczarowywało jak to gra. Mam sprzęt z przełomu 80/90 tzw "kanciaki" i miałem też inne marki ale jakoś nie przypadły mi do gustu.
  • #44
    PZ IX
    Poziom 33  
    Fajne Technicsy są z reguły przekombinowane. Jakieś stopnie Class AA, dalej hybryda SVI, czasem nawet stopień napięciowy to już jakiś egzotyczny układ... Tak samo nie przepadam za Kenwoodami pokroju Basic M2, Pioneery z tym superscalakiem PA0016 też zaliczam do tego grona. Sprzęt, w którym w zasadzie nie ma możliwości rozsądnej cenowo naprawy bez przeróbek (chociaż pioneerowski PA to mały wyjątek - nie jest super drogi, jednak moim zdaniem 70 zł to niemała kwota).
    Wiem, taki powiedzmy SU-V560 to fajny bolid, ale po co ta komplikacja... Miałem takiego w naprawie i dość dobre wrażenie sprawiał pod względem stricte użytkowym.
    Z kolei SU-A700,który też naprawiałem uznałem za jedynie poprawny i nic więcej. A wykonanie w ogóle odpychające jak dla mnie.

    Nie lepiej kupić np. Audiolab 8000A, jeśli do spokojnego sluchania? Bardzo dobrze jest oceniany, może być ciekawą propozycją. Do mocniejszego stary bolid Yamahy (A-720, 1020...) czy wspomnianego h/k przykładowo (PM665).
  • #45
    PedroCox
    Poziom 4  
    Witam, wkj niezły sprzęt ;). Wzmacniacz dotarł do mnie i muszę powiedzieć, że jestem mega zadowolony. Różnica jest ogromna, Mildton-y pierwsze nuty zagrały bardzo szczegółowo. Dźwięk, stał się nie wiem jak to określić hmmm wyraźniejszy i szerszy, na SU-500 jakby się "zlewał". Moje stereo wygląda i gra super. Może mnie wyśmiejecie ale myślę, że to najlepszy dźwięk jaki słyszałem. No ale mało w życiu słyszałem, nigdy też nie miałem wieży z prawdziwego zdarzenia, moi znajomi również. Jak to mówią apetyt rośnie w miarę jedzenia. Planuje zakupić dobre przewody chinch, jakiegoś CD bo w tym co mam nie działają dwa przyciski, a do tego jest z jakieś słabszej serii bo nie ma aluminiowego frontu. Widziałem też, że w takich wieżach jest segment -korektor, co tu dużo mówić chciałbym taki :D. Jednak w tym kolorze trudno o niego, może macie taki na sprzedaż? Albo podpowiecie czy był taki korektor z spektrum dla dwóch kanałów, jeśli był to jaki to model. Pozdrawiam Adam Pedryc. Remont kolumn MILDTON 80 TONSIL Remont kolumn MILDTON 80 TONSIL
  • #46
    wkj
    Poziom 35  
    Pasuje SH 8058, problem w tym że srebrnych jest mało, sam znalazłem obecnie jedną ofertę w Szwajcarii za 118 franków. Tak to przeważnie są antracytowe.
  • #47
    PedroCox
    Poziom 4  
    Dziękuje wszystkim za pomoc w odrestaurowaniu poczciwych Mildtonów :).P.S. Mam do was jeszcze kilka pytań ale to już będzie nowy temat. Pozdrawiam serdecznie Adam Pedryc.