Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Marvell 88i8945/ARM9/Feroceon - J-tag zaprogramowanie, dysponuje Wigller LPT.

Marvell_88i8945 28 Paź 2016 18:07 864 5
  • #1 28 Paź 2016 18:07
    Marvell_88i8945
    Poziom 3  

Witam, jestem nowym użytkownikiem forum. Miło mi.
    Pisze ten temat ponieważ jestem początkujący w dziedzinie interfejsu J-tag i ogólnie architektury ARM.
    Posiadam PCB 2060-701640-001 REV A, z procesorem ARMv9 feroceon Marvell 88i8945. Procesor jest elektrycznie sprawny, niestety ma wgrany nieprawidłowy program, przez co procesor nie działa. Czytając wiele na temat interface jtag postanowiłem "pobawić" się z tym procesorem.
    A więc zbudowałem sobie prostego Wigglera na LPT wykorzystując układ 74HC245, oraz openocd w wersji 0.10.
    Polutowałem również prawidłowo sygnały i zacząłem zabawę.
    Program zobaczył ID procka, podstawowe informacje na ten temat.
    i zacząłem debugowanie, zgrałem dump pamięci 0xfff00000 0x40000 i potwierdziło się jest tam, kod który jest nieprawidłowy(mam obie kopie, pierwsza z nich prawidłowa, druga nieprawidłowa), Mam również plik o wielkoci 256kb, który zapisany jest FF i chciałbym móc wgrać ten plik, aby wyczyścić ten nieprawidłowy program, a następnie wgrać z powrotem ten prawidłowy.
    Próbowałem wgrywać z polecenia load_image, i niby coś wgrało ale po restarcie płytki ponowny dump obszaru 0xfff00000 nic się nie zmieniło.
    Dalej próbowałem również z polecenia Flash_write, ale za każdym razem otrzymuję informację: Invalid subcommand in procedure flash.
    Próbowałem też w innych softach wykryć procesor, ale H-jtag nie widzi ID tego procesora, czy też pisze że interface J-tag nie jest podłączony itd itp. Szukam sugestii co robię źle, nie tak. Ewentualnie jakiegoś wsparcia, jak mogę zaprogramować powtórnie pamięć prawidłowym programem. Pozdrawiam !!