Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czy wył. przeciwpor. może się wyłączać po tym jak włączy się prąd po przerwie?

29 Paź 2016 10:01 387 3
  • Poziom 19  
    Przepraszam za opis, ale nie znam się kompletnie na elektryce.

Przeprowadzam się do własnego mieszkania, nie mieszkam w nim na stałe więc jak do niego wchodzę do włączam dopływ prądu, a gdy wychodzę to wyłączam dopływ prądu.

Kilka razy zdarzyło mi się, że jak zachodziłem do mieszkania i włączałem dopływ prądu to wybijał wyłącznik przeciwporażeniowy pod który podlegają:
    - gniazda pokój, łazienka
    - gniazda salon, balkon, korytarz
    - gniazda kuchnia ogólne
    - płyta indukcyjna

Piekarnik, pralka, zmywarka itd. - podlegają pod inny wyłącznik przeciwporażeniowy i on nie wybija więc te sprzęty odpadają.

Od wczoraj jestem na stałe w mieszkaniu i wspomniany wyłącznik przeciwporażeniowy nie wybił mimo, że np. używałem płyty indukcyjnej i mniejszych sprzetów podłączonych do gniazd w kuchni. Zastanawiam się czy mam olać te sytuacje, że wcześniej wybijało czy powinienem natychmiast wezwać elektryka?
  • Poziom 43  
    autokomputer napisał:
    zdarzyło mi się, że jak zachodziłem do mieszkania i włączałem dopływ prądu to wybijał wyłącznik przeciwporażeniowy

Czy coś było podłączone w tym czasie pod te gniazda ?
    Możliwe, że on sam jest już niesprawny w 100%.
    Warto wezwać elektryka aby dokonał pomiarów i sprawdził jego działanie.
  • Poziom 19