Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] VW Passat B6 2,0TDI - Rozładowujący się akumulator.

expol1 29 Oct 2016 12:14 12990 17
lampy.pl
  • #1
    expol1
    Level 5  
    Witam.
    Po postoju kilku dniowym nie mogłem odpalić mojego Passata.
    Postanowiłem posprawdzać parametry. Test ładowania jest bardzo dobry, zatem alternator sprawny. Z powodu głębokiego rozładowywania akumulator słabo trzyma prąd.
    Na wyłączonej stacyjce pobór prądu jest ogromny 7,62A.
    Zacząłem szukać gdzie ucieka prąd.
    SKRZYNKA PRZY SILNIKU:
    - po rozłączaniu bezpieczników nic się nie zmieniło w parametrach

    SKRZYNKA PRZY DRZWIACH
    - powyciągałem każdy z osobna bezpiecznik i wartość ani drgnie

    SKRZYNKA POD KIEROWNICĄ Z PRZEKAŹNIKAMI
    wyciągałem prawie każdy przekaźnik ..... i nic, nie udało mi się ruszyć tych dwóch zaznaczonych na zdjęciu, bałem się że coś pourywam.

    PYTANIE:
    Czy ktoś z was miał podobny problem? do czego są te zaznaczone przekaźniki i jak je wyjąć?

    Dzięki za info.



    Pisownię poprawiłem [T5]
  • lampy.pl
  • #2
    yanes
    Level 29  
    Miałeś włączone radio i przy wyciąganiu bezpieczników ono zgasło?Bo dla mnie jedynym podejrzanym by było radio.
  • lampy.pl
  • #3
    andrzej20001
    Level 43  
    Wpinasz amperomierz
    -zamykasz rygiel w otwartych drzwiach i masce
    -pyk pilotem
    -następnie czekasz ok. 10 min na uspienie elektroniki
    -szukasz poboru
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    kotuniunia
    Level 29  
    A nie odpalałeś komuś autka na kabelki i miałeś cały czas włączony silnik zimą. Jak tak to przyjrzyj się altkowi, może diodki się kończą od udaru prądowego.
  • #6
    expol1
    Level 5  
    yanes wrote:
    Miałeś włączone radio i przy wyciąganiu bezpieczników ono zgasło?Bo dla mnie jedynym podejrzanym by było radio.


    Radio było wyłączone, oświetlenie wnętrza też.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Falubaz1 wrote:
    Przypadkiem nie zmieniałeś radia/nawigacji na nowsze/inne ???


    nie. radio jest fabryczne.

    Dodano po 1 [minuty]:

    kotuniunia wrote:
    A nie odpalałeś komuś autka na kabelki i miałeś cały czas włączony silnik zimą. Jak tak to przyjrzyj się altkowi, może diodki się kończą od udaru prądowego.


    Nigdy nie odpalałem nikomu na kabelki. Sprawdzałem alternator testerem akumulatora i ładowanie jest ksiażkowe.
  • #7
    kotuniunia
    Level 29  
    To trzeba rozpisać kable przynajmniej te od altka i rozrusznika, a nie pomoże to i dalej, moduł komfortu , etc.
  • #8
    janek_vip
    Level 11  
    SpTaki pobór prądu tto może wentylator nawiewu cały czas chodzi,, albo grzanie tylnej szyby, przedniej.
    Sprawdz z ciekawości ile pobiera jak uruchomisz silnik. Ile amper ma na urichomionym silniku (przy wyłączonych światłach oczywiście.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przy takim poborze prądu po kilku minutach dotknij ręką bezpieczników lub przekaźnika i wyczujesz który jest gorący.
    Zobaczysz wtedy, który od czego jest i dojdziesz do źródła.
  • #9
    expol1
    Level 5  
    janek_vip wrote:
    (przy wyłączonych światłach oczywiście.

    światła skandynawskie, włączają się automatycznie. Chyba bez wizyty u elektryka się nie obędzie.
    Po 5 min pracy silnika dotykałem przekaźniki i jeden jest ciepły - w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika z opisem 100, fotka w załaczniku. VW Passat B6 2,0TDI - Rozładowujący się akumulator.
  • #10
    carrot
    Moderator of Cars
    Odłącz B+ z alternatora i wtedy zmierz pobór prądu
    Niesławny regulator F00M podaje cały czas napięcie na wirnik
  • #12
    expol1
    Level 5  
    janek_vip wrote:
    wentylator nawiewu cały czas chodzi,, albo grzanie tylnej szyby, przedniej.

    rozłączyłem bezpieczniki i wartość cały czas ta sama ponad 7A
    janek_vip wrote:
    Ile amper ma na urichomionym silniku

    11-12A - wartość się zmienia co chwila w tych parametrach.

    Dodano po 12 [minuty]:

    carrot wrote:
    Odłącz B+ z alternatora i wtedy zmierz pobór prądu

    może to głupie pytanie ale jak się do tego dostać, ?

    Dodano po 15 [minuty]:

    expol1 wrote:
    w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika z opisem 100,


    Po wyciągnięciu dalej to samo
  • #13
    kotuniunia
    Level 29  
    Jak by nie było to moc wydzielona na tym elemencie jest spora, wystarczy trochę poczekać a te 91W gdzieś da o sobie znać.Albo poszukiwania termiczne ,albo prądowe.
  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Panowie, przecież on mierzy na nieuśpionym aucie, pojęcia nie ma co robi, chcę zobaczyć ten pomiar na pracującym silniku.
    expol1 wrote:
    janek_vip napisał:
    Ile amper ma na urichomionym silniku

    11-12A - wartość się zmienia co chwila w tych parametrach.

    Przecież tam zaraz elektronika padnie od tych prób i pomiarów.
  • #15
    andrzej20001
    Level 43  
    Juz mu pisałem w 3 poscie..... katastrofa.
  • #16
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    expol1 wrote:
    Po postoju kilku dniowym nie mogłem odpalić mojego Passata.
    Jakby miał 7A poboru, to nazajutrz by nie odpalił. Tam akumulator 74Ah lub 100Ah siedzi.
  • #17
    KrisNiklas
    Level 10  
    dzień dobry jaka była przyczyna jestem w tej samej sytuacji
  • #18
    expol1
    Level 5  
    Bluetooth pobierał prąd. Odłączyłem bezpiecznik i po sprawie