Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 1p1 - gdzie jest komputer ecu i schemat podłączenia

karol1977 29 Paź 2016 19:39 4605 22
  • #1 29 Paź 2016 19:39
    karol1977
    Poziom 13  

    Witam. Mam problem z Seatem Leonem 2 1.6 b 102 KM 2007r.
    Pytanie - gdzie znajduje się komputer ecu i jakie ma podłączenie (chodzi o schemat elektryczny)
    Może ktoś wie w jakie styki wchodą od sondy lambda bo muszę prześledzić czy nie ma przerw.
    Pzd::::i dziekuje za pomoc.

    0 22
  • #3 30 Paź 2016 15:09
    Jamienator
    Poziom 9  

    Jaki kod silnika?

    0
  • #4 30 Paź 2016 17:05
    karol1977
    Poziom 13  

    Dzięki z info :arrow: widzę że wycieraczki trzeba pościągać i osłonę :|

    Silnik BSE - może ktoś wie w jakie piny dochodzi sonda lambda.... :please:

    0
  • #5 30 Paź 2016 18:37
    Ireneo
    Poziom 40  

    Dlaczego chcesz sprawdzić wiązkę?

    0
  • #6 30 Paź 2016 19:02
    karol1977
    Poziom 13  

    Wywala mi błąd 19058 - Liniowa sonda lambda Z1 S1; obwód dostrajający pompy tlenowej: przerwa
    P2626 - 008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 2400 /min
    Ilość powietrza/Obr.: 98.1 mg/suw
    Napięcie: 5.000 V
    Bity binarnie: 00000100

    Nie chcę wywalić 5 stówek w błoto więc najpierw sprawdzę to i owo >>>>

    0
  • #7 30 Paź 2016 20:22
    Ireneo
    Poziom 40  

    To daj np przez kontrolkę do masy i jeżeli zmieni błąd to odpowiedź masz.

    1
  • Pomocny post
    #8 30 Paź 2016 20:58
    Jamienator
    Poziom 9  

    Sonda lambda przed katalizatorem: Seat Leon 1p1 - gdzie jest komputer ecu i schemat podłączenia

    1
  • #9 30 Paź 2016 22:30
    karol1977
    Poziom 13  

    Dzięki Jamienator za schemacik -Jest OK pewnie nie tylko mi się przyda....

    Może wytłumaczysz mi Ireneo łopatologicznie gdzie mam podpiąc tą kontrolkę >w kostkę ta co idzie do sondy ??? .....
    Do wtyczki dochodzi 5 przewodów :
    szary , czarny , niebieski , żółty , biały - Które to numery na schemacie bo nie wiem dokładnie które są do grzałki a które sygnałowe ?
    Czy żółty to - do grzałki > niebieski + do grzałki czy się mylę ?

    0
  • #10 30 Paź 2016 23:35
    Jamienator
    Poziom 9  

    Pytasz o kolory miedzy sondą a gniazdem
    niebieski - grzałka (+)
    żółty - grzałka (-)
    rezystancja grzałki od 2 do 15Ω

    0
  • #11 22 Lis 2016 19:52
    karol1977
    Poziom 13  

    Czy zasilenie grzałki powinno być przez cały czas 12 V (oczywiście po rozruchu i jak nie ma temperatury)
    + oczywiście zaraz po zapłonie 12V , a - ze sterownika >>>tylko u mnie jest jakieś 6 V między żółtym i niebieskim do sondy??? :idea:
    Czyżby problem z ECU :cry:

    0
  • #12 23 Lis 2016 01:59
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie zmierzysz tego miernikiem bo tam jest PWM prze to Ci pokazuje takie napięcie.
    Tam jest amplituda 12V ale zmienne wypełnienie zależne od sterownika silnika.
    Moim zdaniem problem będzie w sondzie i nie jest to wina jej grzałki.
    Z opisu kolorów można stwierdzić że posiadasz sondę NTK, BOSCH ma inne kolory.

    0
  • #13 23 Lis 2016 08:19
    karol1977
    Poziom 13  

    Dzięki :please: grala1 za odpowiedź to rzuciłeś mi trochę inne spojżenie na ten temat >>>
    Zgadza była tam sonda NGK na której wywalało mi błąd
    błąd 19058 - Liniowa sonda lambda Z1 S1; obwód dostrajający pompy tlenowej: przerwa
    P2626 - 008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 2400 /min
    Ilość powietrza/Obr.: 98.1 mg/suw
    Napięcie: 5.000 V
    Bity binarnie: 00000100

    Teraz po wymianie na nową dedykowaną do tego modelu generuje błąd

    Address 01: Engine Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
    Part No: 06A 906 033 HE
    Component: SIMOS71 1.6l 2VG 1037
    Revision: --H04--- Serial number: SEX7Z0G431U0LD
    Coding: 0004071
    Shop #: WSC 04941 785 00200
    VCID: 69DDB9973BB9

    2 Faults Found:
    16556 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Rich
    P0172 - 007 - Short to Ground - Intermittent
    Freeze Frame:
    Speed: 0.0 km/h
    Lambda Factor: 0.680
    Voltage: 0.860 V
    Lambda: -25.0 %

    18683 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Negative Lead: Open Circuit
    P2251 - 007 - Short to Ground - Intermittent
    Freeze Frame:
    RPM: 1984 /min
    Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
    Voltage: 2.220 V
    Bin. Bits: 00000110
    RPM: 1248 /min
    Mass Air / Rev.: 87.2 mg/str
    Voltage: 2.400 V
    Bin. Bits: 00000110

    Readiness: 0010 1101

    Pierwszy pojawia się zawsze błąd 18683 (p2251)
    Kable sprawdziłem na przejście od wtyczki do ECU i zablokowało mnie zasilenie grzałki (te 5-6V na - grzałki) myśląc że może - na grzałkę nie daje ECU bo może słaby dochodzi do niego i nie ma skąd go wsiąść ale skoro mówisz że zwykłym miernikiem tego nie zmierzę to lipa >>>

    Co mogę jeszcze sprawdzić bez wymiany po kolei? :please:

    0
  • #14 23 Lis 2016 09:16
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    karol1977 napisał:
    Co mogę jeszcze sprawdzić bez wymiany po kolei?

    Posprawdzaj wiązkę przewodów przez rozłączanie poszczególnych pinów wtyku sondy, podłączanie próbnika z żarówką do [-] i [+] i weryfikację zmian błędów pokazywanych przez diagnoskop.
    Upewnij się, że "odpowiedzi" sterownika są zgodne z wymuszanymi w czasie testów stanami (błędami).

    grala1 napisał:
    Moim zdaniem problem będzie w sondzie i nie jest to wina jej grzałki.

    Przychylam się do tej opinii.
    Różne zamienniki - różnie współpracują ze sterownikami silnika.

    0
  • #15 23 Lis 2016 16:25
    karol1977
    Poziom 13  

    Dzięki a zainteresowanie :please:

    CameR napisał:
    karol1977 napisał:
    Co mogę jeszcze sprawdzić bez wymiany po kolei?

    Posprawdzaj wiązkę przewodów przez rozłączanie poszczególnych pinów wtyku sondy, podłączanie próbnika z żarówką do [-] i [+] i weryfikację zmian błędów pokazywanych przez diagnoskop.
    Upewnij się, że "odpowiedzi" sterownika są zgodne z wymuszanymi w czasie testów stanami (błędami).

    grala1 napisał:
    Moim zdaniem problem będzie w sondzie i nie jest to wina jej grzałki.

    Przychylam się do tej opinii.
    Różne zamienniki - różnie współpracują ze sterownikami silnika.


    Lepiej zapytać niż popełniać błędy i wprowadzać kogoś w błąd :D
    1.czy silnik ma być rozgrzany bo wtedy chyba bada działanie sondy?2.Wypinam ze złącza do sondy piny po kolei 1,2,3,4,5,6 (nie chcę ruszać tych w złączce sondy -gwarancja niby 2 lata :idea: ) więc wypnę w kostce dochodzącej do kostki sondy (mam nadzieję że uda mi się wyjąć bez uszkodzenia - będę musiał kupić szczypce do wyjmowania pinów, bo nie chcę niczego uszkodzić ale to nie problem-mam tylko nadzieję że mają w sklepie od ręki)
    2.Sonda dalej podłączona np.probówka z żarówki 5w/12V(lub to co mam wystarczy też probówka w załączniku ) wypięty
    a) pin 1 podłączam do probówkę do wyjętego pinu i do + > czytam błedy
    b) pin 1 podłączam do probówki do wypiętego pinu i do - > czytam błędy
    c) pin 2 podłączam do probówki do wypiętego pinu i do + > czytam błędy
    itd .....
    Czy dobrze to rozumuje :shii: :DSeat Leon 1p1 - gdzie jest komputer ecu i schemat podłączeniaProbowka_p...tikowa.jpg Download (33.82 kB)

    0
  • #16 24 Lis 2016 02:19
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Odłączasz wtyczkę sondy. Sprawdzasz ciągłość przewodów pomiędzy gniazdem które zostało a wtyczką przy ECU.
    Oczywiście akumulator odpięty i ECU wypięte.
    Żarówka ma dwa przewody. Jeden dajesz do bieguna akumulatora, drugi do przewodu od wtyczki ECU, np. 14 a do wtyczki gdzie była sonda, 6 przewód dajesz drugi biegun akumulatora - żarówka ma świecić.
    Dalej zamiast do 14 to dajesz na 34 ECU a do 5 przewodu od gniazda sondy podajesz drugi biegun akumulatora - żarówka ma świecić.
    Itd.
    Daj tam żarówkę 21W.

    0
  • #17 24 Lis 2016 16:04
    karol1977
    Poziom 13  

    Grala 1 - sprawdziłem to miernikiem na przejście i było OK ,ale jeszcze sprawdzę to na żarówkę skoro tak twierdzisz bo ty jesteś fachowcem (bo pewnie chodzi o obciążenie)

    Dodano po 5 [godziny] 46 [minuty]:

    Grala1 sprawdzone przejście na żarówkę - jest tak jak myślałem >>jest OK żarówka świeci :cry: - do ECU również OK
    Gdzie dalej szukać przyczyny ? :cry:

    0
  • #18 26 Lis 2016 19:53
    karol1977
    Poziom 13  

    Mam pytanie może ktoś odpowie
    Opiszę kolory kabli w złączkach do sondy może się komuś przyda :D

    KABLE SONDY / NR W ZŁĄCZCE DO ECU / KABEL w złączce DO ECU
    żółty - do grzałki / 1 / biały - do sondy z ECU
    niebieski + grzałki / 3 / Nieb/czerw + ze skrzynki bezp.
    czarny / 5 / biało czary do ecu
    szary / 6 / pomarancz/szary
    biały / 2 / czarny

    ???? 4 zielony

    CO jest mostkiem w złączce sondy (wchodzi 5 przewodów a wychodzi 6 do ECU )
    Na 4 pinie od sondy nie mam przejścia na 2 a powinny być chyba połączone :idea:
    bo jaki sens byłby puszczania kabla do sterownika bez przyczyny (przejścia z 2 białego)

    Pytanie co ich łączy (jakiś opornik) -to czemu nie ma przejścia między 2 i 4 ???

    Może mnie ktoś oświecić czy się mylę ?

    Oczywiście sprawdzam starą sondę z błędem p2626

    0
  • #19 27 Lis 2016 09:55
    karol1977
    Poziom 13  

    karol1977 napisał:
    Dzięki :please: grala1 za odpowiedź to rzuciłeś mi trochę inne spojżenie na ten temat >>>
    Zgadza była tam sonda NGK na której wywalało mi błąd
    błąd 19058 - Liniowa sonda lambda Z1 S1; obwód dostrajający pompy tlenowej: przerwa
    P2626 - 008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 2400 /min
    Ilość powietrza/Obr.: 98.1 mg/suw
    Napięcie: 5.000 V
    Bity binarnie: 00000100

    :idea: :arrow: Teraz po wymianie na nową dedykowaną do tego modelu generuje błąd :idea:

    Address 01: Engine Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
    Part No: 06A 906 033 HE
    Component: SIMOS71 1.6l 2VG 1037
    Revision: --H04--- Serial number: SEX7Z0G431U0LD
    Coding: 0004071
    Shop #: WSC 04941 785 00200
    VCID: 69DDB9973BB9

    2 Faults Found:
    16556 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Rich
    P0172 - 007 - Short to Ground - Intermittent
    Freeze Frame:
    Speed: 0.0 km/h
    Lambda Factor: 0.680
    Voltage: 0.860 V
    Lambda: -25.0 %

    18683 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Negative Lead: Open Circuit
    P2251 - 007 - Short to Ground - Intermittent
    Freeze Frame:
    RPM: 1984 /min
    Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
    Voltage: 2.220 V
    Bin. Bits: 00000110
    RPM: 1248 /min
    Mass Air / Rev.: 87.2 mg/str
    Voltage: 2.400 V
    Bin. Bits: 00000110

    Readiness: 0010 1101

    Pierwszy pojawia się zawsze błąd 18683 (p2251)
    Kable sprawdziłem na przejście od wtyczki do ECU i zablokowało mnie zasilenie grzałki (te 5-6V na - grzałki) myśląc że może - na grzałkę nie daje ECU bo może słaby dochodzi do niego i nie ma skąd go wsiąść ale skoro mówisz że zwykłym miernikiem tego nie zmierzę to lipa >>>

    Co mogę jeszcze sprawdzić bez wymiany po kolei? :please:

    0
  • #20 06 Gru 2016 19:01
    karol1977
    Poziom 13  

    karol1977 napisał:
    Co mogę jeszcze sprawdzić bez wymiany po kolei?

    Posprawdzaj wiązkę przewodów przez rozłączanie poszczególnych pinów wtyku sondy, podłączanie próbnika z żarówką do [-] i [+] i weryfikację zmian błędów pokazywanych przez diagnoskop.
    Upewnij się, że "odpowiedzi" sterownika są zgodne z wymuszanymi w czasie testów stanami (błędami).

    grala1 napisał:
    Moim zdaniem problem będzie w sondzie i nie jest to wina jej grzałki.

    Przychylam się do tej opinii.
    Różne zamienniki - różnie współpracują ze sterownikami silnika.

    Pomógł mi? Podaruj punkty!

    CameR :shii: :shii: :shii:

    Widzę że możesz mieć rację, sonda tania może być nie kompatybilna ze sterownikiem i do tego popękała w niej izolacja przy wejściu do sondy >>>reklamacja przyjęta
    postaram się zakupić dobry odginał i zobaczymy jak będzie :D
    Niby wszystko sprawdzone a błędy nadal się pojawiają :idea:

    Trapi mnie jeszcze jedno że gdzie jest czujnik tem. od deski rozdzielczej :?: :?: :idea:
    nie mogę go zlokalizować ?
    Znalazłem 2 sztuki :
    1- przy termostacie ten ze sterownika - pokazuje 78-81*C podczas jazdy
    2- pod chłodnicą (chyba załącza wentylator - po rozpięciu załącza wentylator w trybie awaryjnym -praca cały czas)
    3- brakuje mi czujnika od wskazania zegarów - tem . rośnie i zostanie na 91* ????????- na czujniku do sterownika 78-81* pokazuje :idea: :idea: -
    pytanie gdzie jest ten czujnik i czy może mieć wpływ na pracę silnika czyli na dozowanie mieszanki :idea: :?: :?:

    0
  • #21 06 Gru 2016 22:20
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Przy polaczeniu skrzynia-silnik nad skrzynią do silnika przykręcona jest obudowa termostatu, dochodzą tam dwa grube węże. W obudowie powinien być szafy czujnik na 4 przewody.
    Czujnik jest podwójny - sygnał dla ECU i dla licznika.
    Czujnik ma duży wpływ na mieszankę ale nie ma nic wspólnego z błędem sondy który podałeś.

    0
  • #22 07 Gru 2016 15:23
    karol1977
    Poziom 13  

    grala 1 pomyliłeś chyba modele - ja mam 1P1
    Przy termostacie jest 1 czujnik 2 pinowy nie 4 pinowy- to ten który daje sygnał na sterownik i pokazuje 78-81* - i może dawać za bogatą mieszankę i troszkę mi może poszarpywać silnikiem podczas jazdy >
    ale poszukuje tego od zegarów >>>bo pokazuje 91 *- różnice są ok 12 * C

    0
  • #23 22 Sty 2017 15:21
    karol1977
    Poziom 13  

    grala1 napisał:
    Moim zdaniem problem będzie w sondzie i nie jest to wina jej grzałki.

    Przychylam się do tej opinii.
    Różne zamienniki - różnie współpracują ze sterownikami silnika.[/quote]


    Miałeś rację grala1 :cry: mój sterownik nie współpracuje z tanimi zamiennikami (dobrze że udało się oddać na gwarancji) > kupiłem oryginał do tego modelu 470zł. :shocked!: - po wymianie brak błędów :D

    0
  Szukaj w 5mln produktów