Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak wzmocnić odbiór sygnału VHF Baofeng UV-R5

30 Paź 2016 11:21 9819 8
  • Poziom 6  
    Jestem początkującym krótkofalowcem chodź na 11 metrach jestem od bardzo dawna. Nasłuchuje stacje Baofengiem UV-R5 na antenie Nagoya NA-773 i chciałbym delikatnie wzmocnić siłę sygnału odbioru ponieważ odbieram bardzo słabo wręcz znikomo pewien przemiennik. Dodam że gdzieś wyczytałem ze to radyjko tłumi się przy antenie typowej stacjonarnej. Proszę o pomoc jak trochę zwiększyć odbiór lub jakiej anteny użyć.?
  • Poziom 28  
    cristal2242 napisał:
    ...z zewnętrzną anteną niestety też może zrobić się głuchy i odbierać mniej niż na oryginalnej.

Tak, pod warunkiem, że znajduje się bardzo blisko nadajnika VHF/UHF. Ale to przypadek 1 na milion.
    Instaluj lepszą antenę zewnętrzną albo jak kolega pisze kierunkową. Można niewielkim kosztem wykonać takie anteny samemu - szczególnie J-Pole z przewodu antenowego 300OHm.
    Baofengi pod względem czułości odbiornika zawstydzają takie marki jak Icom czy Yaesu.
    Jeśli ten przemiennik jest na UHF - spróbuj zmienić pozycję anteny.

p.s. Tytuł jest nieprawidłowy - Baofengi nie odbierają KF (czyli do 30MHz)
  • Poziom 25  
    Kolega raczy żartować pisząc o baofengu prawda? Bo już porównując go do markowych radiotelefonów to już na pewno żarty. Yagi i baofeng to nie porozumienie. Najlepiej pracuje na oryginalnej antenie i tyle w temacie. Autor tematu niech jeżeli chce juz inna antenę niech lepiej zbuduje sam aby nie żałować wydanych pieniędzy.
  • Poziom 9  
    Podłącz pod komputer i ustaw sobie dobrze poziomy SQUELCH bo fabrycznie są źle ustawione - radio jest tępe nawet na SQ = 1
    Jak nie wiesz jak to daj znać.
    Na zewnętrznej antenie możesz uzyskać spory zasięg przy propagacji nawet ponad 100km (antena Yaga 2m).