Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Golf 4 1.9 tdi - brak mocy w górnym zakresie obrotów

PiotrekG1994 30 Paź 2016 13:14 1485 7
  • #1 30 Paź 2016 13:14
    PiotrekG1994
    Poziom 3  

    Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem przechodzenia samochodu w tryb awaryjny. Samochód przechodzi w tryb awaryjny jeżeli przez krótką chwilę trzymam gaz do spodu. Przepływomierz był wymieniony, wężyki podciśnieniowe wyglądają na szczelne a sztanga na turbinie wygląda na to że pracuje. Po przeczytaniu wielu tematów doszedłem do wniosku że trzeba zakupić kabelek i zrobić logi.

    wrzucam link do logów:

    http://vaglog.pl/log-011_1eYBJ4B.html
    http://vaglog.pl/log-010_2y77b.html
    http://vaglog.pl/log-003_1IDED1.html

    Przepraszam że logi na początku wyglądają źle (poprostu próbowałem działanie programu) ale ostatnie logi powinny być wporządku. Proszę o jakiekolwiek wskazówki. Pozdrawiam

    0 7
  • #2 30 Paź 2016 17:50
    sigwa18
    Poziom 28  

    Typowy przypadek z tzw not lauf. Zmienna geometria turbo się zacięła i nie jest w stanie obniżyć ciśnienia doładowania a tym samym obrotow turbo. Ecu by chronić turbo przed przekręceniem obniża drastycznie moc do poziomu sdi. Turbo do wyjecia potem czyszcznie lub wymiana.

    0
  • #3 30 Paź 2016 18:19
    PiotrekG1994
    Poziom 3  

    Po obserwacji ruchu sztangi wydaje mi się że pracuje ona poprawnie. Jest kolega pewny że trzeba będzie rozbierać turbo ? Może to wina zaworu n75 ?

    0
  • #4 31 Paź 2016 09:55
    sigwa18
    Poziom 28  

    Nie może pracować poprawnie bo ciśnienie dochodzi do max co turbo może dać (plus wartość z przepływomierza to potwierdza). Ruch sztangi to ok 1-1,5 cm z jednej strony ograniczony śrubką stopu. Po włączeniu silnika wciąga sztangę do oporu o tą śrubkę. W logach widać że nie odpuszcza sztangi mimo iż wysterowanie N75 jest na 92%.

    0
  • #5 27 Mar 2017 17:38
    PiotrekG1994
    Poziom 3  

    Dzisiaj jest ładna pogoda i postanowiłem popatrzeć konkretnie co się dzieje. Włączyłem sobie laptopa z programem i obserwowałem ruch sztangi który moim zdaniem wygląda w porządku. Na próbę zdjąłem wężyk idący do gruszki i zaobserwowałem nie doładowanie co jest chyba normalne ? Po załączeniu z wężyka do gruszki widać że turbina przeładowuje. Próbowałem nawet sterować turbiną za pomocą strzykawki z kawałkiem wężyka i turbina zachowuje się poprawnie. Nie widać żeby się coś przycinało. Nawet próbowałem palec przyłożyć do wężyka (w trybie Bs) i zauważyłem że raz ciągnie go dosyć mocno a w drugiej pozycji chyba nie powinno go ciągnąć a go delikatnie podciąga. Już panowie nie mam pomysłów co może być zepsute. Dodam że po zgaszeniu auta turbina ładnie wraca do swojego położenia. Macie panowie jakieś pomysły ? Może uszkodzony jest zawór n75 ?

    0
  • #6 18 Cze 2017 11:21
    malaoko
    Poziom 6  

    Witam, dołacze sie do tematu.
    Mam Audi A3 8L 2001r. 1.9 TDI PD 96KW (130km), 2 miesiace temu dawalem turbo do regeneracji bo zmienna geometria szalala i wchodzil w tryb awaryjny czasami.
    Po zrobieniu turbo dzialalo te 2 miesiace i zaczely dziac sie dziwne rzeczy.
    Rano na zimnym silniku, auto smigalo jak zawsze mialo moc i przyspieszenie bez problemu a gdy na blacie pokazalo sie 90 stopni odrazu jest problem, turbo nie wlacza sie albo dopiero po 3 tys obrotow na chwile sie wlaczy. Wymienilem czujnik od temperatury, wezyki od cisnienia sa szczelne, poprawilem wszystkie masy od silnika itp, wszystkie kostki przeczyscilem connectem i sprawdzilem czy sa dobrze osadzone.
    Mam tez problem z wejsciem do sterownika silnika, znajomy ma cdif 3 i oprocz sterownika silnika do wszystkich modułów da sie wejsc, jedynie kabelkiem z alledrogo i vag com 208.1 wchodzi do silnika, elektromechanik stwierdzil ze mam zepsuty licznik i dlatego sterownik tak szaleje a co do turbiny to ze jest zle wyregulowana, ale co mechanik to opinia.

    Błąd ktory wyskakuje to : 17965 regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona górna granica regulacji.


    Czytalem juz duzo na forach i dalej nie mam pomyslu, wiec zrobilem logi, na 2 logu juz nie dalem rady do 4000 tys przykrecic bo poprostu samochod nie mial mocy.

    Grupy 003, 008, 011: http://vaglog.com/log-003_008_011_e2VpL.html
    Grupy 003, 008, 011: http://vaglog.com/log-003_008_011_TcffpMv.html

    0
  • #7 18 Cze 2017 12:06
    domex32
    Moderator na urlopie...

    @PiotrekG1994 Geometria zacina się dopiero pod naporem spalin.

    @malaoko Zacznij od wymiany i poprawności podpięcia przewodów podciśnieniowych, następnie podmień n 75 jeśli dalej będzie przeładowywał, możliwe ze podczas regeneracji turbo coś skopali, ewentualnie nie wyczyściłeś dolotu przed montażem nowej turbiny i coś wylatuje z silnika i uszkadza geometrie.

    Turbo masz zamontowane Garret czy KKK ?

    0
  • #8 18 Cze 2017 13:00
    malaoko
    Poziom 6  

    @domex32 wlasnie zamowilem uzywany n75, bede go mial w tym tygodniu kolo srody-piatku to sprawdze.
    Węzyki sa raczej dobrze podpiete bo 2 miesiace turbina chodzila jak burza :), jesli to nie bedzie n75 to wymienie przewody podcisnieniowe.
    Turbo Garret.

    0